021-79147

آنچه باید در مورد فرودگاه بین المللی کی اف دانست!

آنچه باید در مورد فرودگاه بین المللی کی اف دانست!

آنچه باید در مورد فرودگاه بین المللی کی اف دانست!

فرودگاه بین المللی کی یف ژولیانی (Kyiv International Airport) که البته به آن فرودگاه کی یف نیز می گویند. این فرودگاه به عنوان یکی از دو فرودگاه مهم و اصلی شهر کی یف، پایتخت اوکراین فعالیت می نماید

تاریخچه ی فرودگاه بین المللی کی یف

این فرودگاه علاوه بر این که یکی از دو فرودگاه مهم و اصی شهر کی یف است بلکه اصلی ترین فرودگاه حمل و نقل هوایی در اوکراین نیز می باشد و به عنوان یکی از شلوغ ترین فرودگاه های تجاری در اروپا نیز شناخته می شود. فرودگاه کی یف ژولیانی (Kyiv Zhuliany Airport) که با نام فرودگاه کی یف شناخته می شود یکی از دو فرودگاه اصلی شهر کی یف اکراین است.

فرودگاه کی یف از نظر جا به جایی مسافر، دومین فرودگاه پررفت و آمد این کشور محسوب می شود و بسیاری از مسافران اکراین بلیط هواپیمای خود را به مقصد این فرودگاه رزرو می کنند. این فرودگاه از سال ۱۹۲۳ ساخته و افتتاح گشته است.

در ابتدا فرودگاه کی یف را به عنوان فرودگاهی نظامی افتتاح کرده بودند و تا سال ۱۹۳۴ همن روند نظامی برای این فرودگاه ادامه داشت. در همین سال بود که این فرودگاه جز یکی از قطب های شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه شد و از کاربری نظامی خارج شد.

ترمینال فرودگاه بعد از سال ۱۹۴۹ بعنی بعد از جنگ جهانی دوم ساخته شد. جالب است بدانید که در سال ۱۹۶۰ فرودگاه کی یف ژولیانی تنها فرودگاه شهر کی یف بود.در این سال بود که فرودگاه بوریسپل در این شهر ساخته شد و در مدیریت ترافیک هوایی این منطقه به فرودگاه کی یف کمک نمود. البته در همین زمان مسئولان فرودگاه و سازمان هوایی اوکراین تصمیم گرفتند که فرودگاه بین المللی کی یف تنها برای پروازهای داخلی در منطقه ی شوروی مورد استفاده قرار گیرد.

در سال ۱۹۹۱ بود که پس از فروپاشی شوروی، اوکراین به استقلال رسید و در همان زمان بود که پذیرش پروازهای بین المللی به این فرودگاه مجددا آغاز شد. با شروع سال ۲۰۰۰، پیشرفت ها و احیای این فرودگاه نیز آغاز گشت.

راه پر فراز و نشیبی را این فرودگاه پیمود تا این که به جایگاه امروز خود دست یابد. در سال ۲۰۱۱ میلادی بود که شرکت هواپیمای ویز ایر که پروازهای ارزان قیمت را مدیریت می نماید، تمامی پروازهای خود را از فرودگاه بوریسپول به این فرودگاه انتقال داد.

همین امر باعث شد بین ۱۵ الی ۲۰ درصد مسافران این فرودگاه نسبت به سال های قبل افزایش داشته باشند. جالب است بدانید که این فرودگاه در سال ۲۰۱۲ میلادی هیچ پروازی را بدون تاخیر و یا حتی لغو پرواز نداشته است!