021-79147

رفع ریجکتی برای ویزای آمریکا چگونه است؟

رفع ریجکتی برای ویزای آمریکا چگونه است؟

رفع ریجکتی برای ویزای آمریکا چگونه است؟

سفر یکی از ملزومات زندگی انسان است که همیشه به شیوه‌های گوناگون انجام شده‌است. سفرهای فراسرزمینی یا خارجی با اهداف مختلفی انجام می‌گیرد و مهم‌ترین نیاز آن گرفتن ویزا یا همان روادید است.

یکی از سفرهای منحصر‌بفرد، سفر به کشور آمریکا است که برای ایرانیان به دلیل شرایط سیاسی دو کشور با حساسیت‌های زیادی همراه است. ریجکت ویزا یکی از مشکلات مسافران این کشور است که اغلب با این سؤال مواجه می‌شوند که: رفع ریجکتی برای ویزای آمریکا چگونه است؟

ریجکت ویزا به چه معناست؟

شخصی که قصد سفر به یک کشور دیگر را دارد، باید ابتدا به کشور مقصد درخواست صدور ویزا بدهد، در صورتی که همه شرایط مهيا باشد ویزا با موفقیت صادر می‌شود. اگر به هر دلیلی امکان صدور ویزای آمریکا وجود نداشته‌باشد، درخواست رد می‌شود که به آن ریجکت ویزا گفته می‌شود.

کشور آمریکا دارای استانداردهای دقیق و سختگیرانه‌ای است که دریافت ویزای آن هم مسائل خاص خود را دارد.

مهم‌ترین دلایل ریجکتی ویزای آمریکا

برای پاسخ به سؤال رفع ریجکتی برای ویزای آمریکا چگونه است؟ ابتدا دلایل آن را بررسی می‌کنیم:

  • ارائه مدارک تقلبی؛ این یک مورد بسیار مهم است و درصورت ارائه اسناد و مدارک تقلبی به احتمال قوی، دیگر هرگز امکان به دست آوردن ویزای آمریکا را نخواهید‌داشت.
  • عدم‌ اقناع کشور مقصد از سفر؛ شما به عنوان مسافر باید دلایل قانونی برای سفر خود ارائه دهید. باید به کشور میزبان ثابت کنید که طبق قوانين او رفتار کرده و پس از پایان دوران سفر از آمریکا خارج خواهید‌شد.
  • عدم تکمیل فرم درخواست ویزا؛ فرم درخواست را با دقت و طبق مقررات پر کنید، درصورت مشاهده کمترین نقصی ویزای شما ریجکت می‌شود.
  • نقص در مدارک ارائه شده؛ مدارک درخواستی کشور مقصد باید کامل باشد، عدم ارائه هریک از مدارک، کار شما را مختل می‌کند.
  • عدم تناسب ویزای درخواستی و مدارک ارائه شده؛ ویزا انواع مختلفی دارد که برای اقدام جهت تهیه هرکدام باید واجد شرایط همان نوع بود. اگر قصد تهیه ویزای کاری یا تحصیلی داريد باید مدارک همان را ارائه دهید.
  • وجود مدارکی مبنی بر ارتکاب جرم؛ تهیه ویزا برای هرکسی که مرتکب جرم شده کار دشواری است. کشور آمریکا بر اساس قوانین خود ویزای آمریکا افراد مجرم را ریجکت می‌کند.
  • عدم توانایی در تأمین هزینه‌های سفر؛ کشور مقصد باید مطمئن شود که شما قادر به تامین هزینه‌های زندگی خود در طول مدت سفر هستید.

رفع ریجکتی برای ویزای آمریکا چگونه است؟

برای رفع ریجکتی راه حل‌هایی وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم:

  1. اولین کاری که باید انجام دهید مراجعه به یک وکیل باسابقه و کاربلد است. وکیل شما همه دلایل ریجکتی را بررسی کرده و بهترین راهکار را به شما ارائه می‌دهد.
  2. طبق قوانین کشور آمریکا، نمی‌توان به ریجکتی ویزا اعتراض کرد، بلکه باید مجددا برای دریافت آن به سفارت این کشور و یا سفارت کشور حامی منافع آمریکا مراجعه کرد. هنگام مراجعه باید کليه مدارک مورد نیاز را همراه داشته‌باشید.
  3. در سفارت باید به سؤالات افسر به‌طور دقیق و کامل پاسخ دهید.
  4. با حضور در سفارت باید بتوانید افسر را برای گرفتن ویزا قانع نمایید. اطمينان به سفارت برای بازگشت مجدد به کشور خود و نیز توانایی تأمین هزینه‌های سفر بسیار مهم است.
  5. برای پاسخ به سؤال رفع ریجکتی برای ویزای آمریکا چگونه است؟ حتما موارد ذکر شده را با دقت مطالعه کنید.

آیا رفع ریجکتی ویزا هزینه دارد؟

هربار که برای مصاحبه به سفارت مراجعه می‌کنید باید هزینه‌های مختلفی برای گرفتن ویزا بپردازید. درصورت مراجعه برای رفع ریجکتی نیز مانند بار اول هزینه پرداخت می‌کنید، اگر موفق به دریافت ویزا نشوید، هزینه به شما بازگردانده نمی‌شود.

 

رفع ریجکتی ویزا چقدر طول می‌کشد؟

برای این کار نمی‌توان زمان معینی درنظر گرفت. تقریبا همه چیز بستگی به مدارک ارائه شده از سوی شما دارد. سفارت باید صحت‌ مدارک ارائه شده را تأیید کند. وجود ابهام در مدارک می‌تواند روال صدور ویزا را مختل و طولانی کند.

یک پاسخ مهم به سؤال رفع ریجکتی برای ویزای آمریکا چگونه است؟ بهره‌مندی از نظرات یک وکیل حرفه‌ای است.

جمع بندی

اگر قصد سفر به ایالات متحده را داريد احتمالا شما نیز این سؤال را داشته‌باشید که رفع ریجکتی برای ویزای آمریکا چگونه است؟ این کار به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. پیش از هر اقدامی ابتدا قوانین مربوط به ویزای این کشور را مطالعه کرده و بعد اقدام به تهیه ویزا کنید.