021-79147

استاد دانشگاه روسیه: تهدیدهای تروریستی ترامپ آمریکا را منفورتر کرده است

استاد دانشگاه روسیه: تهدیدهای تروریستی ترامپ آمریکا را منفورتر کرده است

استاد دانشگاه روسیه: تهدیدهای تروریستی ترامپ آمریکا را منفورتر کرده است

استاد دانشگاه دولتی مدیریت روسیه با اشاره به ترور شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و شماری از همراهانش در جریان حمله آمریکا و نیز تهدیدهای ترامپ برای بمباران مراکز مختلف ایران گفت: اظهارات ترامپ، آمریکا را منفورتر کرده است.

پروفسور «فائل ایبیاتوف» با بیان این مطلب افزود: تهدید به حمله به مراکز فرهنگی ایران نشانگر فقر فرهنگی دستگاه حاکمه آمریکا و شخص ترامپ در راس این ساختار است.
به گفته ایبیاتوف، این گونه تهدید یک کشور عضو سازمان ملل نشانگر بی توجهی آمریکا به معیارهای بین المللی و منشور سازمان ملل است و جامعه جهانی باید به آن پاسخ دهد.
ایبیاتوف معتقد است که دستور حمله به سلیمانی و همراهانش از جانب ترامپ و تهدیدهای وی برای حمله به ایران نشان می دهد که رئیس جمهوری آمریکا به هیچ منطقی پایبند نیست و از عقلانیت پیروی نمی کند.
استاد دانشگاه دولتی مدیریت روسیه خاطرنشان کرد: قرار گرفتن چنین شخصی که به هیچ اصول و قواعدی پایبند نیست در راس حکومت قدرتمند آمریکا بسیار خطرناک است.
وی افزود: بویژه اینکه آمریکا بزرگترین زرادخانه هسته ای جهان با حدود ۱۰ هزار کلاهک هسته ای دارد و در واقع به میمونی شباهت دارد که نارنجکی در دست گرفته است.
کارشناس روس گفت: بدیهی است که از چنین شخصی باید هراس داشت زیرا غیرقابل پیش بینی است و برای رسیدن به هدف خود به هر اقدامی متوسل خواهد شد.
وی معتقد است که تهدید ترامپ برای حمله به مراکز فرهنگی ایران نشان می دهد که رئیس جمهوری آمریکا از استراتژی داعش پیروی می کند.
ایبیاتوف ادامه داد: گروه تروریستی داعش بدون توجه به ارزش فرهنگی اشیا و بناهایی که تخریب کرد از این اقدام برای ترساندن و ایجاد رعب و وحشت استفاده می کرد.
وی افزود: ترامپ که در دو سال اخیر شیوه های تروریسم اقتصادی و سیاسی در مورد ایران بکار گرفت همینک تروریسم فرهنگی را نیز به آن افزوده است.

به گفته کارشناس روس، در تاریخ معاصر هیچ رئیس جمهوری تا این سطح سقوط نکرده بوده که به چنین اقدامات و تهدیدهایی متوسل شود و حتی ادولف هیتلر رهبر آلمان نازی نیز در جنگ دوم جهانی تهدید به بمباران و نابودی مراکز فرهنگی نکرده بود.
ترامپ در تازه ترین اظهار نظر خود در توییتر، با اشاره به وعده مقامات کشورمان برای پاسخ دادن به جنایت آمریکا در ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نوشته است که «…اگر ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکایی حمله کند ۵۲ سایت ایرانی به نمایندگی از ۵۲ گروگان آمریکایی که سال‌ها پیش توسط ایران گروگان گرفته شدند هدف قرار می‌گیرند».
ترامپ در توییت خود ادعا کرده است اهدافی که برای حمله در نظر گرفته‌اند بعضی به شدت سطح بالا و برای ایران و فرهنگ ایرانیان بسیار مهم هستند و به گفته او حمله به آنها به سرعت و با شدت انجام می‌شود.