021-79147

💥چه کسانی و تحت چه شرایطی از آلمان اخراج میشوند??

💥چه کسانی و تحت چه شرایطی از آلمان اخراج میشوند??

💥چه کسانی و تحت چه شرایطی از آلمان اخراج میشوند??

💥چه کسانی و تحت چه شرایطی از آلمان اخراج میشوند❓🔴❓

📌پناهجویانی که قوانین آلمان را نقض می‌کنند باید سریعا اخراج شوند. زهوفر  از دولت آلمان خواست، سریعا پیشنهادهایی برای اصلاح قوانین مربوطه فراهم کند.
آمار مشخصی از این که در آلمان چند پناهجو بعد از ارتکاب جرم اخراج شده‌اند وجود ندارد ولی در مجموع می‌توان گفت که در سال گذشته شمار افراد دیپورت‌ شده کاهش یافته است.
قوانین آلمان اخراج پناهجوها را در صورتی که ممکن است در کشورشان با خطر مرگ و شکنجه مواجه شوند یا وقتی که جان و آزادی آن‌ها در کشورشان به دلیل نژاد، مذهب، ملیت و اعتقادات سیاسی یا تعلقاتشان به برخی گروه‌های خاص اجتماعی امکان دارد در خطر بیفتد منع می‌کند. این افراد اخراج نمی‌شوند بلکه تا زمانی که شرایطی که مانع از اخراجشان شده تغییر کند در آلمان “تحمل” می‌شوند.خارجی‌هایی که در آلمان تقاضای پناهندگی می‌دهند در این کشور در زمان بررسی پرونده‌شان از اقامت موقت برخوردار می‌شوند. اما اگر تقاضای آن‌ها رد شود حق اقامت از آن‌ها سلب شده و ظرف مهلتی معین (حداکثر شش ماه) باید این کشور را ترک کنند. اگر این مهلت به سر برسد آ‌ن‌ها به‌اجبار از آلمان به کشور مبدأ دیپورت خواهند شد.

📌تکلیف پناهجویان مجرم چیست؟
پناهجویی که حین روند رسیدگی به تقاضای خود به دلیل ارتکاب جرم به دست کم سه سال زندان محکوم شده طبق قوانین، باید از آلمان اخراج شود.اما اخراج پناهجویانی که با جرمی خفیف‌تر محکوم شده یا تهدیدی برای نظم و امنیت عمومی به حساب می‌آیند به تصمیم مقام‌های مسئول بستگی خواهد داشت.این تصمیم به دو عامل بستگی خواهد داشت: جرم تا چه حد سنگین بوده و آن شخص تا چه حد نیاز به حفاظت دارد؟ پناهجویی که در آلمان نظم عمومی را مختل می‌کند و در صورت بازگشت به کشورش با خطر شکنجه و مرگ روبروست اخراج نخواهد شد.اما در مورد یک خارجی که از خانواده‌ای آلمانی و شغلی ثابت در آلمان برخوردار است احتمال اخراج از این هم کم‌تر خواهد بود، البته به این شرط که مرتکب جرمی سنگین نشده باشد.
طبق قانون، می‌توان یک خارجی که به دست کم دو سال حبس محکوم شده را اخراج کرد. اگر جرم از نوع جرائمی باشد که خارجی‌ها در شب تحویل سال ۲۰۱۶ میلادی در شهر کلن انجام دادند حکم یک سال حبس هم برای اخراج کافی است.

📌تصمیم‌گیرنده کیست؟
دو اداره مختلف مسئولیت دیپورت پناهجویان آلمان را بر عهده دارند: اداره امور خارجی‌ها که توسط مقام‌های دولت ایالتی سرپرستی می‌شود و اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی (BAMF).
در اغلب موارد اداره امور خارجی‌ها مسئول صدور حکم اخراج و اجرای آن است. در عین حال BAMF نیز از این حق برخوردار است که پس از رد شدن تقاضای پناهندگی یک پناهجو دستور اخراج او را صادر کند. در این موارد نیز اداره امور خارجی‌ها در ایالتی که آن پناهجو در آن اقامت دارد مسئولیت اجرای اخراج را بر عهده خواهد داشت.

📌آیا اخراجی‌ها حق فرجام‌خواهی دارند؟
بله. افراد رد تقاضاشده می‌توانند شکایت خود را تسلیم دادگاه اداری بکنند. این دادگاه سپس حکم اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی را بررسی خواهد کرد. با این همه کسانی که تقاضای پناهندگی آن‌ها “به‌وضوح بی‌اساس” تشخیص داده شده تنها یک هفته وقت دارند درخواست تجدید نظر دهند، در حالی که سایر افراد رد تقاضاشده دو هفته برای این کار مهلت دارند.

📌دلایل تعلل در دیپورت چیست؟
بسیاری از کسانی که طبق قانون، باید آلمان را ترک کنند می‌توانند به دلایل روانی یا بیماری جسمانی که سفر را برایشان منع کرده یا به این علت که فاقد اوراق هویت لازم مانند پاسپورت‌اند از بازگشت طفره روند.اما همیشه این امکان وجود دارد که چندی بعد از کسانی که به دلایلی مانند جنگ‌، در آلمان اقامت موقت گرفته‌اند خواست که بازگردند. برای مثال طی سال‌های دهه ۹۰  به شهروندان کشورهای حوزه بالکان به دلیل جنگ در آن منطقه در آلمان اجازه اقامت داده شد، اما بعد از بازگشت آرامش و ثبات به کشورهایشان از ‌آن‌ها خواسته شد آلمان را ترک کرده و به موطن خود بازگردند.