021-79147

بهترین روش‌های مهاجرت به کشور انگلیس

بهترین روش‌های مهاجرت به کشور انگلیس

بهترین روش‌های مهاجرت به کشور انگلیس

مهاجرت یک راه بسیار مهم برای تغییر شرایط است. انسان برای برخورداری از امکانات بیشتر و تجربه یک زندگی مطلوب مهاجرت می‌کند. کسی‌ که تصمیم به مهاجرت از سرزمین‌ مادری خود می‌گیرد، گاهی بهای سنگینی مانند دوری از عزیزان خود را می‌پردازد.

برخی از کشورهای جهان باتوجه به سطح رفاه بالایی که برای شهروندان خود ایجاد کرده‌اند، مقصد مهاجرانی از کشورهای کمتر توسعه یافته می‌شوند. انگلیس به عنوان یک کشور اروپایی هرساله میزبان تعداد زیادی از مهاجران تحصیلی، شغلی، سیاسی، ورزشی، هنری و… است. در این مقاله بهترین روش‌های مهاجرت به انگلیس را برای علاقمندان شرح می‌دهیم.

مهاجرت به انگلیس چه مزایایی دارد؟

  • انگلیس یکی از ۵ اقتصاد برتر جهان محسوب می‌شود.
  • نظام آموزشی این کشور بسیار مطلوب بوده و در جهان جایگاه ویژه‌ای دارد.
  • میزان امنیت شغلی در این کشور بالاست.
  • پیشرفت‌های پزشکی آن چشمگیر است.
  • کیفیت زندگی شهروندان آن خوب است و امکانات رفاهی زیادی دارد.
  • شرایط آب و هوایی آن معتدل و مرطوب است و جاذبه‌های طبیعی زیادی دارد‌.

روش‌های مهاجرت به انگلیس در سال ۲۰۲۳

بهترین روش‌های مهاجرت به انگلیس در سال ۲۰۲۳ عبارتند از:

  1. مهاجرت برای ادامه تحصیل.
  2. مهاجرت برای یافتن شغل.
  3. مهاجرت برای فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و در این کشور.
  4. مهاجرت به عنوان ورزشکار، هنرمند و نخبه علمی.
  5. مهاجرت از طریق ازدواج با شهروند انگلیس.
  6. مهاجرت مربوط به تولد فرزند در این کشور.
  7. مهاجرت به واسطه پناهندگی به این کشور.

مهاجرت برای ادامه تحصیل

یکی از بهترین روش‌های مهاجرت، سفر برای تحصیل است. کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر کشور انگلیس از جمله برترین مراکز آموزشی اروپا هستند. هرچه بر ميزان اعتبار کالج و دانشگاه افزوده می‌شود، هزینه تحصیل در آن نیز بیشتر می‌گردد. دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی به مدت ۴ ماه فرصت دارند تا شغل مورد نظر خود را در این کشور پیدا کنند، در غیر این صورت باید کشور انگلیس را ترک نمایند. آشنایی با رشته‌های مورد نیاز این کشور و تحصیل در آن امکان یافتن شغل را افزایش می‌دهد.

مهاجرت به انگلیس برای یافتن شغل

کشور انگلیس باتوجه به شرایط ویژه‌ای که دارد، افراد بسیاری را از سراسر جهان برای کار به خدمت گرفته‌است. مهاجرت به انگلیس برای دستیابی به شغل نیازمند گرفتن ویزای کار است و مهاجران از اين طريق امکان سکونت در این کشور را پیدا می‌کنند.

هرچند این نوع مهاجرت به انگلیس زیاد است اما رقابت برای کسب‌ موقعیت شغلی مناسب هم بسیار بالاست. افرادی که تخصص، علم و تعهد بیشتری دارند در اولویت انتخاب برای انجام کار هستند. نظام ویژه‌ای برای امتیاز دادن به افراد در انگلیس وجود دارد که انتخاب نیروی کار بر اساس آن صورت می‌گیرد.

مهاجرت به وسیله سرمایه‌گذاری در انگلیس

مهاجرت از این طریق کمی دشوار به نظر می‌رسد اما درصورتی که همه قواعد آن رعایت شود، سرمایه‌گذار پس از ۵ سال فعالیت با اطمینان می‌تواند اقامت انگلیس را دریافت کند.

سرمایه اولیه مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در انگلیس چیزی معادل ۲ میلیون پوند است. مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی، خرید اوراق قرضه و… از انواع مهم و سودآور محسوب می‌شود.

مهاجرت به عنوان نخبه و هنرمند

نخبگان، هنرمندان و ورزشکاران در انگلیس جایگاه ویژه‌ای دارند و همین مسئله سبب‌ مهاجرت بسیاری از این افراد است. افرادی که تحت عناوین ذکر شده قصد مهاجرت دارند باید به این نکته توجه داشته‌باشند که این کشور مانند سایر کشورهای توسعه‌یافته، نگاهی کاملا اقتصادی به افراد دارد. هنرمند، ورزشکار و نخبه تا زمانی مورد توجه است که سودآوری مالی داشته‌باشد.

مهاجرت از طریق ازدواج

از بهترین روش‌های مهاجرت به کشور انگلیس ازدواج با شهروندانی است که مقیم این کشور هستند. کسی که از این طریق قصد مهاجرت دارد باید با ارائه مدارک محکم و قابل استناد، ازدواج خود با شهروند انگلیس را اثبات کند. متقاضی درصورتی که در دوران نامزدی باشد پس از ورود به این کشور حداکثر تا ۶ ماه فرصت دارد تا ازدواج خود را به ثبت برساند.

مهاجرت از طریق ثبت تولد فرزند در انگلیس

درصورتی که يکی از والدین یا هر دو نفر آن‌ها دارای تابعیت انگلیس باشند، امکان گرفتن اقامت دائم برای فرزندان وجود دارد.

مهاجرت به وسیله پناهندگی

شرایط پناهندگی معمولا دشوار است و فرد مهاجر باید مدتی را در اردوگاه‌های پناهندگان بگذراند.

جمع بندی

بهترین روش‌های مهاجرت به کشور انگلیس در در این مقاله بيان شد. متقاضی مهاجرت به انگلیس باید باتوجه به مطالب ذکر شده هریک را که مطابق شرایط خود اوست انتخاب نماید.