021-79147

اقامت اوکراین از طریق ازدواج

در این مقاله مدارک و شرایط لازم برای اخذ اقامت اوکراین از طریق ازدواج بیان شده و سعی شده تا جای ممکن به سوالات شما در خصوص اخذ اقامت اوکراین از طریق ازدواج پاسخ داده شود اما این امر دارای زوایا و جزییات فراوان است که نیازمند تجربه و دانش کافی در این زمینه می باشد لذا وکلای موسسه سفیر نور با جمع این دو مهم می توانند بهترین راهکارها در خصوص اخذ اقامت اوکراین از طریق ازدواج و دیگر طرق مهاجرت به اوکراین را پیش روی شما قرار دهند.

یکی از راه های کسب اقامت و یا تابعیت کشورها ازدواج با تبعه آن کشور است .هر ساله هزاران اجازه اقامت از طریق ازدواج در اکراین صادر می شود.ازدواج بین شهروندان اکراین و یک خارجی مطابق مفاد مربوط به قانون ازدواج اوکراین تنظیم می شود و اعطای اقامت دائم به یک خارجی از طریق ازدواج با شهروند اوکراین مطابق قانون اوکراین در خصوص وضعیت حقوقی اتباع خارجی تنظیم می شود.اصول حاکم بر روابط خانوادگی با خارجیان در ماده ۲۶ قانون اساسی اوکراین بیان شده است که تصریح می دارد خارجیان که به طور قانونی در اوکراین اقامت دارند از حقوق و آزادی های مشابه و همین طور از مسئولیت های مشابه با شهروندان اوکراینی برخوردارند.با توجه به ماده ۱۸ قانون اوکراین در خصوص وضعیت حقوقی خارجیان و افراد بدون تابعیت،خارجی ها در ازدواج و روابط خانوادگی از حقوق و مسئولیت های مساوی باشهروندان اوکراین برخوردارند.
یکی از متداولترین روش های اخذ اقامت در اوکراین بشمار میرود.

اخذ اقامت از هر طریقی محدودیت سنی ندارد و شما در هر سن و سالی که باشید می توانید به اوکراین مهاجرت نمایید. موسسه حقوقی سفیر نور کارگزار مستقیم و با سابقه در زمینه مهاجرت به این کشور به صورت کاملا تخصصی است و در کوتاهترین زمان یعنی تنها ۴۵ روز کارهای اقامت شما را به اتمام می رساند. این مدت زمان، کمترین زمان لازم برای کسب اقامت در تمام دنیاست.

مزایای ازدواج با تبعه اوکراین

اقامت اوکراین از طریق ازدواج مهم ترین مزیت ازدواج با یک شهروند اوکراینی است. از دیگر مزایای ازدواج یا شهروند اوکراین می توان به موراد زیر اشاره کرد:

-حق حرکت و اقامت آزادانه در خاک اوکراین
-حق زندگی در تمام استان های اوکراین بدلخواه
-حق آموزش (از جمله آموزش و پرورش رایگان برای کودکان)؛
-حق کسب تابعیت اوکراین
-حق برخورداری از خدمات مالی در اوکراین (کارت، حساب، اعتباری، وام ها و غیره)
-عدم نیاز به گرفتن اجازه کار برای اشتغال (کار موقت، کار ثابت و منظم)
-حق برخورداری از شرایط کاری مناسب مانند شهروندان اوکراینی (ساعات کار، استانداردهای ایمنی و بهداشت، حقوق تعطیلات)؛
-حق الحاق به خانواده (همسر، فرزندان و پدر و مادر ) یعنی بعد از گرفتن اقامت دایم می توانید، پدر و مادر و همسر و فرزندان خود را الحاق کنید به خودتان در اوکراین و به آنها اقامت دایم اوکراین اعطا میشود
-عدم نیاز به اخذ ویزا، پر کردن کارت های مهاجرت، گرفتن ثبت نام، پرداخت هزینه های کنسولی. و صف های طولانی در سفازت اوکراین در ایران
-حق در ورود اتومبیل با معافیت از حقوق گمرکی وسایل نقلیه (برای استفاده شخصی)
-حق اخذ ویزا به کشورهای ثالث از اوکراین، بدون مدارک ملکی میتوانید تقاضا ویزا شینگن کنید و احتمال گرفتن ویزا بسیار بالاتر از ایران میباشد
-حق برخورداری از حقوق بازنشستگی، کمک هزینه خانواده و امنیت اجتماعی (حداقل کمک درآمد، حقوق بازنشستگی، بهداشت و درمان رایگان، و غیره)

مدارک مورد نیاز برای ازدواج در اوکراین:

اسناد ذکر شده در ذیل باید به Local Department of Vital Satistics and Civil Status که مخفف آن ZAGS است داده شود.

