021-79147

اقامت در انگلستان بهتر است یا استرالیا؟

اقامت در انگلستان بهتر است یا استرالیا؟

اقامت در انگلستان بهتر است یا استرالیا؟

امروزه متقاضیان انواع روش های مهاجرت افزایش یافته است. کشور های زیادی مقصد مهاجرت برای این دسته از متقاضیان می باشد. از جمله پر متقاضی ترین کشور ها می توان به کشور انگلستان و کشور استرالیا اشاره کرد. به همین جهت برای بسیاری این سوال پیش می آید که اقامت در انگلستان بهتر است یا استرالیا؟

در این مطلب به بررسی شرایط مختلف مهاجرتی به کشور های استرالیا و انگلستان پرداخته ایم.

اهداف مهاجرت به انگلستان و استرالیا

دو کشور انگلستان و استرالیا از جمله بهترین کشور ها برای مهاجرت می باشند. دلایل مهاجرت برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. اما کیفیت بالای زندگی در این کشور ها را می توان از جمله مهم ترین دلایل عنوان کرد.

سیستم آموزشی حرفه ای، سیستم بهداشت و درمان با کیفیت و همچنین آینده شغلی مناسب، از دیگر اهداف مهاجرت به کشور های انگلستان و استرالیا می باشد.

بررسی وضعیت کلی کشور های انگلیس و استرالیا

در قدم اول انتخاب کشور برای مهاجرت، اطلاعات پایه هر کشور اولویت دارد.

پایتخت کشور انگلستان شهر لندن و پایتخت کشور استرالیا شهر کانبرا است.

جمعیت کشور انگلستان بیشتر از 67 میلیون نفر می باشد. کشور استرالیا نیز جمعیتش به بیش از 25 میلیون نفر می رسد.

واحد پول در کشور انگلیس پوند و در کشور استرالیا، دلار استرالیا می باشد.

زبان هر دو کشور انگلستان و استرالیا، زبان انگلیسی است.

بررسی وضعیت آب و هوایی انگلستان و استرالیا

وضعیت آب و هوایی یکی دیگر از فاکتور های نسبتا مهم برای مهاجرت است. برخی افراد اصطلاحا سرمایی هستند و آب و هوای گرم را مناسب برای مهاجرت نمی دانند. برخی دیگر نیز گرمایی هستند و تمایل به مهاجرت به کشور هایی با آب و هوای سرد را ندارند.

در بررسی وضعیت آب و هوایی کشور استرالیا باید عنوان کرد که این کشور آب و هوای چهار فصل دارد. ماه های دسامبر تا مارس در کشور استرالیا تابستان این کشور است. ماه های مارس تا می نیز ماه های پاییزی کشور استرالیا است. ژوئن تا آگوست ماه های زمستانی و سپتامبر تا نوامبر ماه های بهاری می باشد. میانگین دمای هوا نیز در ماه های تابستانی 29 درجه است. همچنین متوسط دمای هوا نیز در ماه های زمستانی 13 درجه می باشد.

در بررسی وضعیت آب و هوایی کشور انگلستان نیز باید عنوان کرد که این کشور آب و هوایی متنوع دارد. تغییرات وضعیت آب و هوایی این کشور بالا می باشد. فصل تابستان در این کشور گرم و فصل زمستان سرد می باشد. 

اگر قصد سفر موقت و یا تفریحی به انگلستان را دارید، مناسب ترین ماه ها برای این اقدام ماه های می، ژوئن و ماه سپتامبر می باشد. میانگین دمای هوا در این کشور نیز 6 درجه الی 14 درجه می باشد.

وضعیت مهاجران انگلستان و استرالیا

برای بررسی و مقایسه دقیق تر وضعیت اقامت انگلستان و استرالیا، آمار مهاجران این دو کشور را مورد بررسی قرار داده ایم. 

ایرانیان شهروند در کشور انگلستان 3833 نفر می باشند که این آمار در کشور استرالیا به میزان 4634 نفر است.

