021-79147

کدام رشته‌ها مناسب بورسیه تحصیل در آمریکا است؟

کدام رشته‌ها مناسب بورسیه تحصیل در آمریکا است؟

کدام رشته‌ها مناسب بورسیه تحصیل در آمریکا است؟

تحصیل و زندگی در کشورهای توسعه‌یافته، هدف و آرزوی افراد زیادی در دنیا است. اغلب این افراد از کشورهای کم‌تر توسعه یافته و گاهی از یک کشور درحال توسعه هستند.

آمریکا به دلیل سطح بالای پیشرفت در عرصه‌های مختلف، مقصد مناسبی برای کسانی محسوب می‌شود که قصد تحصیل و دستیابی به مدارج بالای علمی را دارند. هزینه‌های زندگی و ورود به دانشگاه‌های معتبر این کشور بسیار زیاد است، اما کسانی که موفق به کسب بورسیه تحصیلی می‌شوند از پرداخت بخش مهمی از این هزینه‌ها معاف هستند.

سوالی که اغلب جویندگان علم و دانش مطرح می‌کنند این است که: کدام رشته‌ها مناسب بورسیه تحصیل در آمریکا است؟

در باره بورسیه تحصیلی چه می‌دانید؟

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهان بسیار بالاست، اما این مراکز علمی برای جذب نخبگان از سراسر دنیا تصمیم گرفته‌اند باتوجه به سطح علمی و نمرات افراد به ایشان در پرداخت این هزینه‌ها کمک کنند. کسی که بورسیه تحصیلی می‌شود، همه یا بخشی از مخارج خود را پرداخت نمی‌کند.

انواع بورسیه تحصیلی

برای استفاده از موقعیت منحصر‌بفردی با عنوان بورسیه تحصیلی باید انواع آن را شناخت که ما در اين مقاله موارد اصلی را بیان می‌کنیم:

  • استفاده از بورسیه تحصیلی عادی؛ در این شیوه دانشگاه موظف است بخشی از هزینه‌های تحصیل دانشجویان را بپردازد.
  • بورسیه تحصیلی نیمه فاند؛ شهریه دانشگاه به طور کامل پرداخت می‌شود. فاند تحصیلی به افرادی که در پژوهش‌های دانشگاهی همکاری خوبی داشته‌باشند و نیز دانشجویان مستعد اما بی بضاعت تعلق می‌گیرد.
  • بورسیه تحصیلی فول فاند؛ در این روش علاوه‌بر پرداخت کامل هزینه تحصیل، تأمین کلیه هزینه‌های زندگی مانند غذا، رفت و آمد و… نیز بر عهده دانشگاه و یا مؤسساتی است که وظیفه آن‌ها حمایت از دانشجویان بین‌المللی است.

کدام رشته‌ها مناسب بورسیه تحصیل در آمریکا است؟

بهترین رشته‌های تحصیلی مناسب بورسیه در سال ۲۰۲۳ و در کشور آمریکا عبارتند از:

  • MBA یا مدیریت کسب و کار؛ افراد بسیاری از سراسر جهان خواهان تحصیل در این رشته هستند و میزان موفقیت شغلی آن بسیار بالاست. ویژگی‌های اقتصادی آمریکا نیاز این کشور را به مدیران موفق در عرصه‌های گوناگون کسب و کار هر روز بیشتر می‌کند. این رشته زیرشاخه‌های زیادی دارد و در بهترین دانشگاه‌های آمریکا تدریس می‌شود.
  • رشته‌های پزشکی و پرستاری؛ رشته پزشکی و زیرشاخه‌های متنوع آن همواره افراد بسیاری را ترغيب به تحصیل در این عرصه گسترده کرده‌است، برای تحصیل در آمریکا نیز این رشته ها گزینه مناسبی هستند. کشور آمریکا باتوجه به پیشرفت‌های مختلفی که در این زمینه دارد، همواره به دنبال جذب نخبگان پزشکی سراسر دنیا بوده‌است. پزشکان و پرستارانی که در دانشگاه‌های معتبر این کشور تحصیل کرده‌اند، دارای درآمد بالایی هستند.
  • رشته‌های علوم اجتماعی؛ دانشگاه‌های معتبر آمریکایی این رشته و رشته‌های مرتبط را تدریس کرده و دانشجویان مستعد را به وسیله بورسیه تأمین می‌کنند. افرادی که در مقاطع بالا مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند، امکان بهرمندی از حقوق و مزایای عالی را خواهند‌داشت.
  • رشته‌ هنر؛ این عرصه گسترده و پرطرفدار نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تحصیل است. فلسفه، نویسندگی، روانشناسی، تاریخ، جامعه شناسی و… درصورتی که همراه با پشتکار و علاقه باشد، موفقیت‌های چشمگیری را نصیب دانش‌آموختگان رشته‌ها می‌کند. رشته تاریخ آمریکا یکی از انواع پردرآمد محسوب می‌شود. زیرا به دلیل قدمت اندکی که این کشور دارد، به دنبال جذب افرادی است که همین تاریخ کم را با شاخ و برگ فراوان ارائه نمایند.
  • علوم کامپیوتر؛ این رشته بسیار گسترده است و البته هر روز بر اختراعات آن افزوده می‌شود، بنابراین هرگز از مرکز توجه خارج نمی‌گردد. دریافت بورسیه از بهترین دانشگاه‌های آمریکا در سال ۲۰۲۳ برای دانشجویان نخبه و مستعد در این رشته‌ها فراهم است.
  • رشته حسابداری؛ اگر اهل حساب و کتاب هستید و در رشته‌های حسابداری و امور مالی صاحب نظر هستید، می‌توانيد به استفاده از بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های آمریکا امیدوار باشید. امکان دارد برخی از گرایش‌های این رشته‌ها اشباع شده‌باشد اما شما باید مواردی که هنوز بازار کار خوبی‌ دارد انتخاب کنید.
  • رشته‌های مهندسی؛ علیرغم تعداد بسیار بالای فارغ‌التحصیلان این رشته، با کمی تحقیق و بررسی می‌توانید رشته‌های مورد نیاز کشور آمریکا را در رشته‌های مختلف مهندسی پیدا کرده و بهترین مورد را انتخاب کنید. دانشگاه‌های صاحب‌نام آمریکا انواع رشته‌های مهندسی را بورسیه می‌کنند و البته بازار کار مناسبی در انتظار مهندسان نخبه است.

جمع بندی

آمریکا کشوری با قابلیت‌های فراوان است و تحصیل در آمریکا در دانشگاه‌های معتبر این کشور هدف افراد بسیاری است. اگر به استفاده از بورسیه تحصیلی در این کشور فکر می‌کنید، ابتدا به روش‌های مجازی و حقیقی اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید تا راه موفقیت را به آسانی طی نمایید.