021-79147

تفاوت های اقامت دائم و موقت کشور اوکراین

تفاوت های اقامت دائم و موقت کشور اوکراین

تفاوت های اقامت دائم و موقت کشور اوکراین

اقامت دائم اوکراین چه تفاوتی با اقامت موقت آن دارد؟
مجوز اقامت دائم اوکراین:  سندی است که به یک شهروند خارجی اجازه اقامت در اوکراین بدون هیچگونه محدودیت زمانی برای اجرای کلیه اهداف بلند مدت را می دهد. دارنده اقامت دائم اوکراین  از لحاظ حقوقی با یک شهروند اوکراین برابری می کند و حمایت از حقوق و آزادی های قانونی توسط دولت برای او تضمین شده است. ما در این مقاله به بررسی اقامت دائم اوکراین و اقامت موقت اوکراین خواهیم پرداخت.
مزایای اقامت دائم اوکراین
اخذ مجوز اقامت دائم در اوکراین فواید بسیار زیادی دارد. این مجوز به شما اجازه می دهد:
 بدون تجدید مجوز اقامت خود به طور نامحدود در کشور اوکراین بمانید.
 هر زمان که می خواهید به اوکراین ورود و خروج کنید. پس از دریافت مجوز اقامت دائم در اینجا، می توانید تا زمانی که می خواهید در خارج از کشور بمانید و مجوز اقامت هرگز قابل لغو نخواهد بود. در اصل، شما می توانید در هر زمانی به اوکراین بازگردید به شما اجازه می دهند بدون محدودیت وارد کشور شوید.
 شما از حقوق تحصیلی کاملی در اوکراین برخوردار هستید، به این معنی که می توانید برای ثبت نام در هر دانشگاهی در اوکراین درخواست دهید. اگر تسلط خوبی به زبان های اوکراینی یا روسی داشته باشید، حتی می توانید مانند شهروندان اوکراینی در همان دانشگاه ها اقدام کنید. در چنین مواردی میزان شهریه ۴-۵ برابر کمتر خواهد بود.
به عنوان مثال، در حالی که متوسط هزینه تحصیل در دانشکده پزشکی سالانه ۶۰۰۰ دلار – ۷۰۰۰ دلار برای یک خارجی است اما یک شهروند اوکراینی فقط ۷۰۰-۹۰۰ دلار باید بپردازد. اگر مجوز اقامت دائم دارید و به زبان روسی و اوکراینی صحبت می کنید، استفاده از ساختار هزینه “برای افراد محلی” برای شما امکان پذیر خواهد بود.
 شما همچنین در اوکراین حق اشتغال کامل دارید. همان قوانین و مقررات استخدامی که برای شهروندان اوکراینی استفاده می شود برای شما نیز اعمال می شود. مهمترین مزیت در این زمینه این است که نیازی به کارفرمای شما برای اخذ مجوز استخدام یک خارجی نخواهد بود. از نظر مقامات کارگری اوکراین، شما همان وضعیت یک شهروند اوکراینی را دارید.
 مجوز اقامت دائم، امکان استفاده از ویزا به اتحادیه اروپا، آمریکا و سایر کشورها از اوکراین را می دهد. به عبارت دیگر، اگر می خواهید به ایالات متحده آمریکا بروید و قصد بازگشت به کشور خود را ندارید می توانید در سفارت ایالات متحده در شهر کیف درخواست ویزا دهید.
این ها مزایای اساسی مجوز اقامت دائم اوکراین است. عملا، تنها محدودیتی که برای دارندگان مجوزهای اقامت دائم در اوکراین تحمیل می شود، عدم امکان رای دادن یا انتخاب شدن در مراجع قانونی یا به عنوان یک مقام دولتی است.

مزایای اقامت موقت اوکراین
 طیف کاملی از خدمات
 سریع و آسان
 کیفیت بالا
 نتایج تضمین شده

تفاوت های اقامت دائم و موقت کشور اوکراین