021-79147

موزه میخائیل بولگاکف شهر کیف!

موزه میخائیل بولگاکف شهر کیف!

موزه میخائیل بولگاکف شهر کیف!

این جاذبه گردشگری تاریخی در قلب پایتخت اوکراین بدون شک یکی از دیدنی هایی است که باید حتما آن را دید. جدا از جذابیت های تاریخی و ادبی مربوط به بولگاکف (نویسنده ی معروف روسی) که ممکن است باعث شود به آن مراجعه کنید، این ساختمان خوش رنگ و لعاب جذابیت های فراوان دیگری را نیز در خود دارد. جدا از دیوارهای بیرونی موزه میخائیل بولگاکف که با رنگ های خاص نارنجی و سبز خود شبیه به خانه های درون کارتون ها است، معماری خاص این بنای دو طبقه با ایوان دیدنیش منظره ای چشم نواز را به وجود آورده است.

موزه میخائیل بولگاکف که در خیابان آندریفسکی شهر کیف قرار دارد در واقع خانه ای بوده است که بولکاگف نویسنده شهیر بخشی از زندگی خود را در آن گذرانده است. در بخشی از این موزه می توانید اتاق کار او را ببینید که میز کار و ماشین تایپ او نیز در آن قرار دارد.

در جای جای خانه موزه میخائیل بولگاکف اشیایی که مورد استفاده خود این نویسنده بوده است قرار دارد. تلاش شده تا چیدمان منزل همانطوری باشد که در زمان زندگی او بوده است. بیشتر اشیا قرار گرفته در موزه نیز واقعی و به جا مانده از زمان حیات بولگاکف است.

در زمان حضور در این موزه ممکن است متوجه وجود اشیایی به رنگ سفید باشید. این شی می تواند یک لیوان یا یک پارچ و هر شی دیگری در موزه باشد. سفید بودن این اشیا بیانگر کپی بودن آنها است. این به این معنی است که شی حاضر اصل نبوده و برای حفظ چیدمان خانه موزه میخائیل بولگاکف آن را با ابعاد و شکل مشابه بازسازی کرده اند و در آنجا قرار داده اند.

اگر از آن دسته طرفداران پر و پا قرص آثار بولگاکف باشید که آثار او را تماما خوانده اند، برخی از نقاط این موزه را آشنا خواهید یافت. این خانه الهام بخش نویسنده برای نوشتن آثاری همچون گارد سفید و یادداشت های روزانه ی یک پزشک جوان بوده است.

این موزه جاذبه ای دیدنی در دل کیف است که با بازدید از آن می توانید دید بسیار خوبی از سبک زندگی و جزئیات مربوط به این نویسنده شهیر روس زبان پیدا خواهید کرد.