021-79147

تحصیل در آلمان با دیپلم چه شرایطی دارد؟

تحصیل در آلمان با دیپلم چه شرایطی دارد؟

تحصیل در آلمان با دیپلم چه شرایطی دارد؟

تحصیل در آلمان یک فرصت بسیار عالی و استثنایی برای پیشرفت تحصیلی و شغلی به حساب می آید. آلمان یکی از کشورهای است که در زمینه تاریخ، فرهنگ، آموزش، و همچنین چشم اندازهای طبیعی بسیار موفق بوده و از سطح علمی  بسیار بالایی هم برخوردار است و می توان گفت نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است.

تحصیل در آلمان با دیپلم یکی از روش های مناسب برای افرادی است که می خواهند در این کشور بی نظیر ادامه تحصیل دهند. مدارکی که دانشگاه های آلمان ارائه می دهند دارای اعتبار بسیار زیادی در سراسر جهان است.

یکی از عواملی که باعث می شود افراد برای تحصیل بخواهند به آلمان سفر کنند کیفیت آموزش بالای دانشگاه های آلمان است و همچنین دانشجوها می توانند بعد از پایان تحصیل خود در این کشور نیز مشغول به کار شوند.

افرادی که می خواهند در این کشور ادامه تحصیل دهند در صورتی که دارای همسر و فرزند باشند می توانند برای آن ها نیز ویزای همراه بگیرند و در کنار خانواده خود به تحصیل در آلمان بپردازند.

شرایط تحصیل در آلمان با دیپلم

تحصیل در هر کشوری مطابق با قوانین و مقررات خاص خود است و کشور آلمان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد و از یک سری قوانین خاص پیروی می کند.

در کشور آلمان سیستم آموزشی به گونه ای طراحی و برنامه ریزی شده است که دانشجو باید قبل از تحصیل در این کشور یک سری قوانین را مطالعه نماید و در صورت موافقت با آن اجازه ورود به این کشور را کسب می نماید.

سیستم آموزشی دولت آلمان از سری سیستم های رایگان است که از 400 مرکز آموزشی تشکیل شده است. دانشجویان بعد از ورود به این دانشگاه با یک سری برنامه های دقیق روبرو هستند که این برنامه ها دارای 300 آموزش مختلف است که برای دانشجو بسیار مفید می باشد.

برای تحصیل در آلمان یک سری مدارک نیاز است که این مدارک شامل موارد زیر می باشد:

  • بیمه سلامت
  • کپی گواهی دیپلم دبیرستان
  • فرم درخواست تکمیل و ارسال شده
  • بررسی نمرات و ماژول ها که باید ترجمه شده باشند
  • اثبات کردن تمکن مالی
  • دارای مهارت زبان
  • مشخص کردن محل اقامت در کانادا
  • عکس پاسپورت و کپی از آن
  • ویزای دانشجویی

هر دانشجویی برای ورود به کشور آلمان برای تحصیل باید دارای مدرک زبان آلمانی باشد تا بتواند بدون هیچ محدودیتی در دانشگاه آلمان به تحصیل بپردازد. با دارا بودن مدرک زبان آلمانی دانشگاه ها و کالج های این کشور یک آزمون از دانشجوها می گیرند که نشان دهد دانشجو به زبان آلمانی مسلط است و می تواند به راحتی با محیط ارتباط برقرار کند.

برای تحصیل در آلمان با دیپلم شما باید دارای یک مهارت فنی نیز باشید این مهارت باید به گونه ای باشد که شما چندین سال در آن فعالیت کرده باشید.

هزینه تحصیل و زندگی در آلمان

آلمانی ها بر این باور هستند که نباید آموزش ها را تجاری کرد به این دلیل هزینه تحصیل در کالج ها و دانشگاه های این کشور رایگان است و در برخی از موارد هزینه بسیار پایینی دریافت می کنند. آلمانی ها می گویند که آموزش حق مسلم هر فرد است که نباید از این طریق یعنی آموزش درآمدزایی کرد. به این علت از بیشتر دانشجویان بین المللی معمولا هیچ هزینه ای دریافت نمی شود.

هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان نسبت به دیگر کشورهای های اروپایی بسیار پایین است. با داشتن کارت دانشجویی در آلمان شما از تخفیف پوشاک و حمل و نقل و سفرهای زمینی و هوایی برخوردار هستید که این امکان در دیگر کشورها بسیار پایین است.

جمع بندی

در متن بالا سعی کردیم یک سری توضیحات مفید درباره تحصیل در آلمان با دیپلم را توضیح دهیم. آلمان یکی از کشورهای پیشرفته از لحاظ تحصیل و فرهنگ و …. است که افراد با تحصیل در این کشور از آموزش های بسیار عالی بهره مند می شوند.