021-79147

زمان مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان

زمان مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان

زمان مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان

ارسال درخواست ویزای آلمان سه ماه قبل از سفر باید انجام شود چون مدت زمان بررسی دریافت ویزا 20 تا 31 روز کاری می باشد.

ویزای توریستی آلمان برای افرادی است که قصد دارند به کشور آلمان با هدف گردشگری و بازدید سفر نمایند. ولی باید بدانید افرادی که ویزای توریستی آلمان را دریافت می کنند در مدت زمانی که در کشور آلمان هستند اجازه کار و هر نوع فعالیت اجتماعی و اقامت بیشتر در این کشور را ندارند و باید قبل از پایان زمان ویزای آلمان خارج شوند.

افرادی که قصد سفر به آلمان را دارند باید بدانند که برای سفر به آلمان باید دارای ویزای شینگن باشید. مسافرت و همچنین فعالیت های مرزی دارای یک سری قوانین و مقررات است که متقاضی مهاجرت باید این فعالیت ها را رعایت نماید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای آلمان

از اصلی ترین شرایط برای دریافت ویزای شینگن این است که شما باید شاغل باشید و مدارک مورد نیاز و مربوط به شاغل بودن خود را در دست داشته باشید همچنین باید حساب بانکی شما از موجود کافی برخوردار باشد. ولی دیگر مدارکی که برای ویزای شینگن مورد نیاز است شامل موارد زیر است:

  • اصل شناسنامه
  • کپی از تمام صفحات پاسپورت
  • اصل پاسپورت دارای حداقل 6 ماه اعتبار
  • فیش حقوقی سه ماه گذشته
  • لیست بیمه تامین اجتماعی
  • مدارک شغلی
  • برنامه دقیق و کامل سفر
  • کپی تمام ویزاهای درخواست کننده در 5 سال گذشته همراه با مهر
  • تکمیل فرم درخواست ویزای آلمان
  • رزرو پرواز
  • بیمه نامه مسافرتی با پوشش بیمه حداقل 300000 یورو و به زبان انگلیسی

شرایط گرفتن ویزای آلمان

کشور آلمان به دلیل شرایط پناهندگی و حمایت از افراد پناهنده دارای سخت گیری های بسیاری در زمان گرفتن ویزا هستند. برای دریافت ویزای آلمان شما باید دارای یک سری شرایط باشید که این شرایط شامل:

گردش حساب

گردش حساب شخص باید با تمکن مالی او همخوانی داشته باشد اگر تطابقی بین گردش حساب و تمکن مالی وجود داشته باشد احتمال ریجکت ویزای شما بسیار زیاد است.

تمکن مالی

تمکن مالی برای دریافت ویزای آلمان چیزی حدود 200 میلیون یورو برای هر فرد متقاضی است. اگر تمکن مالی هر فرد زیر مبلغ ذکر شده باشد درخواست ویزای فرد متقاضی رد خواهد شد. تمکن مالی فرد باید به یورو صادر شود و حتما توسط شعبه صادر کننده مهر و امضا شود تا نشان دهنده تمکن مالی شما باشد.

ارائه دعوت نامه قوی

منظور از دعوت نامه این است که یکی از اعضای خانواده و یا نمایشگاه و شرکت برای شما دعوت نامه سفر به آلمان ارسال نماید. در متن این دعوت نامه باید تمامی اطلاعات متقاضی به صورت مشخص و کامل ذکر شود و همچنین محل اقامت و مدت زمان فرد متقاضی هم باید اعلام شود. در صورتی که فردی که عوت نامه را برای شما ارسال می کند از شما حمایت مالی نماید باید در دعوت نامه ذکر نماید.

جمع بندی

یکی از اصلی ترین و مهم ترین راه گرفتن ویزای آلمان اقدام با دعوت نامه معتبر می باشد. دعوت نامه باید از طرف یکی از اعضای خانواده و یا دوست و یا نمایشگاه در آلمان برای فرد متقاضی ارسال شود.در دعوت نامه باید حتما تاریخ ورود و خروج فرد در آلمان ذکر شود.

زمان مورد نیاز برای گرفتن ویزای آلمان 3 ماه قبل از سفر است و فرد باید سه ماه قبل از سفر برای دریافت ویزا اقدام نماید. باید بدانید که داشتن تمکن مالی و داشتن گردش حساب عالی می تواند در روند گرفتن ویزای آلمان بسیار تاثیر گذار باشد.