021-79147

مرکل از میانجی‌گری برلین و پاریس برای حل بحران اوکراین خبر داد

مرکل از میانجی‌گری برلین و پاریس برای حل بحران اوکراین خبر داد

مرکل از میانجی‌گری برلین و پاریس برای حل بحران اوکراین خبر داد

مرکل از میانجی‌گری برلین و پاریس برای حل بحران اوکراین خبر داد

مرکل از میانجی‌گری برلین و پاریس برای حل بحران اوکراین ، مرجع خبری رئال مادرید : تصمیم عجیب شوچنکو در فراخواندن لونین از جام جهانی زیر ۲۰ سال برای حضور در تیم بزرگسالان تعجب همه را برانگیخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از “ان تی‌وی” آلمان، “آنگلا مرکل”، صدراعظم آلمان در دیدار با “ولادیمیر زلنسکی”، رئیس جمهور اوکراین در برلین به رفتارهای به‌زعم وی غیرقانونی روسیه علیه اوکراین انتقاد وارد کرد و با اشاره به الحاق کریمه به روسیه و مسائل شرق اوکراین تصریح کرد: تا زمانی که پیشرفتی در بازگرداندن دوباره حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین صورت نگیرد تحریم‌ها علیه روسیه لغو نمی‌شود.

مرکل که در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رئیس جمهور جدید اوکراین سخن می‌گفت همچنین تصریح کرد: از طرف دیگر ما می‌دانیم که بدون گفتگو و برقراری ارتباط مسائل جهانی قابل حل نیست.

رئیس جمهور اوکراین که برای عضویت کشورش در ناتو و اتحادیه اروپا تلاش می‌کند درباره حمایت‌های آلمان در مناقشات شرق اوکراین از کشورش تشکر کرد و خطاب به آن‌هایی که خواستار تعلیق تحریم‌ها علیه روسیه هستند گفت: ما نمی‌خواهیم که شرکای اروپایی ما تحت این تحریم‌ها رنج بکشند اما این تنها راه است که بدون خونریزی به این مناقشات پایان دهیم.

مرکل از میانجی‌گری

وی افزود: ما جنگ را شروع نکرده‌ایم.

وی از منتقدان تحریم‌ها علیه روسیه خواست که خود به اوکراین سفر کنند و تصویری از اوضاع را شخصاً ببینند. وی مدعی شد که شبه‌جزیره کریمه به یک اردوگاه نظامی تبدیل شده است.

اخیراً در آلمان برخی نمایندگان اقتصادی و سیاستمداران خواستار لغو تحریم‌هایی شده‌اند که از طرف اتحادیه اروپا در واکنش به الحاق کریمه به روسیه تصویب شده است.

مرکل و زلنسکی از دیداری قریب‌الوقوع در فرمت نرماندی درباره شرق اوکراین خبر دادند و صدراعظم آلمان از آمادگی خود و رئیس جمهور فرانسه در این راستا خبر داد. در نشست به‌اصطلاح نرماندی آلمان و فرانسه بین روسیه و اوکراین برای اجرای توافق مینسک میانجی‌گری خواهند کرد. این توافق که در سال ۲۰۱۵ منعقد شده است باید برای حل صلح‌آمیز مناقشات در شرق اوکراین مورد استفاده قرار گیرد که تا به حال چندین بار نقض شده است.

مرکل هم‌زمان اطمینان داد که در ساخت پروژه خط لوله انتقال گاز “نورد استریم۲” بر لزوم حفظ کشورهای شرق اروپا به‌عنوان کشور ترانزیتی تأکید دارد.

وی تأکید کرد: من همواره به رئیس جمهور روسیه گفته‌ام که برای من مسئله اوکراین به‌عنوان یک کشور ترانزیتی مسئله‌ای ضروری و بسیار مهم است و پوتین هم به این مسئله واقف است و از این رو پروژه نورد استریم۲ و مسئله ترانزیت اوکراین به‌صورت تنگاتنگ با هم گره خورده است.

با این حال رئیس جمهور اوکراین تأکید کرد که آلمان و اوکراین در این مسئله مواضع متفاوتی دارند.

پروژه گازی “نورد استریم۲” یک پروژه مشترک بین شرکت‌های روسی و اروپایی است که به‌رهبری شرگت گازپروم روسیه انجام می‌شود. این پروژه مدت طولانی است که به خاری در چشم آمریکا تبدیل شده است چرا که واشنگتن می‌خواهد گاز مایع خود را به اروپا بفروشد و این پروژه مانعی بر سر راه این مبادله تجاری است.

“نورد استریم۲” جریان انتقال گاز روسیه از جنوب سنت‌پترزبورگ تا سواحل آلمان از مسیر دریای بالتیک است. این پروژه در صورت تکمیل می‌تواند سالانه ۵۵ میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا ارسال کند که در مجموع “نورد استریم” و “نورد استریم۲” سالانه ۱۱۰ میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا صادر می‌کند.

جریان نورد استریم از اوکراین عبور نمی‌کند و این از موضوعاتی است که ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی بسیار بر آن تأکید می‌کنند. این کشورها می‌گویند که روسیه تلاش می‌کند تا با تکمیل پروژه نورد استریم، درآمد اوکراین از این بخش را کاهش دهد، چراکه بخش عمده درآمد اوکراین، از خطوط انتقال گاز روسیه به اروپا تأمین می‌شود.

منبع : خبرگزاری تسنیم