021-79147

همه چیز در مورد شهر تورنتو

همه چیز در مورد شهر تورنتو

همه چیز در مورد شهر تورنتو

شهر تورنتو ، یک ابرشهر است که کاملا با حال و هوای شهرهای آمریکایی همخوانی دارد. این شهر در استان انتاریو واقع شده و بزرگترین شهر این استان و کشور محسوب می‌شود. تجمع فشرده و پرتعداد آسمانخراش‌ها در مرکز شهر یا داون تاون (Downtown) نزدیک‌‌ترین گزینه به شهرهای آمریکایی است و گستردگی شهر به حدی است که تنها طولانی‌ترین خیابان جهان می‌تواند به شکل یک نخ تسبیح، محله‌های مختلف را در این شهر به هم وصل کند.

تورنتو، شهری جهانی و مرکز کسب و کار، امور مالی، هنر و فرهنگ است و به عنوان یکی از شهرهای چند فرهنگی و جهان‌شهر شناخته شده است. جمعیت متنوع تورنتو نمایانگر نقش فعلی و تاریخی آن به عنوان شهری مهاجرپذیر است که بیش از ۵۰ درصد از ساکنانش به گروه اقلیت تعلق دارند و بیش از ۲۰۰ ریشۀ قومی متمایز دارند. هرچند اکثر مردم تورنتو به انگلیسی صحبت می کنند، مردم این شهر به بیش از ۱۶۰ زبان صحبت می‌­کنند. دانشگاه‌های تورنتو هم مانند این شهر بین متقاضیانی که علاقمند به تحصیل در کانادا هستند بسیار محبوب است.

شهر تورنتو یکی از مراکز برجسته موسیقی، تئاتر، محصولات سینمایی و تلویزیونی است و دفتر مرکزی شبکه های تلویزیونی و رسانه‌های مهم کانادا است. مؤسسه‌های فرهنگی متنوع آن، شامل موزه ها و گالری‌های متعدد،جشنواره ها و رویدادهای عمومی، مناطق تفریحی، مکان های تاریخی، ملی و فعالیت های ورزشی است، این شهر سالانه بیش از ۲۵ میلیون گردشگر را جذب می کند.

 

تاریخچه شهر تورنتو

زمانیکه اروپایی ها برای اولین بار وارد منطقه کنونی تورنتو شدند، قبیله هورون در آن منطقه ساکن بود. نام تورنتو از کلمه تکارونتو در زبان ایروکوا گرفته شده و به معنای «محلی که درختان بر روی آب ایستاده‌اند» است؛ پیشینه‌ی سکونت بشر در این منطقه به بیش از ۱۱ هزار سال قبل برمی‌گردد. به عبارت دقیق‌تر، پس از عصر یخبندان، سکونت بشر در این منطقه آغاز شد ، تورنتو که در ابتدا متعلق به بریتانیا بود، از سال ۱۷۹۳ شکل شهری به خود گرفت و در سال ۱۸۳۴ به عنوان شهری مستقل تشکیل شد.

آب و هوا تورنتو

این شهر در منطقه جنوب انتاریو و در شمال‌غرب دریاچه انتاریو قرار دارد. قرار گرفتن در مجاورت دریاچه انتاریو، تاثیر زیادی بر روی آب و هوای آن می گذارد. تورنتو دارای آب و هوای نیمه قاره ای است و زمستانهایی سرد و تابستان هایی گرم و مرطوب دارد. اگرچه آب و هوای تورنتو در زمستان نسبت به دیگر شهرها گرمتر است ولی همچنان زمستان سختی داشته و از نیمه دسامبر تا نیمه مارس زمین پوشیده از برف است.

بسیاری از کارخانه های صنعتی در اطراف دریاچه قرار گرفته اند و دود حاصل از فعالیت آنها در جنوب انتاریو مشکل ساز شده است. آلودگی هوای تورنتو در تابستان مشهودتر است. در مجموع وضعیت کیفیت هوا را می توان به بسیار خوب، خوب، متوسط و بد طبقه بندی کرد.