021-79147

مهاجرت به کانادا بدون پول

مهاجرت به کانادا بدون پول

مهاجرت به کانادا بدون پول

مهاجرت دلایل مختلفی دارد که باید آن را در مبدأ و مقصد این سفر طولانی و شاید بدون بازگشت جستجو کرد. کشورهای توسعه‌یافته باتوجه به شرایط ویژه صنعتی و طبیعی در صدر درخواست افراد برای مهاجرت هستند. کانادا؛ کشوری است که سالانه‌ افراد زیادی برای تحصیل، کار و… به آن سفر می‌کنند.

هزینه مهاجرت به کانادا مانند سایر کشورهای اروپایی و غربی بالاست. سؤالی که معمولا متقاضیان مهاجرت می‌پرسند این است که آیا مهاجرت به کانادا بدون پول امکان‌پذیر است؟

مهاجرت تحصیلی بدون پرداخت هزینه در سال ۲۰۲۳

مهاجرت تحصیلی یکی از راه‌های آسان برای سفر به کشور کانادا است. باتوجه به شرایط زیر می‌توان از مزایای سفر تحصیلی رایگان به کانادا بهره‌مند شد:

  • بورسیه تحصیلی؛ دریافت بورسیه تحصیلی شرایطی دارد که افراد دارای نمرات عالی از مقاطع تحصیلی قبلی، کسانی که مقالات معتبر علمی نوشته‌اند، دستیاران اساتید در دانشگاه و… موفق به دریافت آن می‌شوند. استفاده از آن در همه دوران تحصیل امکان‌پذیر است و دارنده بورسیه بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای دوران تحصیل را سپری می‌کند. کالج هامبر کانادا دانش آموزان مستعد خارجی را بورسیه می‌کند و دانشگاه‌های یورک، بریتیش کلمبیا، کارلتون، منیتوبا هم برای دانشجویان بین‌المللی امکانات بورسیه را فراهم می‌کنند.
  • مهاجرت شغلی؛ کانادا یک قدرت اقتصادی مهم در سطح جهان است که بخش بزرگی از موفقیت خود را مرهون نخبگان کشورهای دیگری است که به کانادا مهاجرت کرده‌اند. درصورتی که تخصص مهمی داشته‌باشید که مورد نیاز این کشور است، به راحتی و بدون صرف هزینه زیاد می‌توانید به کانادا مهاجرت نمایید. انواع رشته‌های پزشکی، مهندسی و صاحبان ایده‌های منحصر‌بفرد برای راه‌اندازی کسب و کار شانس بیشتری برای مهاجرت به کانادا دارند.
  • مهاجرت از طریق اقوام یا دوستان؛ یک راه مهاجرت بدون پول، دریافت دعوتنامه از اقوام و دوستان است. در این روش کلیه شرایط میزبان و مهمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. میزان باید امکانات پذیرایی و اسکان را برای مهمان فراهم نماید تا او بتواند بدون دغدغه کارهای اقامت را پیگیری کند. والدین، فرزندان، همسر و… می‌توانند میزبان یا مهمان باشند. فردی که به کشور کانادا دعوت شده‌است، باید در مدت معین کارهای مهاجرت خود را سروسامان دهد وگرنه به کشور خود بازگردانده می‌شود.
  • مهاجرت از طریق پناهندگی؛ این هم یکی از روش‌های مهاجرت محسوب می‌شود که فرد بنا به دلایلی مانند محدودیت‌های سیاسی، اذیت و آزار و… درخواست مهاجرت به کانادا می‌دهد. درصورتی که صحت ادعای فرد ثابت شود، کانادا به او پناهندگی می‌دهد. عده بسیار اندکی از ایرانیان از این طریق اقدام به مهاجرت می‌کنند چون اغلب آن را خلاف حس میهن دوستی دانسته و نگاه مثبتی نسبت به پناهندگی ندارند.

فرد پناهنده بنابر دلایلی مورد حمایت دولت کانادا بوده و از اغلب حقوق شهروندی بهره‌مند است.

آیا مهاجرت به کانادا بدون پول امکان‌پذیر است؟

مهاجرت به هیچ کشوری بدون پول ممکن نیست اما در برخی موارد برای مدت اقامت نیز به پرداخت هزینه‌های سنگین نیست. برای انجام کارهای اولیه مهاجرت بدون پول به کانادا بیش از ۱۳۰۰ دلار لازم است.

جمع‌بندی

بر اساس مواردی که بيان شد، اساسا هرنوع مهاجرتی نیازمند صرف هزینه است که در شرایط مختلف میزان آن متغیر است. در مواردی می‌توان از امکانات کشور کانادا بدون صرف هزینه استفاده کرد که به اختصار بيان شد.