021-79147

بررسی بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در انگلیس

بررسی بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در انگلیس

بررسی بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در انگلیس

تلاش برای بهبود شرایط زندگی به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. سرمایه‌گذاری یکی از راه‌های ایجاد تغییر است که انواع بسیاری دارد. افرادی که سرمایه‌‌ای در اختیار دارند و در صدد افزایش آن هستند، با شناخت نیازهای جامعه مورد نظر، سرمایه خود را در زمینه‌های مختلف وارد بازار می‌کنند.

در دنیای امروز سرمایه‌گذاری هم دچار تغییر و تحول شده‌است، به طوری که سرمایه‌دار می‌تواند در کشورهای دیگر نیز اقدام به سرمایه‌گذاری نماید. این مسئله تقریبا در همه جای دنیا رایج شده و کشورهای غربی هم هدف بسیاری از افراد برای تحقق این امر هستند. کشور انگلیس یکی از قدرت‌های اقتصادی بزرگ اروپا است که افراد زیادی تمایل به استفاده از سرمایه خود در آن کشور را دارند. این مقاله به بررسی بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در انگلیس می‌پردازد.

سرمایه‌گذاری در انگلیس در سال ۲۰۲۳چه مزایایی دارد؟

موارد زیر بخشی از مزایای سرمایه‌گذاری در انگلیس است:

  1. سرمایه‌گذار حداکثر پس از ۵ سال امکان دریافت اقامت کشور انگلیس را دریافت می‌کند.
  2. شخص می‌تواند برای همسر و فرزندان کمتر از ۱۸ سال خود نیز تقاضای اقامت دائمی نماید.
  3. انواع سرمایه‌گذاری در انگلیس نیاز به مدرک زبان در سطح بالا ندارد.
  4. انگلیس به هر شیوه‌ای قصد جذب سرمایه‌های جهان را دارد و همین امر سبب‌ حمایت همه جانبه این کشور از سرمایه‌گذاران شده‌است.
  5. کشور انگلیس ثبات اقتصادی مطلوبی دارد و سرمایه‌گذاری در آن ناامن نیست، البته باتوجه به تحولات اخیر غرب، باید احتیاط لازم وجود داشته‌باشد.
  6. پاسپورت انگلیس اعتبار بالایی در جهان دارد و همین تجارت سرمایه‌گذاران را راحت می‌کند.

چه مدارکی برای سرمایه‌گذاری در کشور انگلیس لازم است؟

  • ارائه کلیه مدارک شناسایی از قبیل پاسپورت، شناسنامه و کارت ملی.
  • ارائه مدرک زبان حتی در سطح پایین.
  • ترجمه و ارائه کلیه مدارک تحصیلی.
  • داشتن حساب بانکی که حداقل ۱۲۷۰ پوند موجودی داشته‌باشد.
  • ارائه مدارکی مبنی بر تمکن مالی به طوری که امکان سرمایه‌گذاری در انگلیس را داشته‌باشد.

بررسی بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در انگلیس

در بین روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری، موارد زیر در کشور انگلیس مورد توجه است:

  • خرید ملک؛ این یک سرمایه‌گذاری سودمند است که افراد خارجی بدون داشتن اقامت انگلیس هم امکان انجام آن را دارند. نکته مهم این است که خرید ملک سبب‌ گرفتن اقامت این کشور نمی‌شود‌.
  • ثبت شرکت؛ در این روش اگر بتوانید یک شرکت را قانع کنید از طرح و ایده شما حمایت کند، گام بلندی در مسیر موفقیت برداشته‌اید. اگر ایده شما نوآورانه باشد یک فعالیت تجاری پرسود نصیبتان خواهد‌شد.
  • فعالیت در بورس؛ انگلیس سومین بورس معتبر جهان را دارد و همین عامل مهمی برای یک سرمایه‌گذاری مطمئن است. افراد خارجی امکان فعالیت در بورس را دارند اما از این طریق قادر به دریافت اقامت نیستند. درصورتی که شخص حداقل دو میلیون پوند اوراق خریداری کند، بعد از ۵ سال امکان گرفتن اقامت انگلیس را خواهد‌داشت.
  • خرید بیزینس؛ این يک روش عالی برای سرمایه‌گذاری در انگلیس است که دولت نیز از آن استقبال و حمایت می‌کند. افراد خارجی می‌توانند با خرید بیزینس از کسب و کار در این کشور حمایت کرده و خود نیز بهره‌مند شوند.
  • فعالیت حقوقی؛ در همه جای دنیا نیاز به دفاتر حقوقی وجود دارد. در کشور انگلیس هم می‌توان با تأسیس دفتر حقوقی و استفاده از افراد خبره یک سرمایه‌گذاری درست انجام داد.
  • پیمانکاری ساختمان؛ ساخت و ساز در همه کشورها وجود دارد و فعالیت هوشمندانه در این عرصه همیشه سودمند است. سرمایه‌گذاری در ساخت انواع ساختمان‌های مسکونی، اداری، تجاری، تفریحی و… با استفاده از مواد درجه یک و افراد متخصص سود و اعتبار خوبی را نصیب سرمایه‌گذار خارجی می‌کند.
  • سرمایه‌گذاری در بانک‌ها، موسسات مالی معتبر، طراحی سیستم، فروش انواع خودرو، ایجاد یک سوپرمارکت‌ و…نیز مواردی هستند که به وسیله آن می‌توان در انگلیس فعالیت اقتصادی کرد.

شرایط اقامت سرمایه‌گذاری در انگلیس چیست؟

در بررسی بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در انگلیس، لازم است شرایط اقامت را نیز بیان کنیم:

  • داشتن تمکن مالی؛ سرمایه‌گذاری در انگلیس هزینه بالایی دارد و همین یکی از معایب فعالیت اقتصادی افراد خارجی در این کشور محسوب می‌شود.
  • ارائه ایده تجاری نو؛ اقامت از این طریق درصورتی ممکن است که ایده تجاری شما توسط یک نهاد معتبر در انگلیس تأیید شود.
  • ارائه مدرک زبان؛ اگرچه مدرک بالایی برای سرمایه‌گذاری لازم نیست اما حداقل آیلتس ۵ باید ارائه شود.

جمع بندی

سرمایه‌گذاری در انگلیس و هر کشور دیگری دارای‌ مزایا و معایبی است که پیش از اقدام باید تمامی جوانب آن را به خوبی مورد ارزیابی قرار دهید.