021-79147

مهاجرت به کشور آمریکا از طریق برادر چگونه است؟

مهاجرت به کشور آمریکا از طریق برادر چگونه است؟

مهاجرت به کشور آمریکا از طریق برادر چگونه است؟

مهاجرت به کشور آمریکا از طریق برادر یکی از روش های است که مهاجرانی که برادر و یا خواهر آن ها در کشور آمریکا است می توانند برای مهاجرت انتخاب نمایند.

آمریکا یکی از کشورهای مهاجرپذیر است که مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است. شهروندان آمریکایی می توانند برای اعضای خانواده خود ویزا بگیرند. ویزای خانوادگی یکی از ویزاهای مهاجرتی است که به افراد مقیم آمریکا اجازه می دهند که برای اقوام درجه یک خود ویزا بگیرند و آن ها را به کشور آمریکا دعوت کنند تا در کنار یک دیگر زندگی کنند.

برای این که اقامت دائم و بدون محدودیت در کشور آمریکا دریافت کنید باید ویزای مهاجرتی آمریکا را دریافت نماید. برای این که بتوانید ویزای خانوادگی آمریکا را دریافت کنید باید حتما یکی از اعضای خانواده شما مقیم کشور آمریکا باشد و بتواند برای شما درخواست ویزا نماید.

مهاجرت به آمریکا از طریق ویزای خانوادگی

در صورتی که قصد مهاجرت به آمریکا از طریق برادر را دارید باید بدانید که برادر شما که شهروند آمریکا است باید برای گرفتن ویزای خانوادگی برای شما اقدام کند و باید حتما اعلام نماید که از شما حمایت مالی می نماید. در صورتی که برادر شما از توانایی مالی خوبی در کشور آمریکا برخوردار نباشد ممکن است درخواست ویزای شما با مشکل روبرو شود.

برای گرفتن ویزای خانوادگی باید در مرحله اول ثبت درخواست نماید که ثبت درخواست بدین صورت است که شهروند آمریکایی و یا فردی که دارای گرین کارت است باید فرم I – 130 را برای فردی که قصد دارد آن را به آمریکا دعوت کند در دفتر خدمات شهروندی آمریکا تکمیل نماید. همچنین فردی مقیم آمریکا باید فرم اسپانسری را برای اعضای خانواده خود تکمیل کند.

بعد از تایید درخواست توسط  USCIS باید آن را به مرکز ملی ویزا NVC ارسال کنید. NVC بعد از این که درخواست شما را دریافت کرد یک شماره پرونده به پرونده شما اختصاص می دهد و رسیدگی اولیه به پرونده شما را نیز آغاز می نماید. شما باید هزینه های لازم برای رسیدگی به  پرونده را پرداخت نماید و بعد از آن NVC از متقاضی می خواهد که مدارک مورد نیاز برای ویزای مهاجرت را مانند فرم های درخواست و همچنین سوگند نامه پشتیبانی را برای آن ها ارسال کند.

بعد از بررسی NVC و تشخیص کامل بودن پرونده یک وقت مصاحبه برای فرد تعیین می شود و پرونده را به کنسولگری ایالات متحده ارسال می نمایند که فرد باید برای دریافت ویزا به آن جا مراجعه نماید و مصاحبه خود را انجام دهد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای خانوادگی

برای دریافت ویزای خانوادگی باید یک سری مدارک آماده کرد که این مدارک شامل:

  • عکس
  • پاسپورت
  • فرم اسپانسری
  • واکسیناسیون و نتایج معاینات پزشکی
  • مدارک رسمی مانند شناسنامه، سو پیشینه و …
  • فرم DS-260 و تاییدیه آن

چه مدت طول می کشد تا ویزای خانوادگی شما صادر شود؟

زمان صدور ویزا برای هر پرونده متفاوت می باشد و نمی توان یک زمان مشخص برای انجام پروسه  ویزای مهاجرتی در نظر گرفت. در برخی از مواقع به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ها توسط فرد متقاضی ممکن است مراحل انجام ویزا با تاخیر مواجه شود.

در برخی موارد دیگر ممکن است اسپانسر آمریکا و فرد درخواست دهنده نتواند به خوبی الزامات مورد نیاز برا فراهم نماید. همچنین ممکن است که درخواست ویزای شما به پردازش اداری بسیار زیادی نیاز داشته باشد. پس با توجه به دلایل ذکر شده نمی توان یک زمان مشخص و دقیق برای صدور ویزای در نظر گرفت.

جمع بندی

در مقاله بالا مهاجرت به آمریکا از طریق برادر را برای شما بررسی کردیم. این کشور به دلیل مهاجرپذیر بودن از مهاجران استقبال بسیار بی نظیری می کند. امروزه یکی از روش های مهاجرت به آمریکا مهاجرت از طریق خویشاوندان است.

دریافت ویزا کشور آمریکا از طریق برادر 6 ماهه صادر می شود و شما باید در این مدت زمان برای مهاجرت اقدام نماید و به خاک آمریکا وارد شوید.