021-79147

اقامت آلمان چقدر تمکن مالی نیاز دارد؟

اقامت آلمان چقدر تمکن مالی نیاز دارد؟

اقامت آلمان چقدر تمکن مالی نیاز دارد؟

کشور آلمان بر خلاف دیگر سفارت خانه های کشور های دیگر زمینه تمکن مالی و همچنین ضمانت برای صادر کردن ویزاهای بلند مدت را آسان نموده است.

کشور های غیر اتحادیه اروپا برای این که بتوانند به آلمان سفر کنند به ویزا نیاز دارند که داشتن تمکن مالی می تواند به آن ها کمک کند تا بتوانند راحت تر ویزا و اقامت کشور آلمان را دریافت نمایند. این افراد برای این که بتوانند ویزا دریافت کنند باید یک سری مدارک ارائه کنند که نشان دهد آن ها دارای تمکن مالی هستند و می توانند هزینه های زندگی خود را بپردازند.

تمکن مالی آلمان از سری مدارک بسیار مهم برای گرفتن ویزای آلمان و همچنین گرفتن اجازه اقامت در کشور آلمان می باشد. گرفتن اقامت آلمان با داشتن گواهی تمکن مالی و یا سرمایه گذاری در این کشور به راحتی امکان پذیر است.

شرایط گرفتن اقامت به وسیله تمکن مالی

برای گرفتن اقامت کشور آلمان نیاز به انتقال سرمایه به این کشور نمی باشد و شما می توانید تنها با اثبات این که در کشور خود دارای درآمد ماهانه به جز درآمد شغلی هستید. این درآمد شما باید معادل با مینیمم میزان مبلغی باشد که توسط دولت آلمان در نظر گرفته است و شما می توانید با این مبلغ خرج خانواده و خود را پرداخت نماید.

یکی دیگر از شرایط گرفتن اقامت آلمان از طریق تمکن مالی این است که شما می توانید با سود سپرده های بانکی خود و یا سرمایه گذاری در بورس و سود سهام شرکت ها و مستمری بازنشستگی و …. اقامت کشور را به دست بیاورید و با سود سهام و یا مستمری خود هزینه زندگی خود و فرزندان خود را بپردازید.

اگر قصد دارید با روش سود سهام و سپرده خود به کشور آلمان مهاجرت کنید باید یا فیش حقوق بازنشستگی و یا مدارک بانکی که نشان دهنده دریافت سود است و یا دفترچه حساب بانکی خود را به کشور آلمان ارائه نماید.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید بدانید این است که فرد متقاضی و حتی اعضای خانواده او نباید تا زمانی که اقامت دائم این کشور را دریافت نکرده اند به دنبال کار و یا شغل در این کشور باشند و باید هزینه های زندگی را با پولی که در کشور خود دارند و سود آن را به صورت ماهیانه دریافت می کنند بپردازند.

برخی از مزایای گرفتن اقامت با خود حمایتی آلمان

یکی از مهم ترین مزایای گرفتن اقامت با تمکن مالی این است که دیگر نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی نیست و از دیگر مزایای گرفتن اقامت سرعت انجام کار و سادگی مکانیزم است.

همچنین در این روش گرفتن اقام هیچ گونه محدودیت سنی برای گرفتن اقامت آلمان وجود ندارد. گرفتن اقامت برای بازنشستگان بسیار آسان است و این افراد می توانند بدون وجود هیچ محدودیتی اقامت آلمان با تمکن مالی را دریافت کنند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم توضیحات مفید و در عین حال ساده ی را درباره گرفتن اقامت آلمان با تمکن مالی در اختیار شما قرار دهیم. همانگونه که در این مقاله گفتیم راه های زیادی برای دریافت اقامت آلمان وجود دارد که هر یک از آن ها به تمکن مالی مشخص شده ای نیاز دارد.

گرفتن اقامت از طریق تمکن مالی بدین صورت است که شما باید اثبات نماید که در کشور خود دارای حقوق بازنشستگی هستید  و یا هر ماه سودی از طریق سهام در یک شرکت و یا سود پول های موجود در بانک به حساب شما واریز می شود و مبلغ واریز شده به حساب معادل پولی است که کشور آلمان برای تمکن مالی در نظر گرفته است می باشد.  این نشان دهنده این است که شما نیازی به کار کردن در این کشور و حمایت مالی کشور آلمان ندارید و خود می توانید هزینه های زندگی را بپردازید.