021-79147

تحصیل در مدارس کشور آلمان برای کودکان

تحصیل در مدارس کشور آلمان برای کودکان

تحصیل در مدارس کشور آلمان برای کودکان

تحصیل در مقاطع مختلف و رسیدن به مدارج بالای علمی آرزوی همیشگی والدین برای فرزندان است. آن‌چه در دنیای امروز بسیار مورد توجه متخصصان و دغدغه‌مندان عرصه آموزش و پرورش قرارگرفته، حساسیت آموزش در دوران کودکی است.

نظام آموزشی در کشورهای مختلف جهان هر روز به دنبال روش‌های تازه و علمی برای موفقیت تحصیلی کودکان است. کشور آلمان هم از این قاعده مستثنی نیست و هزینه زیادی برای آموزش صحیح به کودکان صرف می‌کند.

اگر به عنوان مربی یا پدر و مادر کودک قصد آشنایی با مراحل تحصیل در مدارس کشور آلمان برای کودکان را داريد، با ما همراه باشید.

نظام آموزشی کشور آلمان برای کودکان چگونه است؟

  • آموزش کودکان در کشور آلمان از ۶ سالگی شروع می‌شود. تحصیل در آلمان برای کودکان در این کشور اجباری بوده و همه افراد اعم از شهروندان رسمی، مهاجران، پناهندگان و… باید فرزند خود را به مدرسه بفرستند.
  • کشور آلمان دارای مدارس دولتی، شبانه روزی و خصوصی است که افراد باتوجه به شرایط خود می‌توانند هریک از آن‌ها را انتخاب نمایند.
  • نظام آموزشی کشور آلمان بر اساس قوانین ایالتی اداره می‌شود و هر ایالت قانون آموزشی مخصوص خود را دارد، اما همه ایالت‌ها تابع قوانین اصلی کشور آلمان هستند و حق سرپیچی از آن را ندارند.
  • کودکان از ۶ سالگی دوران ابتدایی را شروع می‌کنند که ۴ سال طول می‌کشد.
  • دانش‌آموزان پس از پایان هر مرحله از تحصیل، مدرک دریافت می‌کنند.
  • تدریس در مدارس این کشور به زبان آلمانی است، اما این زبان به کودکان آموزش داده نمی‌شود. مدارس خصوصی درسی تحت عنوان آموزش زبان آلمانی برای کودکان مهاجر دارند.
  • کتاب‌های ارائه شده برای کودکان در نظام آموزشی کشور آلمان کاربردی و مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.

اهداف آموزشی مدارس کشور آلمان برای کودکان

کشور آلمان مانند همه کشورهای جهان اهداف مهمی از تحصیل در آلمان برای کودکان دارد. کودکان در دوران ابتدایی باید مهارت‌های لازم را برای ورود به مقاطع بالاتر بیاموزند. استفاده از کتاب‌های آموزشی و یادگیری حروف، تنها هدف مدارس نیست و معلم موظف است مهارت‌های جانبی و فوق برنامه زیادی را به کودکان بیاموزد.

یادگیری زبان خارجه، تمرین تئاتر، آموزش موسیقی و ورزش‌های مختلف از برنامه‌های اصلی مدارس کشور آلمان است. تحصیل در مدارس کشور آلمان برای کودکان در مقاطع بالاتر مواردی مانند بهداشت، آموزش استفاده از رسانه‌های مختلف، تکنولوژی‌های روز، زیبایی شناسی، مسائل فرهنگی و…دربر می‌گیرد.

هزینه تحصیل کودکان در مدارس آلمان

تحصیل کودکان در مدارس دولتی به صورت رایگان بوده و یا هزینه اندکی از اولیا دریافت می‌شود. مدارس خصوصی باتوجه به امکاناتی که ارائه می‌دهند، شهریه دریافت می‌کنند، اما سطح آن‌ها یکی نیست و هزینه هم کاملا متغیر است.

هزینه‌های پرداختی از سوی والدین نسبت به مقاطع تحصیلی دچار فراز و نشیب است.

مدارس خصوصی پیش از شروع آموزش درس به کودکان مهاجر چند ماه به آنان زبان آلمانی را یاد می‌دهند.

دریافت اقامت کشور آلمان به وسیله تحصیل فرزندان

دریافت اقامت تحصیل امکان‌پذیر است اما شرايط خاصی دارد. اولیا کودک باید ابتدا از مدرسه مورد نظر خود نامه پذیرش دریافت نمایند. پس از گرفتن پذیرش تمکن مالی والدین باید برای دولت آلمان اثبات شود تا اجازه اقامت صادر گردد.

جمع بندی

کشور آلمان دارای جاذبه‌های آموزشی بسیار زیادی است که نمی‌توان منکر آن شد، اما برای کسانی که از کشورهای متمدن و دارای فرهنگ غنی مانند ایران وارد مدارس این کشور می‌شوند، مسائل فرهنگی پیچیده‌ای دارد.

پیش از ورود به نظام آموزشی کشور آلمان، با دقت و حساسیت بالا شرایط مختلف و به ويژه زمینه‌های فرهنگی این کشور را ارزیابی کنید. برای موفقیت تحصیلی کودکان و حفظ آنان از آسیب‌های اخلاقی جوامعی مانند کشور آلمان، در انتخاب مدرسه دقت و حساسیت لازم را داشته‌باشید.

یک انتخاب درست سلامت فکری و اخلاقی کودکان عزیز شما را تضمین خواهدکرد.