021-79147

بهترین شغل‌ها برای مهاجرت به آمریکا کدام‌اند؟

بهترین شغل‌ها برای مهاجرت به آمریکا کدام‌اند؟

بهترین شغل‌ها برای مهاجرت به آمریکا کدام‌اند؟

اساس زندگی انسان کار فعالیت است و هیچ کسی بدون سعی و تلاش نمی‌تواند به به موفقیت امیدوار باشد، به قول قدیمی‌ها: کار جوهر مرد است. گاهی برای یافتن شغل بهتر باید از شهر و دیار خود مهاجرت کرد و البته در دنیای امروز همین مورد دلیل بسیاری از مهاجرت‌ها است.

کشور آمریکا به دلیل برخورداری از شرایطی ویژه، همواره یکی از گزینه‌های مهم مهاجرت شغلی بوده‌است. دغدغه افردی که قصد تأمین معاش دارند این است که بهترین شغل‌ها برای مهاجرت به آمریکا کدام‌اند؟ این مقاله کوتاه سعی کرده پاسخ مناسبی به سؤال شما ارائه دهد.

بهترین شغل‌ها برای مهاجرت به آمریکا کدام‌اند؟

نیاز جوامع مختلف به نیروی کار یکسان نیست. برای آشنایی با بهترین مشاغل مهاجرت به آمریکا موارد زیر را درنظر داشته‌باشید:

  • شغل توسعه دهنده نرم‌افزار؛ ما در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنیم که دارای اقتضائات خاص خود است. هر روز و هر لحظه از ابزارهایی استفاده می‌کنیم که مرتبط با فناوری‌ و ارتباطات است. افرادی که در رشته‌های مربوط به توسعه نرم‌افزارهای گوناگون فعالیت می‌کنند در زمان حال و آینده کشور آمریکا نقش مؤثری دارند.

تحصیل در رشته‌هایی مانند مهندسی کامپیوتر و نرم‌افزار و… داشتن رزومه قوی در این زمینه مورد استقبال کشور آمریکا است.

  • مشاغل مربوط به آمار و ریاضی؛ افرادی که در این رشته‌ها تحصیل کرده‌اند قدرت تحلیل مشکلات کشور و جهان را دارند و البته قادر به ارائه راهکار مناسب نیز هستند.

اگر مدرک کارشناسی ارشد این رشته‌ها را داريد و به مسائلی چون جبر، محاسبه و کار با داده‌ها تسلط دارید، جایگاه شغلی و مالی خوبی در کشور آمریکا منتظر شماست.

  • شغل تحلیلگر امنیت اطلاعات؛ سیستم‌های کامپیوتری نیازمند ابزارهایی هستند که امنیت اطلاعات آن را تأمین می‌کند. دارندگان مدرک کارشناسی رشته‌هایی چون برنامه نویسی و کامپیوتر و… که در زمینه‌هایی مانند پروکسی، آنتی‌ویروس، فایروال و… مهارت دارند، موظف به تأمین امنیت اطلاعات انواع سیستم هستند.

تحلیلگران امنیت اطلاعات موظف هستند تا مشکلات مربوط به این عرصه را نیز بررسی و حل نمایند.

  • شغل فیزیوتراپی؛ افراد زیادی به دلیل مشکلات گوناگون نیازمند دریافت خدمات فیزیوتراپی هستند. مردم آمریکا در سنین مختلف به این افراد مراجعه داشته برای سلامتی خود از فیزیوتراپیست کمک می‌گیرند.

اگر خواهان فعالیت در این زمینه هستید باید دکترای رشته فیزیوتراپی را دریافت کرده‌باشید تا یک شغل خوب و پردرآمد را تجربه نمایید.

  • شغل پرستاری؛ شيوع بیماری کرونا سبب شد تا کشور آمریکا نیز مانند اغلب کشورهای دنیا نیازمند خدمات پرستاران شود. افراد بسیاری در این دوره به آمریکا مهاجرت نمودند.

در رابطه با سؤال بهترین شغل‌ها برای مهاجرت به آمریکا کدام‌اند؟ باید بگوییم شغل پرستاری هنوز هم در این کشور مورد استقبال است. اگر کارشناسی رشته پرستاری را داريد، حتما در آمریکا جایگاه ویژه‌ای خواهدداشت.

  • مشاور امور مالی؛ اين افراد نقش بسیار مؤثری در زمینه راهنمایی افراد برای سرمایه‌گذاری و مسائل مالی مختلف دارند. آن‌ها بازار را به خوبی‌ شناخته و از فرصت‌های آن بهترین استفاده را می‌برند.

یک مشاور مالی موفق باید مطابق با نیازهای مشتریان خود تصمیم‌گیری کند. مدرک مورد نیاز این رشته کارشناسی امور مالی و رشته‌هایی مانند آن است.

  • شغل تکنیسین پزشکی؛ صاحب این شغل وظیفه مختلفی از قبیل استفاده درست و نگهداری از ابزار پزشکی را دارد. جمع‌آوری نمونه‌های آزمایشگاهی به عهده او بوده و باید انواع ناهنجاری‌های سلولی را بشناسد و آن را در آزمایش تحلیل کند. مدرک کارشناسی تکنولوژی پزشکی و یا دارا بودن مدرک علوم آزمایشگاهی برای تکنیسین پزشکی ضروری است.
  • رانندگی کامیون؛ این شغل نیازمند تحصیلات بالایی نیست اما راننده کامیون باید مسافت‌های طولانی را برای جابجایی محموله‌های مختلف رانندگی کند. اگر سؤال بهترین شغل‌ها برای مهاجرت به آمریکا کدام‌اند؟ پرسش شما هم هست اما تحصیلات پایینی دارید، حتما به این شغل فکر کنید.
  • دستیار فیزیوتراپی، کارگران ساخت و ساز، بهیار، مراقبت از سالمندان و بیماران و… نیز مشاغل مورد نیاز کشور آمریکا است.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت شغلی به آمریکا

ارائه مدارک زیر برای مهاجرت شغلی به آمریکا الزامی است:

  • پاسپورتی که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته‌باشد.
  • ارائه درخواست ویزای مهاجرت شغلی.
  • عکس.
  • ارائه همه مدارک شناسایی، شغلی و تحصیلی.
  • ارائه مدارک مالی برای آگاهی از میزان دارایی.
  • ارائه مدارک مختلف پزشکی.

جمع بندی

مهاجرت شغلی به آمریکا و کشورهای توسعه‌یافته، هدف افراد بسیاری در سراسر جهان است. پیش از هر اقدامی ابتدا بايد شرایط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و  جغرافیایی کشور مقصد را مورد بررسی قرار دهید.

تبلیغات گوناگون در زمینه تشویق به مهاجرت را نادیده بگیرید و بر اساس واقعیت تصمیم بگیرید.