021-79147

مهاجرت به انگلیس

مهاجرت به انگلیس

مهاجرت به انگلیس از دیرباز در میان شهروندان بیشتر کشورها آمار بالایی داشته است. انتخاب انگلیس به عنوان مقصد این مهاجران، دلایل زیادی دارد. یکی از این دلایل، وضعیت اقتصادی این کشور است. کشور انگلیس جزء اقتصادهای برتر جهان شناخته می شود.

علاوه بر این آمار بیکاری کشور انگلیس پایین، و کیفیت زندگی در آن دارای کیفیت مطلوبی است. همچنین از نظر موقعیت جغرافیایی در محبوب ترین قاره جهان قرار گرفته است. از دیگر دلایل انتخاب انگلیس برای مهاجرت توسط مهاجرین، وجود دسترسی راحت و فراگیر به سیستم سلامت در این کشور را می توان نام برد. روش های زیادی جهت مهاجرت به انگلیس و اخذ اقامت این کشور وجود دارد. در ادامه به معرفی انواع روشهای مهاجرتی به این کشور خواهیم پرداخت.

انواع روشهای مهاجرتی به انگلیس

برای مهاجرت به انگلیس چندین روش وجود دارد. این روشها شامل: مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد، پناهندگی و مهاجرت هنرمندان و مشاهیر است. هر کدام از این روشهای مهاجرتی، جهت گرفتن اقامت در این کشور دارای قوانین خاصی هستند. که تنها با رعایت این قوانین افراد می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

مهاجرت از طریق تحصیل

مهاجرت کردن به انگلیس از طریق تحصیل یکی از روشهای رایج مهاجرت و البته مطمئن است. دانشجویان و دانش آموزان با ویزای Tier 4 می توانند در این کشور تحصیل کنند. این ویزا در دو سطح، بالای 18 و زیر 18 سال تقسیم می شود. کشور انگلیس برای دانشجویان و دانش آموزانی که با این ویزا مهاجرت می کنند، کمک هزینه و بورسیه هایی را در نظر گرفته است. این افراد می توانند از این بورسیه ها و کمک هزینه ها برای هزینه تحصیل خود استفاده کنند.

دانشجویان بعد از اتمام تحصیل به مدت 4 ماه جهت پیدا کردن کار فرصت دارند، و بعد از مشغول شدن به کار می توانند اقامت خود را از طریق ویزای کاری تمدید کنند. همچنین بعد از اتمام تحصیل در صورت داشتن شرایطی می توان اقامت دائم انگلیس را دریافت کرد. یکی از این شرایط این است که اتحادیه ی اروپا فرد را به عنوان یک انسان هدفمند و شایسته که جویای کار و خود کفا است بشناسد. علاوه بر این اگر یکی از افراد خانواده اقامت دائم و یا تابعیت این کشور را داشته باشد امکان تغییر نوع اقامت از تحصیلی و موقت، به دائم وجود دارد.

مهاجرت کردن به انگلیس از طریق کار

یکی دیگر از روشهای مهاجرت به انگلیس از طریق ویزای کار است. ویزای کار انواع مختلفی دارد. در واقع به دلیل استقبال این کشور از نیروی متخصص و ماهر در زمینه های کاری مختلف، ( کارهایی مانند: پزشکی، مهندسی، کارگر ساده، کارگر فنی، رهبر مذهبی و …) ویزاهای متنوع کاری نیز صادر می کند. افراد علاقمند نیز می توانند از ویزاهای کاری مختلف با توجه به حرفه و تخصص خود استفاده کنند. افرادی که خواهان استفاده از این نوع ویزا جهت مهاجرت به انگلیس باشند باید از طریق یک کارفرما ( البته یک کارفرمای معتبر)  پیشنهاد شغل در انگلیس را دریافت کرده باشند. بعد از دریافت پیشنهاد، درخواست داده شده در اداره ی مهاجرت بررسی می شود و در صورت تایید، ویزای کاری صادر می شود. اعتبار این ویزا از 6 ماه الی 9 سال است.

البته مدت اعتبار ویزای کاری با توجه به نوع کار متفاوت است. به عنوان مثال یکی از ویزاهای کاری مربوط به استعداد درخشان و استثنایی است که این افراد به عنوان رهبران علوم انسانی، پزشکی و اینگونه موارد شناخته می شوند. اعتبار این ویزا 5 سال، و بعد از اتمام نیز تا 5 سال دیگر امکان تمدید دارد.

 یکی دیگر از ویزاهای کاری جهت مهاجرت به انگلیس مربوط به امور مذهبی است، که دارای سه سال اعتبار و بعد از اتمام نیز قابل تمدید است. کمترین مدت اعتبار ویزاهای کاری 1 تا 2 سال، و مربوط به کارگر موقت است. بیشتر ویزاهای کاری قابل تمدید هستند.

