021-79147

بررسی آخرین اخبار ویزای اوکراین

بررسی آخرین اخبار ویزای اوکراین

بررسی آخرین اخبار ویزای اوکراین

پیش از وقوع جنگ میان کشور های روسیه و اکراین، کشور اوکراین یکی از محبوب ترین مقاصد خارجی برای مهاجرت، سفر توریستی و … برای ایرانیان بود. اما متاسفانه با درگیری میان این دو کشور، اخذ ویزا برای کشور اوکراین بسیار دشوار شده است. در واقع می توان گفت که در حال حاضر اخذ ویزا برای ایرانیان تقریبا امکان ناپذیر است.

در زمان شروع جنگ میان این دو کشور، سفارت های اوکراین و کنسولی های آن در کل دنیا اخذ ویزا را متوقف نمودند. ولی پس از گذشت مدت زمان کمی، اخذ ویزا مجددا فعال شد. البته لازم به ذکر است که این ویزا فقط در شرایط خاص صادر می شدند.

با گذشت حدود 3 ماه از شروع جنگ اوکراین و روسیه، پروسه صدور ویزای اوکراین آغاز شد.

ولی با مشهود شدن تحویل پهباد نظامی از ایران به روسیه برای مسئولان کشور اوکراین، تمامی امور مهاجرین برای ایران تحت تاثیر قرار گرفت. با تحت تاثیر قرار گرفتن وضعیت مهاجرتی برای ایرانیان، ایرانیانی که برای این منظور اقدام کردند، با رد شدن به دلایل مختلف مواجه شدند. دلیل ریجکتی ویزا در این موارد، اداره امنیت اوکراین عنوان شده است.

البته برای برخی از ایرانیان ویزا در این شرایط صادر شده است. ولی غالب این ویزا ها به دلایل ازدواجی یا برای افرادی که پیشتر کارت اقامت داشته اند، صادر شده است.

در شرایط امروز ایرانیان ساکن اروپا و آمریکا شانس بیشتری را برای اخذ ویزا دارند.

امید است که جنگ در این کشور و در تمام دنیا خاتمه یابد و مشکلات مربوطه برای صدور ویزا نیز مرتفع گردد.