021-79147

ولادیمیر زلنکسی رئیس جمهوری اوکراین رکورد زد

ولادیمیر زلنکسی رئیس جمهوری اوکراین رکورد زد

ولادیمیر زلنکسی رئیس جمهوری اوکراین رکورد زد

ولادیمیر زلنکسی رئیس جمهوری اوکراین رکورد زد

ولادیمیر زلنسکی رکورد کنفرانس خبری روسای جمهوری کشورهای جهان را با گفت وگوی ۱۴ساعته با خبرنگاران در کی‌یف جابجا کرد، این رکورد پیشتر در اختیار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بود.
نشست مطبوعاتی رئیس جمهوری اوکراین از ساعت ۹ و با صبحانه با خبرنگاران آغاز و تا ساعت ۱۱ شب ادامه داشت و در جریان آن وی به بیش از ۵۰۰ سوال ۳۰۰ خبرنگار پاسخ داد.

این نخستین کنفرانس مطبوعاتی زلنسکی به عنوان رئیس جمهور اوکراین از پنج ماه پیش تاکنون است.

زلنسکی در مورد این کنفرانس مطبوعاتی که آن را «پرس ماراتن» نامیده اند در فیس‌بوک خود نوشت: تلاش کردم در این ماراتن به همه پرسش‌ها پاسخ دهم.

رئیس جمهوری اوکراین نوشت: هرچند که با صداقت پاسخ دادم اما به برخی پرسش‌ها می‌شد جواب بهتری داد در هر صورت از همه خبرنگاران و بینندگان که از من حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

پرسش‌هایی که زلنسکی به آن پاسخ داد به مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی و زندگی شخصی او هم مربوط می‌شد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد پیروی‌اش از سیاست‌های پترو پروشنکو رئیس جمهور غربگرای اوکراین که پیش از او در قدرت بود، گفت: سیاست‌های پروشنکو را ادامه نمی‌دهد.

زلنسکی در پاسخ به پرسشی درباره برقراری ارتباط هوایی بین روسیه و اوکراین گفت که از اینکه بین دو کشور ارتباط هوایی وجود ندارد، متعجب هستم.

وی همچنین گفت که بزودی سفیر جدید اوکراین در آمریکا منصوب خواهد شد.

زلنسکی در پاسخ به سوالی در مورد شبه جزیره کریمه که روسیه آن را از اوکراین گرفته است و با تحریم های گسترده از سوی غرب مواجه شده است نیز گفت: حتی فرصت نکرده‌ام که کار کاشی کاری آپارتمانم در کریمه را به پایان برسانم.

گفت و گوی خبرنگاران با رئیس جمهوری اوکراین به این صورت بود که هر گروه خبرنگاران شامل هشت نفر سوالات خود را از زلنسکی می‌پرسید و سپس نوبت خود را به گروه خبری بعدی می‌داد.

در یکی از این گروه‌ها رئیس سازمان رکوردهای اوکراین قرار داشت که جایزه و گواهینامه ویژه برگزاری طولانی‌ترین کنفرانس مطبوعاتی در این کشور را به زلنسکی داد.

گفتنی است، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۰ سال اخیر رکوردار کنفرانس‌های مطبوعاتی طولانی بود، بهترین رکورد او به سال ۲۰۰۸ بر می‌گردد که چهار ساعت و ۴۰ دقیقه به پرسش های خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ داد.

اقامت دائم اوکراین