021-79147

اقامت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک

اقامت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک

اقامت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک

قبل از خرید ملک در اوکراین، آشنایی کلی با این کشور خالی از لطف نیست. اوکراین از کشورهای اروپای شرقی بوده و از شمال با کشور بلاروس، از جنوب غربی با کشورهای رومانی و مولداوی، از شرق با کشور روسیه و از غرب با کشورهای لهستان، مجارستان و اسلواکی هم مرز است. پایتخت اوکراین شهر کیف و زبان رسمی این کشور اوکراینی است اما زبان روسی هم در این کشور رایج می باشد. حکومت اوکراین جمهوری است. بعد از روسیه، اوکراین بزرگ ترین ارتش اروپا را در اختیار دارد. مساحت  اوکراین ۶۰۳،۲۶۸ کیلومترمربع و جمعیت آن بالغ بر ۴۲ میلیون نفر بوده و واحد پول آن گریونا است که امروز ۱۰ فوریه ۲۰۲۰ یک دلار ۲۵ گریونا می‌باشد . در زمان اتحاد جماهیر شوروی  اقتصاد این کشور عالی بود اما بعد از فروپاشی روسیه، اقتصاد اوکراین تا یک دهه منفی بود. اوکراین عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن نمی باشد.
با توجه به قانون مهاجرت در کشور اوکراین اگر شما مبلغی در حدود حداقل ۱۰۰ هزار دلار آمریکا در ملک یا هر چیز دیگری سرمایه گذاری کنید(خرید اتومبیل ، مغازه ، رستوران ، …)می توانید اقامت اوکراین را به دست آورید. این سرمایه گذاری باید از طریق مقررات تعیین شده توسط کابینه وزرای اوکراین انجام و ثبت شود. افراد خارجی که به دنبال به دست آوردن کارت اقامت دائم اوکراین هستند، ممکن است دچار این سوتفاهم شوند که خرید ملک به ارزش ۱۰۰ هزار دلار به تنهایی منجر به اخذ اقامت دائم شود. اما این باور نادرستی است و این امر شرایط خاصی دارد. شرایط اخذ اقامت اوکراین از طریق خرید ملک عبارتند از:
• سرمایه گذاری خارجی باید با ثبت یک شرکت در این کشور انجام شود
سرمایه گذاری باید حداقل ۱۰۰ هزار دلار امریکا باشد
• سرمایه گذاری باید توسط یک ارز خارجی باشد این ارزها عبارتند از: دلار، یورو، پوند، فرانک، کرون، یوان، ین
• سرمایه گذاری باید به صورت رسمی توسط وزارت اقتصاد اوکراین ثبت شود
• منشا پول سرمایه گذاری شده باید مشخص باشد
• خرید ملک به منظور رفع نیازهای شخصی مانند زندگی یا اجاره دادن آن شامل اخذ اقامت نمی شود، زیرا این کار منجر به توسعه اقتصادی کشور اوکراین نخواهد شد. به منظور سرمایه گذاری و اخذ اقامت در این کشور می باید این خرید ملک به توسعه اقتصادی کشور منجر شود. بهترین راه برای این کار ابتدا باز کردن یک شرکت است، که نه تنها باعث سودآوری شخص بلکه باعث کمک به اقتصاد کشور اوکراین نیز می شود.
وکلای اوکراینی ما مدارک را به نحوی آماده می‌کنند که این خرید را بعنوان سرمایه گذاری معرفی کنند و بعد از اخذ اقامت دائم ، شما میتوانید به هر نحوی از ملک خود استفاده کنید ، حالا چه اجاره و چه بعنوان شخصی میتوانید استفاده کنید. اگر فردی که قصد خرید ملک دارد می خواهد از طریق این سرمایه گذاری به اقامت برسد، نیاز به خرید ملک توسط شرکت ثبت شده خود دارد. در چنین مواردی باید توجه داشت که شرکتی که ملک را خریداری کرده است به طور رسمی مالک آن خواهد بود، هر چند که با گذشت زمان امکان تغییر مالکیت به نام خود شخص وجود دارد. ملک خریداری شده توسط شرکت می تواند اجاره داده شده و یا محل زندگی شخص باشد.
و شرکت می‌تواند فقط بک رییس هیئت مدیره داشته باشد . و نیاز به مدیر اوکراینی یا استخدام نیروی کار اوکراینی نیاز نیست.

