021-79147

ویزا کارت از تحریم آمریکا علیه روسیه پیروی نمی کنیم

ویزا کارت از تحریم آمریکا علیه روسیه پیروی نمی کنیم

ویزا کارت از تحریم آمریکا علیه روسیه پیروی نمی کنیم

ویزا کارت از تحریم آمریکا علیه روسیه پیروی نمی کنیم

ویزا کارت از تحریم آمریکا علیه روسیه پیروی نمی کنیم به گزارش #اقتصادبرتر، سنای آمریکا که کنترل آن در اختیار جمهوری خواهان است،روز چهارشنبه به طور قاطع،بسته تحریم‌های جدید علیه روسیه را تصویب کرد. سناتورها این طرح را با ۹۷ رای مثبت در برابر ۲رای منفی تصویب کردند. این طرح یک بسته تحریمی را در بر می‌گیرد که بخش‌های کلیدی اقتصاد روسیه و افرادی را که در حمله سایبری ادعایی علیه آمریکا در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ نقش داشته اند، دربرمی گیرد.

سناتورهایی که از این لایحه حمایت کردند همچنین به دخالتهای روسیه در سوریه و اوکراین اشاره کردند. در واقع آنها با این اقدام خود بر نظر سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت روسیه در مبارزات انتخاباتی آمریکا صحه گذاشتند. آمریکا بهمراه اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ با متهم کردن روسیه به دخالت در امور داخلی اوکراین، تحریم‌های گسترده ای از جمله در ابعاد سیاسی و دیپلماتیک، اقتصادی و مالی و نظامی علیه روسیه به اجرا در آورده است.

بگزارش راشاتودی، شرکت پرداخت بین‌المللی ویزا اعلام کرد آماده است بر اساس قوانین روسیه به فعالیت در این کشور ادامه دهد. این شرکت اعلام کرد علیرغم تحریم‌های آمریکا تمام پرداخت‌‌های روسیه را انجام خواهد داد. روابط عمومی ویزا کارت اعلام کرد، روسیه یکی از بازارهای مهم و استراتژیک برای این شرکت است و قوانین جدید بر شبکه‌‌های پرداخت ملی نمی‌تواند به خروج ویزا از روسیه منجر شود.

در بیانیه این شرکت آمده است: ویزا متعهد به اجرای مسئولیت خود برای سرویس‌های خدمات غیر اسکناسی برای تمام مشترکین شبکه پرداخت‌ها از جمله بانک ‌ها، شرکت‌ها و مصرف کنندگان است. بیانیه این شرکت می‌افزاید در این مسیر توجهی به نظر اشخاص ثالث که بر اساس فرضیات و دیدگاه‌های شخصی است، نخواهد شد.

بر اساس قوانین جدید روسیه شبکه‌‌های پرداخت بین‌المللی نمی‌توانند به دلیل رعایت تحریم‌های آمریکا از انجام تراکنش‌های مالی خودداری کنند. بانک مرکزی روسیه هم ابراز اطمینان کرد شبکه‌های پرداخت بین‌المللی به فعالیت خود در روسیه ادامه خواهند داد.

به گفته بانک مرکزی این کشور قرار است مبادلات بانکی داخلی توسط تمام کارت‌ها از جمله کارت شبکه‌‌های پرداخت بین‌المللی در قالب شبکه پرداخت ملی روسیه انجام شده و شبکه‌‌های پرداخت بین‌المللی نیز تراکنش‌‌های خارج از روسیه را انجام دهند. به گفته دبیر کمیته بازارهای مالی دومای روسیه هر گونه نقض قوانین این کشور توسط شبکه‌‌های پرداخت با جریمه روبرو خواهد شد. آمریکا در دوران ترامپ شدید ترین تحریم‌های تاریخ آمریکا را علیه روسیه اعمال کرد.

آمریکا اتهاماتی را علیه روسیه مطرح کرده است که عبارتند از: تسلط بر شبه جزیره کریمه و منطقه دونباس اوکراین، تسلط روسیه در سوریه و تهدید برای امنیت سایبری آمریکا، واشنگتن به دلایل ذکر شده تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده است. این تحریم‌ها علاوه بر بخش‌های کلیدی اقتصاد روسیه و ساختارهای نظامی این کشور، وزارت دفاع و سرویس‌های اطلاعاتی روسیه را نیز در بر می‌گیرد.

منبع :