تعداد مقیم های دائم انگلستان تعداد 3577 نفر و تعداد مقیم های دائم کشور استرالیا به میزان 2847 نفر می باشد.

تعداد ایرانیانی که به صورت موقت در انگلستان می باشند، 4744 نفر است. ایران مقیم موقت استرالیا 1572 نفر می باشد.

روش های مهاجرتی برای اقامت استرالیا و انگلستان 

یکی دیگر از فاکتور هایی که برای بررسی کشور مناسب برای اقامت وجود دارد، بررسی روش های مهاجرتی مختلف کشور مقصد و شرایط آن است. 

هر دو کشور های انگلستان و استرالیا، امکان مهاجرت کاری دارند. همچنین مهاجرت تحصیلی نیز برای کشور های انگلستان و استرالیا امکان پذیر است. 

برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در کشور های خارجی را دارند، امکان مهاجرت سرمایه گذاری برای کشور انگلستان وجود دارد. برای کشور استرالیا هم چندین روش برای مهاجرت سرمایه گذاری ارائه شده است.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت برای کشور استرالیا با ویزای موقت سرمایه گذاری ممکن است. این نوع مهاجرت برای انگلستان نیز امکان پذیر است.

هیچ یک از کشور های انگلستان و استرالیا امکان مهاجرت به واسطه خرید مدرک ندارند.

مهاجرت از طریق ازدواج نیز برای هر دو کشور ممکن می باشد.

برای مهاجرت از طریق تولد فرزند در انگلیس، این کشور از اصل خون پیروی می کند. در کشور استرالیا نیز به همین شکل مهاجرت در آن امکان پذیر است.

وضعیت اقتصادی برای اقامت انگلستان و استرالیا

بررسی وضعیت اقتصادی کشور ها به جهت اخذ اقامت یک فاکتور مهم می باشد. کشور انگلستان کشوری با وضعیت اقتصادی مناسبی است. این کشور اقتصاد سوم بزرگ اروپا می باشد.

میزان رشد سالانه تولید ناخالصی داخلی کشور انگلستان 2.4 درصد و این رقم برای کشور استرالیا 3.6 درصد می باشد.

نرخ تورم در کشور انگلستان بیشتر از استرالیا است. میزان تورم استرالیا 7.3 درصد می باشد، در صورتی که این عدد برای کشور انگلستان 11.1 درصد است. تعداد نیروی کار کشور انگلیس 32.739 میلیون نفر و این عدد برای استرالیا 13.591 میلیون نفر می باشد.

نرخ بیکاری در انگلیس 3.6 درصد و نرخ بیکاری استرالیا 3.4 درصد است. 

محصولات اساسی کشور انگلستان شیر، گندم، چغندرقند، جو، کلزا، مرغ، گوشت گاو، گوشت خوک و سیب زمینی می باشد. 

محصولات اساسی کشور استرالیا نیشکر، جو، گندم، شیر، گوشت گاو، کلزا، انگور، پنبه و سیب زمینی است.

میزان صادرات کشور انگلستان 691.88 میلیارد پوند و میزان صادرات کشور استرالیا 606.13 میلیارد دلار استرالیا است. میزان واردات کشور انگلستان 732.23 میلیارد پوند و این آمار برای کشور استرالیا 481.69 میلیارد دلار استرالیا می باشد.

وضعیت کاری انگلستان و استرالیا برای اقامت

بررسی وضعیت کاری کشور یکی دیگر از فاکتور های مهم برای درخواست اقامت است. نرخ بیکاری هر دوی این کشور ها در سال 2022 به میزان 3.5 درصد می باشد. 

حداقل دستمزد استرالیا، 21.38 دلار استرالیا است. حداقل میزان حقوق در سال در انگلستان 25 هزار و 500 یورو می باشد. البته در هر دوی این کشور ها میزان سابقه کار افراد تاثیر بالایی در افزایش حقوق سالانه افراد دارد.

