021-79147

شرکت خود را خودتان در اوکراین افتتاح کنید!

شرکت خود را خودتان در اوکراین افتتاح کنید!

شرکت خود را خودتان در اوکراین افتتاح کنید!

پروسه ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اوکراین به 3 مرحله زیر تقسیم می شود:

مرحله 1: اطلاعات

  • انتخاب عنوان شرکت: توجه نمائید که نام شرکت نباید تکراری باشد.
  • تعیین آدرس ثبت شرکت (آدرس حقوقی): شرکت شما باید یک آدرس رسمی ثبت داشته باشد و در یکی از دفاتر ثبت دولتی، ثبت شده باشد تا ارگان های دولتی و دیگر اعضای شرکت به راحتی بتوانند با شما در ارتباط باشند.
  • تعیین میزان سرمایه و نحوه تشکیل آن: از نظر قانونی میزانی برای حداکثر و حداقل سرمایه تعیین نشده است، لذا سرمایه می تواند از یک گریونای اوکراینی شروع شود. ما نیز پیشنهاد می کنیم میزان سرمایه همین مقدار باشد تا سپس بتوانید در طول یک سال فعالیت شرکت آن را افزایش دهید. طبق قانون نیز موظف هستید سرمایه خود را در مدت 12 ماه از زمان ثبت تکمیل نمایید. سرمایه می تواند همان دارایی موسسین شرکت نیز باشد.
  • تعیین انواع فعالیت شرکت: حداکثر تعداد فعالیت ها تعیین نشده است. معمولا 6 مورد انتخاب می شود که یکی از آن ها اصلی محسوب می شود.
  • تعیین رئیس و حسابدار ارشد (در صورت وجود): برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود نیاز به یک رئیس اهل اوکراین ندارید (یا شخصی که اقامت دائم در اوکراین دارد). در صورت وجود حسابدار ارشد، لازم است نام ایشان نیز وارد اساسنامه شود. در صورت عدم وجود ایشان، وظایف وی می تواند برعهده مدیر عامل باشد.
  • پرداخت مالیات: در ابتدا به طور پیش فرض مالیات عمومی در نظر گرفته می شود که براساس سود شرکت شما محاسبه می گردد. در صورت تمایل می توانید جزو پرداخت کننده های مالیات بر ارزش افزوده یا سیستم مالیاتی ساده یا همان مالیات واحد (Единый налог) باشید. تفاوت مالیات عمومی و واحد:                                                                                                                                                                         مالیات عمومی (Общая система) شما به محض ثبت نام بعنوان کارفرما و دریافت رسید از سازمان ثبت اسناد بطوراتومات وارد سیستم عمومی مالیات می شوید. اگر این سیستم برای شما مناسب بود، تنها کافیست در اداره مالیات ثبت نام و دفترچه درآمد و هزینه دریافت کنید.ویژگی های سیستم مالیات عمومی:

    دراین سیستم باید سه نوع مالیات پرداخت شود:

    –  مالیات بر درآمد شخصی  – 18%

    –  سهم اجتماعی – 22%

    –  مالیات نظامی –  1/5%

    تمام این مالیات ها از میزان درآمد خالص پرداخت می شود که به صورت تفاوت بین درآمد دریافتی و هزینه های انجام شده تعریف می شود.

    به عنوان مثال اگر 10000 گریونا برای خدمات یا کالاهای خود دریافتی دارید و هزینه های شما 9800  گریونا  باشد، از 200 گریونای باقیمانده مالیات پرداخت خواهید کرد.

    البته در واقعیت، همه چیز چندان هم ساده نیست:

    واقعیت این است که حتی اگر در برخی از ماه ها درآمد نداشته اید، در هر صورت مقدار سهم اجتماعی برای آن ماه نباید کمتر از سهم اجتماعی محاسبه شده براساس میزان حداقل دستمزد  (در حال حاضر 3200 گریونا) باشد.

    بنابراین، حتی اگر درآمد شما در بعضی از ماه ها صفر گریونا باشد (یا به طور کلی ضرر کنید)، بازهم باید برای این ماه سهم اجتماعی به مبلغ 704 گریونا را  بپردازید.

    همچنین در این سیستم، گزارش ها یک بار در سال ارسال می شوند: یکی برای مالیات بر درآمد شخصی و مالیات نظامی، و دیگری برای مالیات سهم اجتماعی.