مهاجرت به انگلیس با سرمایه گذاری

یکی از مطمئن ترین راه ها جهت مهاجرت کردن به انگلیس، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. در این روش فرد باید در اوراق دولتی انگلیس، سرمایه شرکت ها و … به مقدار قابل توجهی سرمایه گذاری کند. زمانی که از مدت سرمایه گذاری 5 سال بگذرد اقامت دائم انگلیس به فرد داده می شود.

مهاجرت کردن به انگلیس با ازدواج

مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج یکی دیگر از روشهای اخذ اقامت این کشور است. در این روش فردی که قصد مهاجرت دارد اگر با کسی که شهروند انگلیس (به این معنی که دارای اقامت انگلیس است) و یا در اصل انگلیسی باشد ازدواج کند و بعد از گذشت دو سال از زندگی مشترک، می تواند درخواست اقامت در انگلیس را ارائه دهد. البته ازدواج باید حتما واقعی باشد. علاوه بر این شهروند انگلیسی که اقدام به ازدواج با شخص غیر انگلیسی را دارد باید از نظر مالی توانایی اداره یک زندگی ساده در این کشور را داشته باشد.

مهاجرت از طریق تولد

کشور انگلیس از نظر دادن اقامت برای نوزادانی که در این کشور متولد می شوند قانون متفاوتی با بعضی از کشورهای دیگر دارد. در واقع کودکی که در این کشور متولد می شود جهت دریافت اقامت، باید یکی از پدر و مادر یا هر دوی آنها دارای اقامت دائم این کشور باشند. کودکانی هم که والدین معلوم نداشته باشند طبق قانون این کشور تابعیت انگلیس به آنها داده می شود.

مهاجرت از طریق پناهندگی

مهاجرت کردن به انگلیس از طریق پناهندگی روشی است که افراد زیادی به دلیل نداشتن سرمایه و سایر روشها از آن، جهت اخذ اقامت این کشور اقدام می کنند. در روش پناهندگی افرادی که به هر دلیلی دارای شرایط نامساعد در کشور خود هستند (جنگ، تحریم و …) اقدام به مهاجرت می کنند. در این روش مهاجرتی زمانی که شرایط کشور فرد مهاجر بهبود پیدا کند باید کشور مورد نظر را ترک کند و به کشور خود باز گردد. معمولا مهاجرانی که از این روش جهت مهاجرت استفاده می کنند در کشور مقصد باید مدتی را در کمپ پناهندگی بگذرانند. این روش مهاجرت کردن به انگلیس از روشهای نامناسب مهاجرت محسوب می شود.

مهاجرت هنرمندان، مشاهیر و نخبگان به انگلیس

مهاجرت نخبگان، مشاهیر و یا هنرمندان به کشور انگلیس یکی دیگر از روشهای مهاجرتی است. افراد نخبه به دلیل داشتن نقش در اقتصاد، و مشاهیر و هنرمندان نیز به دلیل شهرت راحت تر می توانند اقامت این کشور را اخذ کنند. این افراد از طریق حرفه ی خود می توانند در اقتصاد کشور مقصد موثر واقع شوند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مهم ترینهای

مهاجرت به کانادا

اولین قدم شما، پیدا کردن مناسب ترین مسیر مهاجرتی است که منافع شما را به بهترین نحو تضمین کند.


فهرست دانشگاههای کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


رشته ها ی تحصیلی در کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


مطالب اختصاصی

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین اخذ اقامت اوکراین ، به مراتب از کشورهای دیگر مانند اروپا، روسیه ، چین، ترکیه، امارات و... آسان ...

تحصیل در مولداوی

تحصیل در مولداوی

تحصیل در کشور های خارجی از جمله پر متقاضی ترین روش ها برای مهاجرت است. دانشگاه ها از نظر سطح ...


بازار کار مشاغل در کانادا

کانادا کشوری آزاد، پویا و مملو از فرصت‌های شغلی است. بازارهای کاری کانادا بسیار گسترده هستند و تقریباً تمامی صنایع روز دنیا در این کشور فعال اند. کشور کانادا از نظر شاخص‌های کیفیت زندگی، ثبات سیاسی و بازار کار در رده‌ی بهترین کشورها در جهان قرار دارد. برای ورود به بازارهای کاری کشور کانادا باید شناخت کافی از شرایط استخدام هر رشته و فرصت های شغلی موجود کسب کرد. در این بخش از سایت تراست اطلاعات جامعی از بازار کار مشاغل مختلف در کانادا برایتان فراهم آورده ایم.