برای خرید ملک در اوکراین هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. با هر نوع ملیتی امکان خرید ملک در این کشور برای خریداران وجود دارد. سند ملک در این کشور به نام خریدار و با هر نوع تابعیتی  به صورت شش دانگ صادر خواهد شد. از آنجا که تنها با خرید ملک امکان اخذ اقامت این کشور وجود ندارد، سرمایه گذارخارجی بدون محدودیت و با حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار دلار امکان اخذ اقامت اوکراین را خواهد داشت. در ادامه به نکات مهم درباره خرید ملک و سرمایه گذاری از این طریق برای سرمایه گذاری خواهیم پرداخت.

۱- تا وقتی اقامت دائم خود را نگرفته اید برای فروش اقدام نکنید ، چون مالیات ۳۰٪ باید پرداخت نمایید.

۲- طبق قوانین خرید و فروش املاک در اوکراین اگر از خرید ملک شما کمتر از سه سال گذشته باشد ، ۸/۵٪ باید مالیات پرداخت کنید .

خریدار
۱٪ اداره بازنشستگی
۲۰۰ گریونا بازنشستگی
رضایت نامه همسر ۲۰۰ گریونا
۲۵۰۰ هزینه دفترخانه
اگر پول از طریق بانک جابجا شود ، ۲۰۰۰ گریونا
هزینه آژانس املاک ۵٪

فروشنده :

ناتاریوس ۲۵۰۰ گریونا
۱٪ اداره بازنشستگی

قیمت گریونا امروز فوریه ۲۰۲۰
یک دلار ۲۵ گریونا

خرید ملک در اوکراین و مراحل قانونی خرید ملک در اوکراین

خرید ملک در اوکراین به تنهایی منجر به اقامت سرمایه گذار و خانواده نمی شود، اما علاقمندان به اخذ اقامت اوکراین می توانند شرکتی در اوکراین ثبت نمایند و این به معنای تزریق بودجه به سرمایه ثابت یک شرکت است پس از آن که شرکت در اوکراین ثبت شد، می تواند هر نوع فعالیت تجاری انجام دهد و هیچ نوع محدودیتی در فعالیت های سرمایه گذاری، تجارت، صادرات و واردات وجود ندارد و سهام شرکت می تواند برای خرید ملک استفاده شود. حداقل مبلغ مورد نیاز  برای این کار ۱۰۰ هزار دلار می باشد. اخذ اقامت اوکراین از طریق این سرمایه گذاری شامل یک سری مراحل می شود.
در ابتدا شما باید گواهی سوء پیشینه از کشور خود دریافت نمایید، سپس گواهی پزشکی که ثابت کند هیچ گونه اعتیادی نداشته اید و به بیماری های عفونی یا مقاربتی مبتلا نیستید ارائه دهید. . مرحله بعدی ثبت شرکت است، این شرکت میتواند یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) یا هر نوع شرکت دیگری باشد. در ادامه باید گواهی از بانک خود در اوکراین بگیرید که سرمایه گذاری و انتقال پول شما را به اوکراین تایید نماید
. پس از این می توانید برای اقامت خود اقدام کنید و زمانی که اقامت شما آماده سد ، میتوانید برای اعضا خانواده خود از جمله پدر و مادر و همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست دهید. این اقامت از ابتدا به صورت اقامت دائم به سرمایه گذار اعطا می شود.
دقت کنید که این سرمایه گذاری مثل کشورهای مثل گرجستان نیست که شما برای هر فرد خانواده باید مبلغ سرمایه گذاری جداگانه پرداخت کنید ، در اوکراین شما وقتی اقامت دائم میگیرید ، کلیه اعضا خانواده شما از طریق نسبیت اقامت دائم اخذ می‌کنند و دیگر نیاز به سرمایه گذاری جداگانه برای افراد خانواده نیست.

مراحل اخذ اقامت دائم اوکراین از طریق خرید ملک (سرمایه گذاری):

• مرحله اول
یک ویزای توریستی میگیرید و تشریف میارید اوکراین برای ثبت شرکت و افتتاح حساب
• مرحله دوم بعد از دریافت اجازه کار ، از سفارت اوکراین در ایران تقاضای ویزای تایپ د کاری مینمایید . و سپس مبلغ سرمایه گذاری را از طریق سیستم بانکی وارد حساب بانکی خود در اوکراین مینمایید .
دقت نمایید حساب خارج از کشور اوکراین هم باید بنام شخص سرمایه گذار باشد و باید مبلغ سرمایه گذاری از طریق سیستم سوئیفت انجام شود . و از طرق دیگر مول وسترن یونیون یا مانی گرام و غیره قابل قبول نیست.
• مرحله سوم تقاضا کارت اقامت دائم از اداره مهاجرت ، که بعد از سه ماه که مدارک تایید شد . و کارت اخذ نمودید ، میتوانید برای اعضا خانواده خود اقدام نمایید.
در این روش می توانید بلافاصله درخواست اقامت دائم نمایید، اما به دلیل زمان بر بودن پروسه صدور کارت اقامت دائم درخواست اقامت موقت نمایید. در تمام مراحل کار حضور وکیل متخصص و حرفه ای در زمینه خرید ملک و ثبت شرکت و آشنا به امور اقامتی اوکراین ضروری است.