    یک کارفرما در یک سیستم مالیاتی می تواند هر تعداد کارمند که بخواهد داشته باشد، اما دراین صورت، تعداد گزارشات افزایش می یابد : گزارش ماهانه برای سهم اجتماعی و گزارش سه ماهه درآمدهای پرداخت شده و مالیات های پرداخت نشده اضافه می گردد.

    و اگر گردش مالی سالانه یک چنین کارفرمایی بیش از 1 میلیون گریونا باشد، او باید به عنوان پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده (НДС) ثبت نام کرده و آن را به بودجه کشورپرداخت کند (که نرخ آن 20% است).

    مالیات واحد (Единый налог)

    پرداخت کنندگان این نوع مالیات به 3 گروه تقسیم می شوند:

    گروه اول شامل کسانی است که خود به تنهایی کار می کنند؛ کالاهایی را در بازار می فروشند یا خدمات خانگی به مردم ارائه می دهند.

    گردش مالی سالانه گروه اول نباید بیش از 300 هزار گریونا باشد.  این گروه باید سالی یکبار گزارشات را به اداره مالیات ارسال کند: یک گزارش مربوط به مالیات منفرد و دیگ مربوط به سهم اجتماعی.

    پرداخت کنندگان مالیات واحد گروه اول هر ماه دو نوع مالیات می پردازند:

    1. مالیات واحد تا 10 درصد حداقل معیشت در ابتدای سال – 176.20 گریونا
    2. سهم اجتماعی حداقل 22٪ از حداقل دستمزد 819.06 گریونا

    گروه دوم پرداخت کنندگان مالیات واحد شامل کسانی می شوند که تجارت کالا، تولید محصولات و ارائه خدمات به مردم از جمله خدمات خانگی انجام می دهند و همچنین در تجارت رستوران فعالیت می کنند.

    تعدادی محدودیت برای گروه دوم وجود دارد:

    –  کارمندان استخدام شده نباید بیش از 10 نفرباشند

    –  گردش مالی نباید بیش از 1.5 میلیون گریونا در سال باشد

    –  ممنوعیت ارائه خدمات به اشخاص حقوقی که عضو سیستم عمومی مالیات هستند

    –  ممنوعیت ارائه خدمات واسطه ای در زمینه خرید ، فروش ، اجاره و ارزیابی املاک و مستغلات

    –  ممنوعیت انجام فعالیت های تولید ، عرضه ، فروش جواهرات و کالاهای خانگی ساخته شده از فلزات گرانبها ، سنگ های قیمتی ، سنگ های قیمتی تشکیل ارگانوژنیک و سنگ های نیمه قیمتی

    پرداخت کننده مالیات گروه دوم هر سال یک گزارش باید به اداره مالیات ارائه دهد:  یک گزارش مربوط به مالیات واحد و یک گزارش مربوط به سهم اجتماعی

    اگراین شخص کارمندانی استخدام کرده باشد، در این صورت یک گزارش ماهانه برای سهم اجتماعی و یک گزارش سه ماهه برای حقوق ، مالیات بر درآمد شخصی و مالیات نظامی به آن اضافه خواهد شد.

    پرداخت کننده این نوع مالیات هر ماه دو نوع مالیات باید بپردازد:

    –  مالیات واحد تا 20٪ از حداقل دستمزد در ابتدای سال – 744.60 گریونا

    –  سهم اجتماعی حداقل 22٪ از حداقل دستمزد –  819.06.گریونا

    گروه سوم می توانند هر چیزی را که می خواهند به هر کسی که می خواهند بفروشند و تنها شرط این است که گردش مالی سالانه آنها بیش از 5 میلیون گریونا نباشد.

    بنابراین هر شخصی که خدمات مختلفی به اشخاص حقوقی ارائه می دهد (که بیشترآنها عضو سیستم مالیات مشترک هستند) و کلیه فریلنسرها، به ویژه کسانی که با مشتریان خارجی کار می کنند ، باید حتما جزو مالیات دهندگان گروه سوم باشند.

    پرداخت کنندگان این گروه، باید دو گزارش ارسال می کند:

    –  برای مالیات واحد هر سه ماه یک بار- ظرف 40 روز پس از پایان سه ماهه

    –  برای سهم اجتماعی سالی یک بار – ظرف 40 روز پس از پایان سال

    اگراین شخص کارمندانی استخدام کرده باشد، در این صورت یک گزارش ماهانه برای سهم اجتماعی و یک گزارش سه ماهه برای حقوق ، مالیات بر درآمد شخصی و مالیات نظامی به آن اضافه خواهد شد.

