021-79147

نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در انگلیس چقدر است؟

نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در انگلیس چقدر است؟

نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در انگلیس چقدر است؟

یکی از بهترین راه‌های تبادل فرهنگی میان ملت‌ها، سفرهای تحصیلی است. دانش‌آموزان و دانشجویانی که برای فراگیری علم به یک کشور دیگر سفر می‌کنند در واقع نماینده فرهنگ و ادب کشور خود هستند. در گذشته نه چندان دور کشورهای شرقی منشأ انواع خدمات علمی بودند، اما بنا به دلایلی اکنون سفرهای علمی بیشتر به سوی غرب است.

کشور انگلیس یکی از نقاط مورد توجه جویندگان علم است. تسلط به زبان انگلیسی دغدغه مهم همه متقاضیان تحصیل در این کشور است. سؤال متداول اکثر متقاضیان این است که نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در انگلیس چقدر است؟

حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در انگلیس در ۲۰۲۳

نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در کشور انگلیس یکسان نیست و کاملا بستگی به کالج و دانشگاه مقصد دارد. به طور میانگین نمره آیلتس باید بالای ۶ باشد.

نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در مدارس کشور انگلیس

دانش‌آموزان بین‌المللی فقط به جز موارد استثنا فقط در مدارس خصوصی و شبانه‌روزی امکان تحصیل دارند. نمره آیلتس مورد نظر هر یک از مراکز آموزشی متفاوت است، اما تسلط کامل به انگلیسی یک امتیاز مثبت برای ورود به این مدارس است. درک مطالب درسی هم باتوجه به میزان تسلط بر زبان میسر می‌شود.

میزان نمره آیلتس در مقطع کارشناسی

دانش‌آموزانی که قصد تحصیل در دانشگاه را دارند، باید در آزمون‌های زبان انگلیسی شرکت کنند و پس از کسب نمره قبولی روند تحصیل را پیگیری کنند. به طور معمول اغلب دانشگاه‌های انگلیس نمره آیلتس بالای ۶ را می‌پذيرند. دانشگاه‌های برتر این کشور حداقل نمره آیلتس مدنظر خود را ۷ قرار داده‌اند. پیش از اقدام به درخواست تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس ابتدا از نمره آیلتس مورد تأیید آن مطلع شوید.

سطح نمره آیلتس برای مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، برای تسلط به زبان انگلیسی پیش از ورود به دانشگاه باید در دوره‌های Pre-Master شرکت کرده و سطح زبان خود را ارتقا دهند. نمره آیلتس ۶.۵ و بالاتر برای دانشجویان کارشناسی ارشد لازم است.

نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در مقطع دکتری

اگر به عنوان دانشجوی مقطع دکتری قصد تحصیل در انگلیس را داريد و به دنبال پاسخ این سؤال هستید که نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در انگلیس چقدر است؟ باید بدانید که داشتن تسلط به گفتار، نوشتار و شنیداری انگلیسی کاملا ضروری است. سطح نمره آیلتس در مقطع دکتری نیز بالاتر ۶.۵ است. تفاوت گزینش دانشگاه‌های مختلف این کشور ایجاب می‌کند که پیش از اقدام برای درخواست پذیرش، نسبت به قوانین آن آشنایی کامل داشته‌باشید.

میزان نمره آیلتس در دانشگاه‌های معتبر انگلیس

بخشی از پاسخ به سؤال نمره آیلتس مورد نیاز برای تحصیل در انگلیس چقدر است، مربوط به دانشگاه‌های معتبر این کشور است. نمره مدنظر دانشگاه‌های معتبر یکسان نیست و گاهی هم تغییر می‌کند. تحصیل در رشته‌های پزشکی و مهندسی نیازمند نمره آیلتس بالاتری است. نمره مورد نظر این رشته‌ها اغلب بیشتر از ۷ است.

جمع بندی

تحصیل در کشور انگلیس خواسته افراد بسیاری از سراسر جهان است، اما تسلط کامل یا نسبی به زبان انگلیسی برای همه الزامی است. نمره آیلتس مورد نیاز هر یک از مراکز آموزشی نیز متفاوت است.