021-79147

ویزا اوکراین در سال 2023

ویزا اوکراین در سال 2023

ویزا اوکراین در سال 2023

متاسفانه با وقوع جنگ بین اوکراین و روسیه، شرایط اخذ ویزا دچار دگرگونی شده و شرایط اخذ ویزای اوکراین سخت تر و نشدنی تر از قبل شده است.

در ابتدا جنگ کنسولی ها و سفارت های اوکراین در تمامی دنیا پروسه انواع ویزا را به حالت در آورده و پس از مدتی فقط در شرایط ویزا های اوکراین صادر می گردید.

اما پس از تقریبا 3 ماه بعد از جنگ، سفارت خانه ها و کنسولی های اوکراین روند صدور روادید را آغاز نموده و شروع به اخذ مدرک نمود.

متاسفانه بعد از از این که برای اوکراین مشهود گردید که ایران به روسیه پهباد های نظامی تحویل داده است، کلیه امور مهاجرین ایران از جمله ویزا دوباره تحت شعاع این مورد قرار گرفت و دوباره سفارت اوکراین در ایران به بهانه های مختلف انواع روادید را برای ایرانی رد می کرد و دلیل رد کردن را اداره امنیت اوکراین اعلام می نمود. ولی در برخی موارد دیده شده که ویزا هایی صادر گردیده است. این ویزا ها معمولا ویزا هایی بودند که در اثر ازدواج صادر شده بودند و یا ویزای اوکراین برای کسانی بوده که از پیش کارت اقامت مربوط به اوکراین را داشته اند.

با شرایط امروز به نظر می رسد که اتباع ایرانی ساکن اروپا و آمریکا، شانس بیشتری را جهت اخذ روادید و ویزای اوکراین دارا می باشند.

به امید روی که جنگ خاتمه یابد و سفارت اوکراین روند اعطا ویزا را دوباره از سر بگیرد و روال مانند سابق شود.

 

نویسنده مهران نوری آذر

2023/04/17