021-79147

بهترین کشورها برای ازدواج پسران ایرانی

بهترین کشورها برای ازدواج پسران ایرانی

بهترین کشورها برای ازدواج پسران ایرانی

بهترین کشورها برای ازدواج پسران ایرانی
خبر ایجاد تسهیلات برای ازدواج با دختران روس، دروغ سیزده   یا اول آوریل بود اما بررسی مانشان می دهد بهترین کشورها برای ازدواج پسران ایرانی، روسیه و کشورهای اروپای شرقی است.

چند روز قبل، خبری از روزنامه الدیار لبنان فضای شبکه های اجتماعی ایران را تکان داد. خبر این بود که روسیه در حال بررسی طرحی است که به مردان خارجی که با دختران یا زنان روس ازدواج کنند، ۱۵ هزار دلار و تابعیت روسی بدهد.

واکنش ها، تقریبا مثل همیشه توأم با طنز بود و آنقدر آش طنز، شور شده بود که کسی به فکر اول آوریل نیفتاد و اینکه ممکن است چنین خبری، دروغ باشد. با این حال و در شرایطی که مشخص شده، این خبر هم یک خبر دروغین و از سر طنز و شوخی بوده، بد نیست که ما، ماجرا را کمی جدی بگیریم و از خود بپرسیم، اگر قرار باشد پسر یا مرد ایرانی، دختری خارجی را برای ازدواج انتخاب کند، بهتر است به کدام کشور برود و سراغ زنان یا دختران کدام ملیت را بگیرد.

برای این کار، نخستین گام این بود که فهرست کشورهایی را پیدا کنیم که نسبت جنسی شان به نفع زنان است؛ یعنی در میان جمعیت آنها، برخلاف اکثر کشورهای جهان، تعداد زنان بیش از مردان است چون در این کشورها است که شانس های بالقوه برای ازدواج بیش از سایر کشورها است.

کجا زن بگیریم؟

آمارها نشان می دهد اکثر این کشورها در شرق اروپا قرار دارند. به عبارت دقیق تر، استونی با داشتن ۱۰۰ زن در مقابل هر ۸۴ مرد، به تعبیری زنانه ترین کشور جهان است و این در حالی است که در امارات متحده عربی به ازای هر ۱۰۰ زن، ۱۸۲ مرد وجود دارد و از این رو، این کشور، مردانه ترین فضای جمعیتی را در میان کشورهای جهان دارد اما در میان کشورهای زنانه، پس از استونی، نام اوکراین، روسیه، لاتوباف بلاروس، لیتوانی و ارمنستان از کشورهای شرق اروپا و آسیای مرکزی یا کشورهای زیر مجموعه اتحاد جماهیر شوروی سابق وجود دارد و کشورهای جیبوتی، آروبا، آنتیگوئا و باربودا را هم باید به این فهرست اضافه کرد که در میان این سه کشور، جیبوتی اصلا وضع خوبی برای زندگی ندارد، آروبا جزیره ای تحت حاکمیت هلند است و آنتیگوئا هم تحت حاکمیت انگلستان و همه می دانند که اخذ ویزای مهاجرت از این دو کشور، بسیار دشوار است.

از این روست که تنها مقصد برای ازدواج پسران ایرانی، البته از دید آماری، کشورهای شرق اروپاست. کشورهایی که از قضا جمعیت مسلمان هم دارند. مثلا در روسیه، تخمین زده می شود که حدود ۱۵ میلیون مسلمان زندگی کند و از اوکراین هم آمارهای ضد و نقیضی در دست است که حداقل آن حدود ۴۰۰ هزار ساکن مسلمان است.

با زن خارجی می توان اقامت گرفت؟

اما خوب است بدانیم که تکلیف وضعیت اقامت و تابعیت افراد در صورت ازدواج با یک زن خارجی چطور خواهد بود.، مثلا در مورد اخذ اقامت روسیه از طریق ازدواج نوشته این کار باید از طریق سفارت صورت گیرد و اصلی ترن کار این است که توان مالی شوهر ثابت شود.