مدت معمول انتظار برای ثبت ازدواج در اوکراین یک ماه است با این حال ممکن است اتباع خارجه قبل از انقضای این مدت یک ماهه درخواست اجازه برای ثبت ازدواج کنند که این عذر موجهی محسوب می شود. شرکت مهاجرتی سفیر نور در تمامی مراحل شما را همراهی میکند و زمان درخواست اجازه برای ثبت ازدوج را کوتاه تر می نماید.

مدارک عبارتند از:

1-گذرنامه خارجی: باید برای حداقل یک سال معتبر باشدو به زبان اوکراینی ترجمه و در دفترخانه اسناد رسمی تایید شده باشد.

2-گواهی تولد با احراز هویت(طبق قانون کشور خودتان) باید به اوکراینی ترجمه و توسط دفتر اسناد رسمی در اوکراین گواهی شود.

پس از ثبت ازدواج گواهی ازدواج استاندارد به زبان اوکراینی دریافت می کنید که توسط وزارت اوکراین تایید  می شود. گواهی ازدواج بری اهداف مهاجرت به کار می آید.

خدمات دولتی مهاجرت در اوکراین درخواست اجازه اقامت را تنها با ویزای بلند مدت تایپ D می پذیرد که بر اساس گواهی ازدواج معتبر اعطا می شود.

ویزای تایپ D  به شما اجازه می دهد برای انجام فرایند درخواست اقامت موقت از خدمات محلی اقامت تحت  عنوان ovir در طول ۴۵ روز از اعتبار آن وارد شوید.

توجه:اعتبار مدارک فوق به جز گذرنامه ۶ ماه است و تاریخ معتبر تاریخ صدور توسط مقامات صالح است.

توجه:در اکثر مواقع اسناد استاندارد برای شهروندان کشورهای مختلف یکسان است اما معمولا بهتر است به ZAGS در جایی که ازدواجتان ثبت شده مراجعه کنید و لیست مدارک مورد نیاز را تایید کنید.

مدت کسب تابعیت

سریع ترین راه برای به دست آوردن شهروندی اوکراین ازدواج است زیرا طبق قانون اوکراین یک خارجی باید حداقل ۵ سال متوالی در خاک اوکراین زندگی کند تا بتواند تقاضای شهروندی دهد اما در صورت ازدواج با شهروند اوکراین و زندگی با او در خاک اوکراین این زمان به ۲ سال کاهش می یاد و بعد از دو سال می تواند شهروند اوکراین شود.

مکان ثبت نام ازدواج

ازدواج هم میتواند درZAKS ثبت شود هم در دفاتر گاتوا. تفاوت آنها در این است که اگر در زاکس ازدواج کنید باید یک ماه صبر کنید تا ازدواج ثبت شود و اگرد در دفاتر گاتوا ازدواج کنید ، فرایند ازدواج را میتوان یک یا سه روزه ثبت نمود.

حق انتخاب نام خانوادگی

افرادی که ازدواج می کنند حق انتخاب نام خانوادگی دارند. که می توانند نام خانوادگی مشترک از همسر برگزینند یا نام خانوادگی قبلی خود را حفظ کنند.

-آنها همچنین می توانند نام خانوادگی دیگری(زن یا شوهر) را به نام شان اضافه کنند.

یا اینکه  می توانند نام خانوادگی دوتایی داشته باشند ولی بیش از دو نام را نمی توانند به عنوان نام خانوادگی خود اخذ کنند مگر اینکه به دلایلی جزو رسوم اقلیت های ملی باشد.

-اگر نام خانوادگی از تاریخ ازدواج دوتایی شده است زن یا مرد حق دارد نام خانوادگی طرف دیگر را با نام خانوادگی خودش جایگزین کند.

همان طور که از مطالب پیش گفته بر می آید در اوکراین هم مانند بسیاری از کشورها کسانی که تابعیت اوکراینی را به دست می آورند از حقوق و تکالیفی یکسان با شهروندان اوکراینی برخوردارند و شاید یکی از سریع ترین و آسان ترین راه برای اخذ اقامت اوکراین از طریق ازدواج با شهروندان آن کشور باشد. اما این مسئله مانند تمام دیگر طرق مهاجرت دارای ظرایف و مسایلی ست که جز با مشاوره با وکلای مجرب در امر مهاجرت نمی توان به آن دست یافت.موسسه مهاجرتی سفیر نور که یکی از سرشناس ترین و بزرگترین موسسه حقوقی در زمینه اوکراین میباشد  شما را در انتخاب درست ترین ها کمک و پشتیبانی می کند.