    پرداخت کننده این نوع مالیات از گروه سوم ، دو مالیات می پردازد:

    –  مالیات واحد به میزان 5٪ از درآمد (پول دریافتی)

    –  سهم اجتماعی حداقل 22٪ از حداقل دستمزد –  819.06  گریونا

  • تعیین راههای ارتباطی: به منظور ارتباط ارگان های دولتی و دیگر اعضای شرکت با شما شماره تماس و ایمیل خود را در مدارک ثبت نامی قید کنید.

مرحله دوم: آماده سازی

  • آماده کردن و امضای صورتجلسه مجمع موسسین که در آن مسائل مورد بررسی قرار خواهند گرفت و در خصوص تأسیس شرکت، انتخاب عنوان، آدرس ، میزان سرمایه و تعیین سهم هریک از شرکت کنندگان (اگر دو یا بیشتر باشند) و انتخاب رئیس تصمیم گیری خواهد شد.
  • آماده کردن و امضای اساسنامه شرکت: اساسنامه باید توسط دفتر ثبت اسناد تایید شود. در اساسنامه اطلاعاتی درخصوص نوع فعالیت شرکت، موضوع و هدف فعالیت، اعضای موسسین، عنوان شرکت، میزان و نحوه تشکیل سرمایه، نحوه تعیین سود و ضرر، تعیین اعضا و صلاحیت ارگان های جامعه و نحوه تصمیم گیری آن ها به همراه فهرست سوالاتی که نیاز به رأی اکثریت واجد شرایط دارد و چگونگی ایجاد تغییرات در مدارک و نحوه انحلال و تأسیس دوباره شرکت آورده شده است.
  • امضای وکالت نامه محضری برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، در صورت محول کردن این امور به شخص سوم.

 

  • پر کردن و امضای تقاضانامه ثبت: هنگام پر کردن تقاضانامه بسیار دقت نموده تا خط خوردگی نداشته باشید. کوچکترین اشتباهی باعث می شود کارشناس ثبت از ثبت مدارک شما سر باز زند (اگر وکیل ندارید).

مرحله سوم: ثبت نام

  • ارائه تقاضانامه که توسط یک شخص حقوقی تنظیم شده باشد، پروتکل، اساسنامه و کپی وکالت نامه محضری به کارشناس ثبت اسناد دولتی. در اینجا می توانید تقاضای انتخاب یک سیستم مالیاتی ساده یا ثبت مالیات بر ارزش افزوده نیز برای خودتان داشته باشید، البته پیشنهاد ما این است این مورد را مستقیما به اداره مالیات بسپارید.
  • سفارش مهر با اطلاعات شرکت (نام شرکت، شماره ثبت و نام شهر)
  • ارائه مدارک به اداره مالیات: بسیاری از وکلا این مورد را انجام نمی دهند. اما پیشنهاد ما این است که بدین ترتیب عمل کنید: ارائه فرم شماره 1 اظهارنامه مالیاتی (1-ОПП) که در آن به حسابدار یا رئیس مسئول اشاره شده است؛ ارائه تقاضانامه برای مالیات بر ارزش افزوده (1-НДС) به صورت کتبی و یا در صورت لزوم تقاضانامه برای انتخاب سیستم مالیاتی ساده (Единый налог).
  • افتتاح حساب بانکی: برای این منظور نیاز به کارت اسناد رسمی که به امضای رئیس و امضاکنندگان دیگر (در صورت وجود) رسیده باشد، دارید.
  • اتصال به سامانه گزارش دهی الکترونیکی: به منظور ارائه گزارش های مالیاتی و ثبت فاکتورهای مالیاتی می بایست با اداره مالیات قرارداد بسته و کدهای الکترونیکی مالیاتی داشته باشید.

علاوه بر این ها می توانید گواهی سرشماری و نسخه ای از فهرست مالیات بر ارزش افزوده نیز دریافت کنید.

 

Открыть фирму самостоятельно!

Процесс регистрации ООО можно разделить на 3 этапа:

ЭТАП 1. ИНФОРМАЦИОННЫЙ

– выбрать название ООО. Название Вашей компании не должно совпадать с названием уже существующих компаний.

