021-79147

کجا و چگونه درخواست پیوند خانواده کنم؟

کجا و چگونه درخواست پیوند خانواده کنم؟

کجا و چگونه درخواست پیوند خانواده کنم؟

کجا و چگونه درخواست پیوند خانواده کنم؟

برای روند پیوند خانواده، اعضای خانواده شما باید بصورت شخصی به سفارت یا کنسولگری های آلمان در کشوری که شما از آن آمده‌اید و یا هر نمایندگی که برای کشور شما کار میکند، مراجعه کنند. آدرس ها، شماره تلفن ها و ایمل های سفارت‌خانه ها و قنسلگری های آلمان را را در سایت Webportal des Auswärtigen Amts بیابید.
شما باید شخصا به اداره مهاجرت یا آوسلندربهورده اطلاع بدهید که قصد آوردن خانواده‌تان به آلمان را دارید. شما می‌توانید این کار را از طریق فکس و یا وب سایت وزارت خارجه آلمان انجام دهید. نامه‌ای که شما باید در این مورد بفرستید „fristwahrende Anzeige“ نام دارد و هدف از آن این است که نشان دهید به موقع برای الحاق خانواده اقدام کرده‌اید. به خاطرداشته باشد که باید یک کپی از این نامه و یا رسیدی که وبسایت وزارت خارجه به شما می‌دهد را در جایی امن حفظ کنید. این نامه باید طی سه ماه پس از اینکه شما به عنوان پناهنده پذیرفته شدید فرستاده شود تا شما بتوانید تحت شرایط آسان‌تری خانواده خود را به آلمان بیاورید.
پس از ارسال درخواست، سفارت یا کنسولگری آلمان این درخواست را برای بررسی بیشتر به مقامات اداره أمور خارجیان (Ausländerbehörde)  در شهری که شما در آن زندگی میکنید میفرستد. این اداره تصمیم میگیرد که آیا شرایط پیوند خانواده شما وجود دارد یا خیر. این روند اغلب چندین ماه طول می کشد وگاهی بیش از یک سال. خانواده شما بعد از قبولی آسلندر بیهورده ویزا دریافت میکنند و بعد از ورود به آلمان باید درخواست اقامت پناهندگی خانوادگی کنند