021-79147

شرایط ویزای انگلیس با دعوتنامه چگونه است؟

شرایط ویزای انگلیس با دعوتنامه چگونه است؟

شرایط ویزای انگلیس با دعوتنامه چگونه است؟

سفر؛ بخش مهمی از زندگی انسان است که بدون آن رسیدن به آرامش و آسایش دشوار است. مسافرت انواع و دلایل بسیاری دارد که هرکدام از آن‌ها تجربه‌ای برای زندگی بهتر است. سفر کردن در دنیای امروز ملزوماتی دارد که بدون توجه به آن باید قید مسافرت را زد.

یکی از انواع مسافرت‌ها، رفتن به کشورهای اروپایی است و انگلیس هم جزو کشورهایی که به دلیل موقعیت جغرافیایی و صنعتی، افراد زیادی خواهان دیدن آن هستند. سؤالی که برای سفر به این کشور مطرح می‌شود اين است که: شرایط ویزای انگلیس با دعوتنامه چگونه است؟ ما در اين مقاله سعی کرده‌ایم مختصر و مفید پاسخ آن را بدهیم.

درباره ویزای انگلیس با دعوتنامه چه می‌دانید؟

شاید با شنیدن کلمه دعوتنامه تصور کنید که حتما باید فامیل یا آشنایان برای شما دعوتنامه بفرستند تا بتوانيد به این کشور سفر کنید، اما واقعیت چیز دیگری است. مدارکی از سوی دولت انگلیس در اختیار سفارتخانه این کشور قرار می‌گیرد که بر اساس آن، مراجعه کننده می‌تواند درخواست ویزای انگلیس به صورت دعوتنامه نمایید.

 

شرایط ویزای انگلیس با دعوتنامه چگونه است؟

کسی که در انگلیس میزبان شما می‌شود چه شرایطی باید داشته‌باشد؟

  • میزبان باید شهروند این کشور باشد و یا اقامت قانونی انگلیس را اخذ کرده‌باشد.
  • باید نسبت خویشاوندی و یا آشنایی با شما داشته‌باشد.
  • میزبان باید در این کشور محل اسکان مشخصی داشته‌باشد تا امکان میزبانی شما را فراهم نماید.
  • در طول مدتی که از نظر قانونی امکان اقامت در انگلیس را داريد، میزبان باید شرایط زندگی زندگی شما را در خانه خود فراهم کند.

چند نوع دعوتنامه برای سفر به انگلیس وجود دارد؟

علاوه‌بر درخواست دعوتنامه از طریق سفارت انگلیس، انواع دیگر دعوتنامه به شرح زیر است:

  • خانوادگی؛ این دعوتنامه باید از سوی اقوام درجه یک یعنی، پدر، مادر، خواهر، برادر یا همسر شما ارسال شود و البته هر یک از این افراد باید طبق قوانین انگلستان شرایط میزبانی شما را داشته‌باشند.

مدت زمان اقامت با این دعوتنامه ۶ ماه است.

  • دریافت دعوتنامه کاری؛ در این روش شما برای شرکت یا سازمان معتبر این کشور درخواست کار ارسال می‌کنید و درصورت موافقت طرف مقابل، با ارائه مدارک هویتی و شغلی معتبر در محل مورد نظر مشغول می‌شوید. اعتبار اين دعوتنامه حدود ۴ سال است که در این مدت ضمن نشان دادن توانایی‌های خود، می‌توانید برای اقامت دائمی نیز اقدام نمایید.
  • دریافت دعوتنامه به عنوان نماینده شرکت؛ گاهی برای مذاکره اقتصادی، علمی و یا گذراندن یک دوره آموزشی خاص به این کشور دعوت می‌شوید. این دعوتنامه از سوی شرکت هواپیمایی، سازمان‌های هنری یا ورزشی، موسسات تحقیقاتی و… ارسال می‌شود و مدت معینی دارد.
  • دعوتنامه تدریس؛ اگر در زمینه خاصی توان تدریس داريد، به ويژه اگر نمونه‌ کار خود را منتشر کرده‌اید و یا در سمینار و همایش‌ها ارائه داده‌ید، می‌توانید مدارک آن را به سفارت انگلیس برای دریافت دعوتنامه تحویل دهید.
  • دعوتنامه مخصوص ورزشکاران و هنرمندان؛ اگر هنرمند سا ورزشکار هستید و در این زمینه جوایز و افتخارات کشوری یا جهانی کسب کرده‌اید، می‌توانید مدارک آن را برای دریافت دعوتنامه به سفارت ارائه کنید.
  • دعوتنامه تحصیلی؛ یکی از روش‌های نسبتا آسان است که افراد بالای ۱۶ سال در صورت داشتن شرایطی مانند تسلط به زبان انگلیسی و توانایی مالی، امکان استفاده از آن را خواهند‌داشت.
  • دریافت دعوتنامه تجاری؛ شرکت یا موسسه انگلیسی برای عقد قرارداد و یا به منظور حضور در نمایشگاه و… از شما به عنوان تاجر دعوت می‌کند. در این مورد شرکت یا مؤسسه میزبان شما محسوب می‌شود.
  • انواع دیگری از دعوتنامه عبارتند از: تفریحی، نمایشگاهی، خلبانی، وکالت و… که هریک ظوابط خاص خود را دارد.
  • موارد ذکر شده پاسخی به سؤال شرایط ویزای انگلیس به صورت دعوتنامه است، درصورت دریافت هریک از آن‌ها می‌توانید برای اقامت دائم اقدام نمایید.

برای دریافت ویزای دعوتنامه چه مدارکی لازم است؟

یکی از نکات مربوط به سؤال شرایط ویزای انگلیس با دعوتنامه چگونه است، مربوط به وضعیت میزبان است.

  1. میزبان باید تمامی مشخصات هویتی خود را همراه با آدرس محل سکونت و امضا و اثر انگشت در دعوتنامه درج نماید.
  2. میهمان هم علاوه‌بر مدارک شناسایی، باید هدف خود از سفر و مدت اقامت را ذکر کند.