– определиться с адресом регистрации ООО (юридический адрес). Ваше предприятие должно иметь официальный адрес регистрации, который будет использоваться в качестве адреса, занесенного в гос.реестр, и по которому с предприятием будут связываться различные гос. органы и контрагенты.

– определить размер уставного капитала и порядок его формирования. Законодательством не установлен минимальный и максимальный размер уставного капитала, таким образом, уставной капитал может быть от 1 грн. Мы же рекомендуем устанавливать капитала в таком размере, который Вы сможете наполнить в течении 1 года деятельности вашей компании. Также, согласно законодательства, Вы обязаны наполнить уставной капитал в течении 12 мес. с момента регистрации. Также, уставной капитал можно формировать имуществом учредителей.

– подобрать виды деятельности (КВЭДы). Максимальное количество выбранных КВЭДов не установлено, но зачастую выбирают 6, один из которых основной.

– определиться с директором и главным бухгалтером (при наличии). Для регистрации ООО понадобиться украинский директор (или человек с правом постоянного проживания в Украине). При наличии кандидатуры главного бухгалтера, его также необходимо внести в реестр фискальной службы. Если Главного бухгалтера нет, его функции может выполнять Директор.

– определиться с системой налогообложения. По умолчанию компанию регистрируется плательщиком налогов на общих основаниях и платит налог на прибыль. При желании Ваше предприятие может также получить статус плательщика НДС, или же перейти на упрощенную систему налогообложения – Единый налог.

– определить контакты связи. Для того, чтобы с Вашей компанией могли связаться государственные органы или контрагенты, желательно указать в регистрационных данных контактные телефоны (можно мобильный). Также, можно указать адрес электронной почты (e-mail).

ЭТАП 2. ПОДГОТОВИТЕЛЬНЫЙ

– подготовить и подписать Протокол собрания учредителей, на котором будут рассмотрены вопросы и приняты решения по созданию ООО, выбора названия, адреса регистрации, размер уставного капитала и распределения долей между участниками (если их двое и больше), назначение директора.

– подготовить и подписать Устав компании. Устав обязательно заверяется нотариально. В уставе будут прописаны сведения о видах деятельности предприятия, предмет и цели его деятельности, состав  учредителей,  наименование,  размер  и порядок формирования уставного капитала,  порядок  распределения прибыли и убытков, состав и компетенцию органов общества и порядок принятия ими решений, включая перечень вопросов, по которым необходимая квалифицированное большинство голосов, порядок внесения изменений в учредительные документы и порядок ликвидации и реорганизации общества.

– подписать нотариальную доверенность на регистрацию ООО, если Вы решили поручить регистрацию третьему лицу.

– заполнить и подписать регистрационное заявление. Заполняя заявление, будьте предельно внимательны и не допускайте исправлений. Малейшая ошибка при заполнении будет обязательным отказом гос.регистратором в регистрации Ваших документов, и проведенное время в большой очереди будет потрачено зря.

ЭТАП 3. РЕГИСТРАЦИОННЫЙ

– подать государственному регистратору заполненное Заявление о гос.регистрации создания юр.лица, Протокол, Устав (не подается, если решили работать на модельном уставе), нот.копию доверенность (если подает представитель). Также, на этой стадии можно подать заявление о выборе упрощенной системы налогообложения (Единый налог), или регистрации плательщиком НДС, но мы рекомендуем подавать эти документы непосредственно в налоговую службу на следующей стадии.

– заказываем и получаем печать с реквизитами компании (название компании, код ЕГРПОУ и город регистрации).

– подать документы в фискальную службу (налоговую). Многие юристы не делают эту стадию, но мы же все-таки рекомендуем делать именно таким образом: подаем заполненную форму 1-ОПП, в которой указываем ответственного за ведения бух.учета главного бухгалтера или Директора; подаем в письменном виде заявление 1-НДС для регистрации плательщиком НДС, или заявление на выбор Единого налога при необходимости.

– открываем банковский счет. Для этого необходимо сделать нотариальные карточки подписей Директора и Подписантов (при наличии), и с регистрационными документами обратится Директору в желаемый банк.

– подключаем электронную отчетность. Для того, чтобы подавать налоговую отчетность и регистрировать налоговые накладные Вам необходимо заключить договор с фискальной службой и создать электронные ключи.

– дополнительно можете получить справку Статистики и Извлечение из реестра НДС (ранее – Свидетельство НДС).

Ссылка: http://bit.ly/2HmBN6X