021-79147

هزینه های زندگی در اوکراین

هزینه حمل و نقل در کشور اوکراین در تاریخ ۲۰۱۹/۰۸/۱۳ قیمت هر ۱ دلار ۲۵ گریونا

وسایل حمل و نقل عمومی در اوکراین شامل مترو و ترانوا و تاکسی و اتوبوس و مینی بوس میباشد که هزینه های آن به قرار زیر است،البته لازم به ذکر است دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی می توانند به صورت کاملا رایگان در سطح شهر به جز تاکسی رفت و آمد کنند.

هزینه مترو هر بلیط ۸ گریونا – ۳۲ سنت
ترانوا هر بلیط /۸ گریونا – ۳۲ سنت
هزینه تاکسی ورودی ۲۰ گریونا – ۸۰ سنت
بهترین تاکسی ها اوبر و یاندکس میباشد
هزینه اتوبوس هر بلیط ۸ گریونا – ۳۲ سنت
هزینه مینی بوس هر بلیط بسته به مسافت ۸-۱۰

هزینه اجاره مسکن در اوکراین

در شهر کیف مناطق مختلفی با هزینه های اجاره متنوعی قابل مشاهده است . مناطق مرکزی شهر همانند خیابان خرشاتیک و اطراف آن تا میدان سیرک و بلوار شفچنکو و خیابان آرتیوما و خیابان پرورزنایو و خیابان میخایلوفسکا و منطقه پیچرسک از گرانترین مناطق شهر کیف محسوب می گردد.
برای استعلام قیمت میتوانید به کانال تلگرام زیر مراجعه نمائید

https://t.me/apartmentkiev

چرا اوکراین؟

عوامل متعددی برای یک فرد متقاضی مهاجرت در تصمیم گیری آن فرد دخیل است بعنوان مثال هزینه تمام شده برای یک ماه زندگی در آن کشور، وضعیت راه اندازی کسب و کار ، رفاه نسبی مردم آن کشور، وضعیت بیمه های اجتماعی و سیستم بهداشت و خدمات درمانی، وضعیت اشتغال، فرهنگ مردم کشور مقصد و میزان پذیرش مهاجر از طرف مردم آن کشور و …… می توان گفت برای مهاجرت به اوکراین نکاتی وجود دارد که اطلاع از این نکات، باعث می شود خیلی از ایرانیان به فکر مهاجرت به اوکراین و راه اندازی یک کسب و کار در اوکراین باشند.
شرایط مهاجرت به اوکراین و دریافت اقامت اوکراین در حال حاضر برای شهروندان ایرانی بسیار مقرون به صرفه می باشد
یکی از پارامترهای دیگر، هزینه تمام شده زندگی در آن کشور است که هزینه زندگی در اوکراین قبل از نوسانات ارز طی چند ماه اخیر؛
به مراتب پایین تر از هزینه زندگی در ایران بود و شاید در بین کشورهای دیگر اروپایی، برای ایرانی ها، اوکراین تنها کشوری بود که هزینه زندگی در آن پایین تر از هزینه زندگی در تهران و حتی سایر شهرهای ایران بود.
اما با شرایط موجود،تنها برای تامین هزینه های ماه های اولِ زندگی در اوکراین(چون تومان را باید تبدیل کنید) این تفاوت کمتر میشود، تا به درامد مناسبی بشود رسید،
اما بعد از تثبیت درامد،این تفاوت هزینه به نسبت کشورهای دیگر همان خواهد بود.
هزینه ی ماهانه ی زندگی یک فرد در پایتخت اوکراین، شهر کیف، عددی بین دویست و پنجاه تا چهارصد دلار است که از این بیشترین هزینه را اجاره ی خانه دارد.
مقایسه کنید با هزینه ماهیانه زندگی در کشورهایی مثل آلمان، اتریش، کانادا، استرالیا و …. در اوکراین به راحتی می توانید یک ماشین لکسوز برای سال ۲۰۱۰ میلادی را با هفت هزار دلار خریداری کنید
در ایران با این مبلغ چه ماشینی میتوان تهیه کرد؟! بخاطر همین نکات میگوییم که شرایط مهاجرت به اوکراین بسیار آسانتر از شرایط مهاجرت به کشورهای دیگر اروپایی است و افرادی که اقامت اوکراین را اخذ می کنند پس از طی یک پروسه به راحتی می توانند به عنوان یک شهروند اوکراینی به حوزه شینگن مثل کشورهای آلمان و اتریش و فرانسه و هلند و مجارستان/ و … و یا به کانادا مهاجرت کنند.

واحد پول اش گریونا و به پول کشور ما،حدود ۵٠٠ تومان است بنابراین وقتی صحبت از ماهی ۴٠٠ دلار هزینه میشود یعنی حدود ١٢ هزار گریو اوکراین
در این مقاله سعی نمودیم بصورت مختصر شرایط اقامت دائم اوکراین را بیان نماییم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می توانید با شماره های موسسه سفیر نور تماس حاصل نمایید.