021-79147

تحصیل به صورت رايگان در کشور کانادا

تحصیل به صورت رايگان در کشور کانادا

تحصیل به صورت رايگان در کشور کانادا

علم و دانش یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های بشر است که بخاطر آن می‌توان به فرسنگ‌ها دورتر از سرزمین مادری سفر کرد. هجرت برای کسب علم مختص امروز نیست و از دوران قدیم انسان‌های اهل کوشش به این منظور رنج سفر را به جان خریده‌اند. تحصیل در کشورهایی که قطب علمی جهان محسوب می‌شوند، آرزوی افراد بسیاری است. کانادا يک کشور توسعه‌یافته با کالج‌ها و دانشگاه‌های صاحب‌نام است که از سراسر دنیا متقاضیان زیادی دارد.

امکان تحصیل رایگان در کشور کانادا برای دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی نیز فراهم است که ما در اين مقاله به بررسی شرایط آن می‌پردازيم.

شرایط عمومی تحصیل رایگان در کانادا در سال ۲۰۲۳

برای بهره‌مندی از امکان تحصیل رایگان در کشور کانادا ابتدا بايد شرایط زیر را داشته‌باشید:

  • ریزنمرات نمرات و معدل بالا؛ به عنوان متقاضی باید نمرات و معدل شما در همه مقاطع تحصیلی قبلی بسیار عالی باشد. کالج و دانشگاه حتما به معدل بالای ۱۷ ترتیب اثر خواهد داد.
  • تسلط به زبان؛ دانش‌آموزان و دانشجویان بین‌المللی متقاضی تحصیل در کانادا باید در آزمون‌های تعیین شده شرکت کنند. آیلتس، تافل، دولینگو از جمله مواردی هستند که قبولی در آن امتیاز است. تعیین نوع آزمون به عهده کالج یا دانشگاه است.
  • سوابق تحقیقاتی؛ انجام پژوهش‌های تحقیقاتی STEM که مربوط به مهندسی، ریاضیات و علوم و تکنولوژی است، نقش بسیار مؤثری برای دریافت بورسیه دارد. ارائه مقاله یا پروژه‌ای که به چاپ رسیده برای مسولان دانشگاه بسیار مهم است. تجربیات تحقیقاتی خود را در هنگام مصاحبه حتما ارائه دهید. توجه به این نکته مهم است که برای دریافت بورسیه تحصیلی باید مقالات و تحقیقات ارائه شده بسیار معتبر و قابل اتکا باشد.
  • سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی؛ درصورتی که متقاضی تحصیل به صورت رايگان در کشور کانادا هستید، داشتن سابقه کار و یا گذراندن دوره کارآموزی اهميت بسیاری دارد. انجام فعالیت عملی در راستای رشته تحصیلی، پشتکار و علاقه شما را به اساتید دانشگاه نشان می‌دهد و بر انجام مراحل تحصیل رایگان در این کشور تاثیرگذار است.
  • مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی؛ انجام فعالیت‌های گوناگون اجتماعی به صورت داوطلبانه نشان دهنده روحیه تعامل فرد است. شرکت در مسائل مربوط به محیط‌زیست، کمک‌های خیرخواهانه و… سبب‌ توجه ویژه مسوولان مصاحبه خواهد‌شد.

نحوه جستجو برای یافتن بورسیه مراکز آموزشی کانادا

برای تحصیل به صورت رايگان در کشور کانادا، ابتدا در سایت‌های مختلف انواع بورسیه‌ها را جستجو کنید. در مرحله بعد به سایت‌های اصلی دانشگاه یا کالج مورد نظر خود مراجعه نمایید و شرایط بهره‌مندی از بورسیه را به طور کامل مطالعه کنید. اگر امکان برخورداری از بورسیه را داريد با مرکز آموزشی مورد نظر مکاتبه داشته‌باشید تا جزئیات را برای شما شرح دهند.

به این نکته توجه داشته‌باشید که بورسیه‌های اختصاصی انواع مختلفی دارند، برخی عز بورسیه‌ها همه هزینه‌های تحصیل و زندگی متقاضی را پرداخت می‌کنند و عده‌ای فقط هزینه تحصیل را می‌پردازند.

آن‌چه در مورد تحصیل به صورت رایگان در کشور کانادا باید بدانید

  • برای دریافت بورسیه تحصیل در کانادا برنامه‌ریزی دقیق داشته‌باشید.
  • شرایط دریافت بورسیه را با دقت ارزیابی کنید.
  • کلیه مدارک را آماده نمایید.
  • همه بورسیه‌ها اعم از بزرگ و کوچک را مدنظر داشته‌باشید.

جمع بندی

تحصیل به صورت رايگان در کشور کانادا یک امتیاز بزرگ و مثبت برای دانشجویان و دانش‌آموزان بین‌المللی است. افرادی که قصد دستیابی به مدارج علمی این کشور را دارند باید برای آن برنامه‌ریزی طولانی مدت داشته‌باشند.