خرید ملک در اوکراین و هزینه های خرید ملک و اجاره ملک در اوکراین

چنانچه علاقمند به خرید ملک در اوکراین هستید باید بدانید که هزینه خرید ملک در کیف، پایتخت این کشور به نسبت سایر شهرهای اوکراین بالاتر است. شما می توانید با مبلغی در حدود ۵۰ هزار دلار در کیف ملک خریداری نمایید، اما تنها با خرید ملک به ارزش ۱۰۰ هزار دلار و ثبت شرکت است که می توان اقامت اوکراین را به دست آورد، بنابراین شما باید دو تا ملک ۵۰ هزار دلاری بخرید که جمعا بشه ۱۰۰ هزار دلار . البته در اوکراین این امکان وجود داره که هنگام خرید ملک قیمت ملک مورد نظر را بالاتر نوشت :grinning:. امکان دریافت وام جهت خرید ملک تنها برای شهروندان اوکراینی وجود ندارد. و شما بعنوان یک خارجی از خود سازنده میتوانید وام های خیلی خوبی بگیرید . هزینه اجاره آپارتمان در اوکراین ۱٪ قیمت ملک می‌باشد ، یعنی اگر شما ملکی را بقیمت ۵۰،۰۰۰ دلار خرید نمودید ، میتوانید آن را بقیمت ۵۰۰ دلار اجاره دهید.

خرید ملک در اوکراین و شرکت سفیر نور

شرکت سفیر نور در این مسیر می‌تواند مشاور بسیار خوبی کنار شما باشد ، با توجه به اینکه خود ما در اوکراین در ملک سرمایه گذاری کرده ایم‌، بنابراین نگاه دقیق‌تری برای خرید ملک در‌اوکراین داریم ، و میتوانیم بهترین مشاور برای شما باشیم . فقط از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ قیمت ملک در کیف پایتخت اوکراین ۲۰٪ افزایش داشته . و‌ پیشینی می‌شود که گرانتر هم بشود .

خرید ملک در اوکراین و توصیه های حقوقی

اگر علاقمند به سرمایه گذاری در اوکراین از طریق خرید ملک و همین طور اخذ اقامت دائم اوکراین هستید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:
اعطا کارت اقامت موقت از طریق ثبت شرکت در اوکراین می تواند یکساله و سه ساله باشد . بنابراین پس از ثبت شرکت و ارسال اسناد به منظور دریافت کارت اقامت دائم، توصیه می شود همان ابتدا برای دریافت کارت موقت خود اقدام نمایید.
بهتر است این کار را از طریق اخذ اجازه کار به عنوان مدیر شرکت انجام دهید. این کار به شما کارت اقامت یکساله اوکراین اعطا خواهد کرد که هر سال قابل تمدید است. اگر شما تصمیم به خرید ملک توسط شرکت خود را دارید بهتر است بلافاصله پس از ثبت شرکت این کار را انجام دهید، زیرا پس از وبت شرکت بلافاصله پول شما به ارز رایج اوکراین «گریونا»تبدیل خواهد شد ، بنابراین خرید فوری ملک باعث محافظت از پول شما در برابر نواسات نرخ تبدیل ارز خواهد شد.
اگر شما این پروسه را به منظور دریافت کارت انجام می دهید می توانید به محض دریافت کارت اقامت شرکت را منحل کنید، زیرا طبق قانون پس از انحلال یک شرکت کلیه اموال آن به مالک خواهد رسید. دقت بفرمایید که انحلال یک شرکت حدود یک تا دو ماه طول می کشد. انحلال شرکت می بایست پس از اخذ اقامت دائم انجام شود و در غیر این صورت اقامت دایم اعطا نخواهد شد. توصیه می شود خود را به عنوان ثبت کننده شرکت معرفی نمایید و اگر قصد خرید شرکت دارید باید در اساسنامه آن فعالیت های مربوط به املاک و مستغلات قرار داده شود.

 

اختلاف شاخص هزینه ها بین تهران و کیف
 
برای کسب اطلاعات بیشتر وارد لینک زیر شوید
https://t.me/apartmentkiev