021-79147

تاثیر ویروس کورونا بر ایرانیان مقیم اوکراین

تاثیر ویروس کورونا بر ایرانیان مقیم اوکراین

تاثیر ویروس کورونا بر ایرانیان مقیم اوکراین

تاثیر ویروس کورونا بر ایرانیان مقیم اوکراین :
تاثیر کرونا در کسب و کار ایرانی ها در اوکراین
پس از تایید اولین مورد مبتلا به ویروس کرونا در تاریخ ۲۶ فوریه در اوکراین ، شرایط رفته رفته به سوی کنترل و محدودیت های اجتماعی و اقتصادی کشیده شد .
این وضعیت در حالی اتفاق افتاد که شهروندان  اوکراینی مبتلا به ویروس کرونا  از کشور های مختلف وارد این کشور شدن ، این اتفاق باعث شد اوکراین در همان ابتدا مرزها را به روی خارجی ها ببندد .
اما پروازهای اوکراینی به ایران قبل از ورود ویروس کورونا بسته شده بود و آن هم بعلت برخورد موشک ایرانی با هواپیمای اوکراینی بود .
رفته رفته شرایط قرنطینه در کشور حکم فرما شد تا جایی که دولت شرایط اضطراری را اعلام کرد و سخت گیری ها و محدودیت ها  از جمله منع رفت و آمد  و تجمع بیش از ۱۰ نفر ممنوع شد.
در قدم اول رستوران ها ، بار ها و کلاب های شبانه و سپس هتل ها به ترتیب بسته شدند.

شرکت ها ی ایرانی مجبور به تعطیل کردن و یا دور کاری مطابق دستور دولت شدند.
همیشه در این زمان یعنی نزدیکی به عید پاک (پاسخا) ایرانیانی که در زمینه خشکبار فعالیت می‌کردند، بیشترین فروش خود را داشتند ، مخصوصا کشمش ایرانی ! که با این شرایط فروش به حداقل رسیده! و صادرات به سختی !

همزمان با این شرایط ارزش گریونا که با دشواری خود را در حدود ۲۵ برابر یک دلار نگاه داشته بود اینبار از مرز ۲۸ گریونا گذشت .
گفته می شد که حمل و نقل کالا امکان ورود به اوکراین را در این زمان دارد اما محدودیت ها گاها برای ماشین های حمل و نقل ایرانی بیشتر و سختگیرانه تر اتفاق افتاد و بهانه گمرک معرفی کشور ایران جزء کشور های پر ریسک بود  که دو راز واقعیت هم نبود .
همه این عوامل باعث شد تا کسب و کار های ایرانی در ابتدای سال جدید شمسی با یک بحران مواجه شود .
دانشجوهای ایرانی برای جابجایی ارز به مشکلات زیادی برخورده اند ، و هیچ صرافی یا دلال ارزی نمیتواند ارز به اوکراین بفرستد .
دانشجوهایی که خرج زندگی را با مسافرکشی در اوبر یا بولت در میارن ، اظهار می‌کنند که دخلشون ۳ تا ۴ برابر کاسته شده !
دانشجوهایی که در خوابگاه زندگی می‌کنند ، چندین برابر بیشتر نگران مبتلا شدن به کورونا ویروس هستند !

حال تنها راه حل و گذر از این بحران اقتصادی که دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده تنها یک چیز عنوان شده : شکستن دومینوی انتقال ویروس ، یعنی قرنطینه و در خانه ماندن .
اما تحمل این وضعیت برای ایرانیان مقیم اوکراین برای مدت طولانی  کار آسانی نیست !
عدم حمایت های اجتماعی و اقتصادی اوکراین برای اتباع خارجی کار را بسیار سخت و سخت تر می کند. به طور مثال در کشورهای اسکاندیناوی ، اروپایی و امریکایی حداقل حمایت ها به دلیل پرداحت مالیات و مواردی از این قبیل اجرا می گردد اما در کشور های حوزه قفقاز و آسیایی به دلیل ضعف اقتصادی چنین چیزی وجود خارجی ندارد .
شاید تنها راه گذر از این مرحله سخت روی آوردن به کسب و کارهای اینترنتی در  کوتاه مدت و دور کاری است .
با توجه به تحلیل های رادیو اوکراین شرایط در اوکراین به این زودی ها به حالت عادی مخصوصا برای ایرانیان باز نخواهد گشت چرا که اگر شرایط اوکراین هم بهتر شود باید تا عادی شدن وضعیت قرمز در کشور ایران صبر کرد و این بیشترین فشار را به کسب و کار های ایرانیان می آورد .
توصیه رادیو اوکراین به تجار ، فعالان اقتصادی و ایرانیان مقیم اوکراین این است که تا حد امکان در خانه بمانند و از سعی کنند از کسب و کار های آنلاین برای درامد زایی و  حتی گذران اوقات در قرنطینه استفاده کنند ، الان بهترین فرصت است که با حوزه تبلیغاتی و پتانسیل های آنلاین بازاریابی آشنا شوید !
دوستانی که در شرایط اضطراری به سر میبرند ، و راهی برای انتقال پول ندارند ، می‌توانند با شرکت سفیر نور تماس بگیرند . ما تا جایی که در توانمان می‌باشد به شما کمک خواهیم کرد !!
شماره واتساپ دفتر اوکراین—   ۰۹۱۲۰۳۵۰۰۷۲   می‌باشد .

تاثیر ویروس کورونا بر ایرانیان مقیم اوکراین