021-79147

 اخذ اقامت اوکراین از طریق تولد فرزند

راه‌های متفاوتی برای گرفتن پاسپورت دوم هست، فقط به این بستگی دارد که چقدر پاسپورت دوم برای شما مهم است و حاضرید برای آن چقدر تلاش کنید. درست است که گرفتن پاسپورت برای هر فردی مزایای زیادی دارد، اما اگر مزایای گرفتن شهروندی و پاسپورت برای فرزند بیشتر از پدر و مادر نباشد، کمتر نیست.

در حال حاضر تعداد زوج‌هایی که برای تولد فرزندشان برنامه‌ریزی می‌کنند رو به افزایش است. آن‌ها مزایای تولد نوزاد در کشورهای دیگر را به‌خوبی درک می‌کنند. این زوج‌ها به‌منظور گرفتن شهروندی و اقامت برای فرزند خود برنامه‌ریزی می‌کنند و درواقع با این کار مزیتی مادام‌العمر را به فرزندان خود هدیه می‌دهند.

از طرف دیگر خود والدین نیز از امتیاز اقامت فرزندشان سود می‌برند؛با بدنیا آمدن فرزند شما و کلیه افراد خانواده شما اقامت دایم اوکراین را کسب مینمایند.

 انتخاب کشوری مناسب برای تولد فرزند باید یکی از  دغدغه‌های مهم برای  زوج‌هایی باشد که توانایی این کار را دارند. والدینی که به فکر آینده فرزندشان هستند باید از همین ابتدا  (قبل از تولد فرزند خود) به‌خوبی گزینه‌ها را بررسی کنند و برای فرزندشان بهترین گزینه را انتخاب کنند. در دنیای امروز، توجه به این مقوله –تحت عنوان “گردشگری تولد” – رو به افزایش است.

فرزند آوری در اوکراین:

گرفتن شهروندی و اقامت برای نوزادان به دنیا آمده در  کشور اوکراین کار بسیار ساده‌ای است؛ تنها لازم است که بعد از تولد نوزاد، مراحل اداری ازجمله پر کردن تعدادی فرم و فرستادن درخواستی رسمی طی شود. دیگر فرزند شما برای گرفتن اقامت نیاز به گذشتن از هفت‌خوان رستم را نخواهد داشت! به‌راحتی در تمام طول عمر خود از مزایای شهروندی کشوری که در آن به دنیا آمده است بهره‌مند خواهد شد. و این شهروندی را به صورت مادام العمر به خانواده ی خود نیز انتقال خواهد داد.

طبق قانون کشور اوکراین تولد فرزند برای اعطای شهروندی صرفا از طریق خاک نمی باشد ، بلکه شامل آب های داخلی و اراضی دریایی نیز می شود. از این باب تمامی کودکانی که حتی در مسیر مهاجرت به این کشور متولد شده اند، می توانند از مزیت شهروندی بهره مند شوند.

بسیاری از کشورهای دیگر (از جمله کشورهای توسعه یافته مانند استرالیا، فرانسه، آلمان، نیوزیلند، اسپانیا، انگلستان و…) محدودیت هایی برای اعطای تابعیت از طریق خاک دارند و اغلب نیاز به حداقل یک پدر و مادر برای داشتن تابعیت آن کشور میباشد. اما اعطای تابعیت در اوکراین از طریق خاک الزامی به تابعیت یکی از والدین ندارد.

هیچ کشور در اروپا شهروندی اتوماتیک و بی قید و شرط را بر اساس تابعیت خاک اعطا نمی کند. در حال حاضر اوکراین جزء کشورهای توسعه یافته در سطح جهان محسوب می شود که شهروندی بدون ارائه قید و شرط برای کودکان متولد شده ارائه می نماید. در صورتی که فرزند در اوکراین متولد شود، کودک بعنوان شهروند اوکراینی  محسوب میشود. حتی در شرایطی که کودک از والدینی که اوکراینی نیستند متولد شود، کودک غلی الاطلاق و بی قید و شرط شهروند اوکراینی محسوب میشود.

اقامت والدین در روش تولد فرزند در اوکراین

از فکرهایی که در خصوص تولد فرزند توانسته است ذهنیت والدین را به خود مشغول نماید. اقامت دائم برای پدر و مادر و برادر و خواهر و حتی مادر بزرگ و پدربزرگ  است ، که با تولد فرزند ، اقامت دائم به آنها هم اعطا می‌شود .

 در اوکراین هر شخص قبل از زایمان باید پرونده پزشکی داشته باشد که به دو صورت انجام میشود :

هزینه زایمان در اوکراین چقدر است؟

در بیمارستان های دولتی: از ۱۰۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار

در بیمارستان های خصوصی: از ۳۰۰۰ دلاره  تا ۷۰۰۰ دلار.

 بله ! شما با ویزا توریستی یا مشابه توریستی و کوتاه مدت میایید و ویزا شما توسط بیمارستان تمدید میگردد.

 بله !

البته بروکراسی اداری دارد و شرکت سفیر نور با سابقه ی درخشان خود در اخذ پاسپورت فرزند متولد در اوکراین به بهترین نحو می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند و در تمامی مراحل ذکر شده شما را همراهی نماید.

 بستگی به شرایط مادر و نظر دکتر دارد .

برای بدست آوردن پاسپورت و اقامت دائم براساس قانون خاک و خون
ابتدا می بایست فرزند شما در خاک آن کشور متولد شود
برای این منظور والدین می توانند از طریق ‌ویزای تحصیلی و یا اقامت موقت حاصل از ثبت شرکت وارد اکراین شده باشند.

