021-79147

کبک به دنبال جذب صددرصدی مهاجران فرانسوی‌زبان است

کبک به دنبال جذب صددرصدی مهاجران فرانسوی‌زبان است

کبک به دنبال جذب صددرصدی مهاجران فرانسوی‌زبان است

کبک به دنبال جذب صددرصدی مهاجران فرانسوی‌زبان است

به گزارش Montreal CTV، نخست‌وزیر فرانسوآ لوگو که نگران کاهش به‌کارگیری زبان فرانسوی در استان کبک، به ویژه در مونترال است، اعلام کرد تا سال ۲۰۲۶، صددرصد مهاجران اقتصادی از میان فرانسوی‌زبانان  جذب خواهند شد. به عبارت دیگر می‌توان گفت زبان فرانسوی برای جذب مهاجران الزامی است. وی افول زبان فرانسوی را یک چالش مهم استان دانسته و اقتصاد سبز را دیگر چالش مهم پیش‌رو اعلام کرد.

در جزیره مونترال ۴۸ درصد افراد به زبان فرانسوی تسلط داشته و از آن استفاده مداوم می‌کنند. لوگو در نظر دارد این مشکل را با جذب مهاجران فرانسوی زبان حل کند.

در ضمن وی معتقد است با تلاش بر تقویت حضور فرانسوی‌زبان‌ها در مناطق نزدیک به انتاریو و مناطق هم مرز با ایالات‌متحده، روند کاهش سرعت استفاده از زبان فرانسوی را کند و سپس آن را متوقف کرد.

انتظار می رود که لوگو امروز در مجمع ملی، به جزئیات این طرح بیشتر بپردازد.

رویال بانک کانادا، بانک HSBC کانادا را می‌خرد

به گزارش Financial Post، رویال بانک کانادا قرار است طی قراردادی که تا اواخر سال ۲۰۲۳ بسته می‌شود، در یک معامله نقدی ۱۳/۵ میلیارد دلاری، بانک HSBC کانادا را خریداری کند.

طبق داده‌ها، رویال بانک کانادا تمام سهام HSBC کانادا را با قیمتی ۹/۴ برابر درآمد تعدیل‌شده ۱/۴ میلیارد دلاری این واحد در سال ۲۰۲۴ خریداری خواهد کرد. رویال بانک تقریباً ۱/۴ میلیارد دلار در کل هزینه‌های خرید و ادغام پرداخت خواهد کرد. تمام درآمد بانک HSBC کانادا از ۳۰ ژوئن به رویال بانک تعلق خواهد گرفت. در مقابل انتظار می‌رود این معامله ۵/۷ میلیارد دلار سود پیش از مالیات عاید HSBC کند.

بانک HSBC  کانادا تا ۳۰ سپتامبر ۱۳۴ میلیارد دلار دارایی داشته و تقریباً ۱۳۰ شعبه و ۴۲۰۰ کارمند دارد. حدود دو درصد از سپرده‌ها و وام‌های مسکن کانادا در اختیار این بانک است.

۵۰ درصد از مشتریان بانکداری تجاری HSBC کانادا به‌طور‌جهانی به هم متصل هستند و رویال بانک تلاش می‌کند این پلتفرم جهانی را حفظ کند بنابراین این تراکنش، رویال بانک را به عنوان بانک منتخب برای مشتریانی نیازمند بانکداری بین‌المللی و مدیریت ثروت و همچنین برای تازه‌واردان به کانادا برجسته می‌سازد.

گفتنی پس از انتشار این خبر، صبح روز گذشته، سهام رویال بانک کانادا بدون تغییر معامله شد.