وضعیت تحصیلی در کشور های انگلیس و استرالیا

در بررسی وضعیت تحصیلی کشور های انگلیس و استرالیا، باید عنوان کرد که کشور انگلیس یکی از برترین کشور ها در زمینه جذب دانشجویان بین المللی می باشد.

مقاطع تحصیلی مختلفی را برای تحصیل در کشور انگلیس می توانید انتخاب کنید. متقاضیان می توانند در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکترا در کشور انگلیس به تحصیل بپردازند.

مدت زمان تحصیل هر مقطع نیز ممکن است در کشور های مختلف متفاوت باشد. در کشور انگلیس مدت زمان مقطع کارشناسی یک سال می باشد. 

همچنین برای تحصیل در کشور انگلستان می توانید در کنار تحصیل به انجام یک کار نیمه وقت نیز بپردازید. 

اگر قصد تحصیل در کشور استرالیا را دارید، مراکز آموزشی و دانشگاه های این کشور از متد های آموزشی کشور های ایالات متحده و انگلیس پیروی می کنند. برای کسب درآمد در کنار تحصیل نیز می توانید به مدت 20 ساعت در طول هفته، کار انجام دهید. 

هزینه تحصیل در انگلستان و استرالیا چقدر است؟

میزان هزینه تحصیل در هر کشور نیز از جمله فاکتور هایی است که برای اقامت و تحصیل حائز اهمیت است. به همین جهت هزینه تحصیل در کشور های انگلیس و استرالیا را مورد بررسی قرار داده ایم.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور انگلستان بین 23 هزار و 822 دلار تا 69 هزار و 83 دلار می باشد. در صورتی که هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در کشور استرالیا 13 هزار و 169 دلار می باشد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان 17 هزار و 866 دلار تا 45 هزار و 261 دلار می باشد. هزینه این مقطع در کشور استرالیا به میزان 13 هزار و 403 دلار تا 24 هزار و 796 دلار می باشد.

هزینه مقطع دکترا در انگلیس 17 هزار و 866 دلار تا 29 هزار و 777 دلار می باشد. این هزینه در کشور استرالیا 9 هزار و 382 دلار تا 19 هزار و 435 دلار است.

بررسی روش های سرمایه گذاری انگلستان

از جمله روش های مهاجرتی برای بسیاری از کشور ها، روش های مختلف سرمایه گذاری است. 

روش های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در انگلیس شامل سرمایه گذاری با خرید ملک، سرمایه گذاری با کار آفرینی و ثبت شرکت، سرمایه گذاری با ویزای استارت آپ و سرمایه گذاری مستقیم است.

برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در انگلستان حداقل مبلغ مورد نیاز یک میلیون و 429 هزار و 91 دلار است. حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری از طریق کار آفرینی و ثبت شرکت، 59 هزار و 545 دلار برای ویزای نوآوری است. 

برای سرمایه گذاری از طریق ویزای استارت آپ نیز به میزان هزار و 512 دلار سرمایه نیاز دارید. سرمایه گذاری مستقیم نیز حداقل مورد نیاز، پنج میلیون و 954 هزار و 545 دلار است. 

بررسی روش های سرمایه گذاری استرالیا

برای کشور استرالیا نیز چندین روش سرمایه گذاری وجود دارد. 

روش های سرمایه گذاری در استرالیا شامل سرمایه گذاری از طریق خرید املاک و خرید سهام و خرید اوراق قرضه می باشد. همچنین روش های سرمایه گذاری از طریق پس انداز، سپرده های مدت دار، خرید طلا، ارز های دیجیتال و ثبت شرکت و کارآفرینی از دیگر روش های سرمایه گذاری و مهاجرت از این طریق به کشور استرالیا است. 

برای سرمایه گذاری در استرالیا از طریق سهام به حداقل 335 دلار نیاز دارید. سرمایه گذاری از طریق خرید ملک نیز به حداقل 20 درصد ارزش ملک نیاز دارد. سایر روش ها نیز حداقل مورد نیازشان متناسب با روش می باشد.