برنامه ریزی برای انجام این پروسه باید به نحوی باشد که در طول مدت اقامت، تولد فرزند در خاک اکراین صورت گیرد.

در این مرحله درصورتی که از پیش کارت اقامت دائم داشته باشید هزینه ی ۳ تا ۴ هزار گریونا بپردازید.( هر گریونا تقریبا ۱۰۰۰ تومان هست)
اگر کارت اقامت از پیش ندارید و به یکی از طرقی که در بالا اشاره شد وارد شده اید حدود ۱۰۵۰۰ گریونا می بایست بپردازید.
این هزینه ها را ابتدای کار پرداخت می کنید البته لازم به ذکر است که هزینه ها در هر کلینیک ممکن است قدری متفاوت باشد.

هزینه در بیمارستان های خصوصی ۳۰۰۰ دلار به بالا خواهد بود.

هزینه ی بعدی مربوط به مراقبت های پزشکی ست یعنی مجموع آزمایشاتی که در طول هفته ی ۱۵ تا ۴۰ باردذری می بایست توسط دکتر انجام شود که رقمی معادل ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار خواهد بود.

هزینه در مرحله ی بعد مربوط خواهد بود به انجام امور خدماتی و ادرای برای گرفتن پاسپورت اوکراینی فرزند شما و تبدیل کردن اقامت موقت پدر و مادر به اقامت دائم
این هزینه ها بنا به حق الوکاله وکیل و زمان اخذ اقامت و شهزوندی متفاوت خواهد بود.

1-سعی کنید از هفته ی ۱۵ ام بارداری در خاک اکراین حضور داشته باشید تا دغدغه ای برای دریافت کارت اقامت موقت و انجام امور اداری نداشته باشید.

2-حتما انجام امور خود رو به وکیل محول کنید که در مرزبانی با مانعی برای ورود م‌اجه نشوید.3-قبل از ورود محل اقامت خودتان را تعیین و رزرو کنید تا با مشکلات جابجا شدن روبرو نشوید.

4-در طول مدت بارداری و قبل از زایمان به یادگیری زبان روسی یا اکراینی بپردازید.

5- در مورد انتخاب اسم فرزندتان تحقیق کنید تا اسم منتخب شما مفهوم ناخوشایندی در اکراین نداشته باشد.

6-و در آخر توصیه می شود که انتخاب بیمارستان ، پزشک و مترجم را در قرارداد خود با وکیلتان ذکر نمایید تا برآورد کاملی از هزینه ها داشته باشید وبابت خدمات دریافتی خاطرتان آسوده باشد.

تجربه بدنیا آوردن سه مادر خارجی در اوکراین :

خانم هیلده از نروژ در کلینیک ISIDA در کیف دو مین فرزند خود را بدنیا آورده اند.

من به کلینیکی که در دوران بارداری مراجعه میکردم ، اطمینان حاصل کردم ، و تصمیم کرفتم در اوکراین فرزند خود را بدنیا بیاورم. برای من بسیار آسان‌تر بود که در اوکراین فرزند را بدنیا بیاورم تا اینکه بخوام برگردم نروژ و دو ماه را در خانه بسر ببرم!

من آرزو داشتم که تولد فرزند طبیعی داشته باشم (بدون دخالت دارو و پزشک). نگرانی من این بود که در اینجا پزشک ها بیشتر از داروهای شیمیایی برای زایمان استفاده می‌کنند در مقایسه با کشور خودم نروژ ، که توصیه می شود تا حد ممکن طبیعی زایمان صورت بگیرد. من نگران بودم که زایمان بطور طبیعی صورت نگیرد .
دومین نگرانی من که مشکل زبان بود ، چون من زبان روسی را بلد نبودم ، و نگران این بودم که در حین بدنیا آمدن بچه اگر به مشکلی بر خورد به چه نحو به دکتر منظورم را بفهمانم . چون بیمارستان گارانتی نمیداد که دکتر انگلیسی بلد باشد .

از آنجا که زایمان من خیلی سریع انجام شد ، نیازی به نگرانی در مورد استفاده از داروی شیمیایی نبود ، و به دلیل اینکه زایمان طبیعی داشتم ، ندانستن زبان روسی مشکلی نبود. اما من دوست دارم با این وجود یک فرد انگلیسی زبان مترجم در بیمارستان داشته باشم ، زیرا این امر باعث می شود احساس امنیت بیشتری نسبت به این داشته باشم که تمام اطلاعات را قبل و بعد از زایمان دریافت کنم. من ترجیح می دادم که در یک اتاق عمل زایمان نکنم ، اما مشکلی نبود.

در نروژ هزینه ها توسط دولت (یارانه )پرداخت می شود، بنابراین همه چیز در مورد بارداری ، زایمان و مراقبت از کودک رایگان است. بنابراین تفاوت زیاد است ، البته در یک کلینیک خصوصی.

همانطور که قبلاً گفتم ، ما صحبت کردیم که چه گزینه ای برای خانواده بهترین خواهد بود و ما توافق کردیم که در اوکراین فرزند را بدنیا بیاوریم. ما هر دو بسیار خوشحالیم که این تصمیم را گرفتیم زیرا خیلی خوب شد که هر دو فرزند را در خانه خودمان و بدون استرس شروع کنیم. همسرم همانطور که در نروژ کنار من بود هنگام زایمان ، در اوکراین هم به همین صورت کنار من بود