021-79147

شهریه تحصیل در انگلیس و هزینه زندگی در آن چقدر است؟

شهریه تحصیل در انگلیس و هزینه زندگی در آن چقدر است؟

شهریه تحصیل در انگلیس و هزینه زندگی در آن چقدر است؟

تحصیل در دانشگاه‌های معتبر جهان آرزوی بسیاری از نوجوانان و جوانان است. سطح بالای علمی برخی از مدارس و دانشگاه‌های کشور انگلیس سبب شده که افراد زیادی متقاضی حضور در این کشور شوند. افرادی که از کشورهای دیگر و به ویژه خارج از اتحادیه اروپا قصد تحصیل در انگلیس را دارند با این سؤال بسیار مهم مواجه می‌شوند که شهریه تحصیل در انگلیس و هزینه زندگی در آن چقدر است؟

هزینه زندگی در انگلیس در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟

ما در اين مقاله به طور میانگین هزینه یک ماه زندگی یک دانشجو را بررسی می‌کنیم:

  • اجاره خوابگاه و هر نوع اقامتگاه مشترک به طور میانگین حداقل ۴۰۰ پوند لازم دارد.
  • اجاره خانه شخصی بدون درنظر گرفتن هزینه قبوض، حداقل ۳۲۰ پوند است.
  • هزینه قبض برق، آب و گاز به طور متوسط بین ۴۰ تا ۵۰ پوند است.
  • هزینه مواد غذایی حدود ۲۰۰ پوند در ماه است.
  • هزینه استفاده از تلویزیون ۱۲ پوند درنظر گرفته شده‌است که باید به دولت پرداخت شود.
  • قبض تلفن همراه ۱۵ الی ۵۰ است.
  • هزینه‌های مربوط به حمل و نقل در حدود ۴۳ پوند است.
  • هزینه‌هایی مانند تهیه کتاب، لباس، کفش، گردش و… به طور میانگین ۱۸۰ پوند است.

هزینه زندگی در لندن نسبت به شهرهای دیگر انگلیس بالاتر است و طبق گفته اتحاديه بین‌المللی این کشور، هر دانشجو در سال باید بین ۱۰ الی ۱۲ هزار پوند برای زندگی در این شهر پرداخت کند.

هزینه زندگی در سایر شهرهای انگلیس به طور متوسط بین ۹ الی ۱۰ هزار پوند تخمین زده می‌شود.

نکته مهم: اگر قصد عزيمت تحصیلی به کشور انگلیس را داريد باید حداقل هزینه یک سال تحصیل و زندگی در این کشور را در حساب بانکی خود داشته‌باشید.

هزینه تحصیل در انگلیس چه مقدار است؟

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف و باتوجه به مدرسه و دانشگاه کاملا متفاوت است. در این مقاله به بررسی حدودی این هزینه‌ها می‌پردازیم:.

  • ابتدایی؛ تحصیل در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی به صورت دولتی و خصوصی امکان‌پذیر است که ورود به مدارس خصوصی برای مهاجران آسان‌تر است، اما دانش آموزان باید باتوجه به اعتبار مدرسه شهریه بپردازند. دانش‌آموزان نابغه امکان استفاده از بورسیه را خواهند‌داشت که کسب آن کار راحتی نیست.
  • تحصیل در دبیرستان؛ موارد مختلفی از جمله رتبه و جایگاه علمی مدرسه، موقعیت جغرافیایی، رتبه آموزشی، بهره‌مندی از خوابگاه و… مبلغ هزینه تحصیل در دبیرستان را تعیین می‌کند. مدارس انگلیس به دو صورت دولتی و مستقل است که در مدارس دولتی فقط شهروندان این کشور اجازه تحصیل دارند.

تحصیل در مدارس مستقل برای مهاجران نیز امکان‌پذیر است و باید هزینه‌ها اقامت و شهریه پرداخت شود.

هزینه استفاده از خوابگاه در سال مبلغی در حدود ۱۲ الی ۲۰ هزار پوند است و با توجه به امکانات آن تغییر می‌کند.

در مدارس شبانه‌روزی پیش ار از ورود باید یک سوم شهریه پرداخت شود. باقی‌مانده شهریه نیز در دو قسط پرداخت می‌گردد.

  • تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی؛ امکان دریافت این مدرک از دانشگاه و کالج وجود دارد که هزینه تحصیل آن در دانشگاه کم‌تر است. هزینه گذراندن دوره پیش دانشگاهی در دانشگاه بین ۱۰ الی ۲۵ هزار پوند است که می‌توان عز بورسیه هم استفاده کرد. میزان هزینه در این دوره با توجه به رشته تحصیلی کاملا متغیر است و شهریه رشته‌های پزشکی بیشتر از سایر رشته‌ها است.
  • مقطع لیسانس؛ این مقطع تقریبا ۳ سال طول می‌کشد و شهریه آن باتوجه به رشته تحصیلی به‌طور میانگین بین ۱۰ هزار پوند تا ۳۸ هزار پوند متغیر است.
  • فوق لیسانس؛ این دوره معمولا یک سال طول می‌کشد و هزینه آن باتوجه به رشته تحصیلی بین ۱۰ هزار تا ۲۷ هزار پوند است. دانشجویان فوق لیسانس شانس بیشتری برای بهره‌مندی از بورسیه را دارند.

مطالب ذکر شده پاسخی بود به سؤال شهریه تحصیل در انگلیس و هزینه زندگی در آن چقدر است.

آیا افراد درحال تحصیل امکان کار در انگلیس را دارند؟

هزینه‌های تحصیل و زندگی برای دانشجویان بین‌المللی در انگلیس بسیار بالاست. دولت انگلیس برای تأمین برخی از این هزینه‌ها به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در هفته ۱۰ الی ۳۰ ساعت کار کنند. کار کردن در تعطیلات رسمی و آخر هفته و نیز درطول تابستان نیز مانعی ندارد.

سخن پایانی

به‌طور کلی در پاسخ به سؤال شهریه تحصیل در انگلیس و هزینه زندگی در چقدر است، باید بگوییم که تحصیل در تمام مقاطع دارای هزینه‌های نسبتا بالایی است. ضمن مطالعه این مقاله، از همه ابعاد هزینه‌های زندگی و تحصیل در این کشور را پیش از اقدام به سفر ارزیابی کنید.