به نوشته این سایت اثبات این توان مالی در حال حاضر با داشتن سالی ۲۰ هزار دلار برای یک زوج بدون بچه ممکن است. اثبات این درآمد با روش های مختلف از قبیل استخدام، وجه نقد در بانک و داشتن کار آزاد میسر خواهد بود. البته دو طرف باید اثبات کنند که رابطه آنها واقعی بوده و هدف از ازدواج کسب اقامت نیست. معمولا در این زمینه مدارک متعددی در ارتباط با روابط دو طرف قبل و بعد از ازدواج باید ارائه شود و در نهایت اثبات این مدعا برای متقاضیان داخل روسیه که با هم زندگی می‌کنند راحت‌تر است.؛ امکان اخذ اقامت دائم از اوکراین یا ازدواج را طی یک پروسه زمان بر دو ساله ممکن ، اما هشدار می دهیم که سودجویانی هستند که ایرانیان متقاضی این کار را مورد کلاهبرداری قرار دهند. البته ظاهرا ایرانیان، به غیر از این کشورها، در کشورهای دیگری هم به دنبال شریک زندگی خود می گردند کما اینکه ایرانیان آمارهای بازدید یک وبلاگ مختص راهنمایی ایرانیان در لبنان نشان می دهد از ۶ مطلب پرطرفدار در این وبلاگ، ۳ مطلب در خصوص ازدواج با زنان لبنانی بوده است و مجموعا، این ۳ مطلب حدود ۱۵ هزار بار خوانده شده است.

مقررات قانونی برای ازدواج با زنان خارجی

جالب است بدانید که از نظر قانونی و با وجود مشکلات زیادی که در مورد تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زن ایرانی با مرد بیگانه وجود دارد؛ هیچ مانعی در خصوص تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زن بیگانه با مرد ایرانی نیست و در عین حال طبق بند ۶ از ماده ۹۷۶ قانون مدنی، هر زن تبعه خارجی که شوهر ایرانی داشته باشد نیز تبعه ایران محسوب می شود و می تواند درخواست شناسنامه داشته باشد.

یادتان باشد که همه این موارد قانونی در صورتی است که ثبت ازدواج شما در مرجع قانونی یعنی نمایندگی دیپلماتیک ایران در خارج از کشور به صورت قانونی انجام شده باشد. نمایندگی های دیپلماتیک ایران، برای ثبت ازدواج با زن خارجی علاوه بر مدارک معمول، اصل گواهی تشرف زن به دین مبین اسلام صادره مراکز اسلامی مورد تایید سفارت و اصل گواهی جاری شدن صیغه عقد شرعی صادره مراکز اسلامی مورد تایید سفارت راهم مطالبه می کنند.

سال گذشته، سایت فرارو، در گزارشی به نقل از علی اکبر محزون، مدیرکل دفتر اطلاعات آمار و جمعیت و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور، خبر داد که در سال ۱۳۹۲، ۶۶۰ مورد ازدواج مرد ایرانی با زنی از اتباع بیگانه به ثبت رسیده و این تعداد، تنها در ۹ ماهه نخست سال ۹۳ به ۵۶۰ مورد ازدواج رسیده است. ممزوج شدن مردم دو کشور همسایه عراق و افغانستان از طریق پناهندگی در اثر جنگ با ایران را می توان بستر اصلی این موضوع ذکر کرد. در حالی که فرارو در گفتگو با کارشناسان، مسائل فرهنگی و اجتماعی جدید مثل سخت بودن ازدواج با دختر ایرانی را دلیل این ماجرا ذکر می کند.

هر چه باشد بازتاب ماجرای تسهیلات در خصوص ازدواج با زنان روس که البته قبلا یک بار هم در خصوص ازدواج با زنان مطلقه کویتی تکرار شده بود، نشان می دهد که برخی پسران و مردان ایرانی، تا چه میزان مشتاق ترکیب دو آرزوی خود یعنی ازدواج و مهاجرت کردن هستند.

در این میان، دست روزگار با این مردان ایرانی همراه است که بهترین گزینه های خارجی برای ازدواج شان، دخترانی از اروپای شرقی هستند. دخترانی که حتی، شاه این مملکت را زمانی انگشت به دهان کرده بود. سخن از ناصرالدین شاهی است که در سفرنامه فرنگش نوشت: «یکی از دخترهای والی مونته نگرو هم مقابل ما پهلوی ولیعهد روس نشسته بود. این دوتا هر دو خیلی خوشگل بودند، آنکه پهلوی من بود خیلی خوشگل و مقبول بود اما آنکه پهلوی ولیعهد بود خوشگل تر و دندان هایش بهتر بود. من خیلی دلم می خواست که تمام راه را با دختر والی حرف بزنم… دو کلمه با امپراطریس حرف می زدیم، هشت کلمه با دختر والی.»

بهترین کشورها برای ازدواج پسران ایرانی