021-79147

بیانیه جدید کانادا برای متقاضیان اوکراینی پیرامون لاین CUAET

بیانیه جدید کانادا برای متقاضیان اوکراینی پیرامون لاین CUAET

بیانیه جدید کانادا برای متقاضیان اوکراینی پیرامون لاین CUAET

با تداوم تهاجم وحشیانه روسیه به اوکراین، دولت کانادا نیز به این موضوع واکنش نشان داد. از زمان راه اندازی لاین CUAET در مارس 2022، مجوز کانادا-اوکراین برای سفرهای اضطراری (CUAET) پناهگاه امن موقتی را برای بیش از 166000 اوکراینی فراهم کرده است. در حال حاضر این کشور برای کسانی که می خواهند به کانادا بروند و همچنین کسانی که می خواهند به طور دائم با خانواده خود در این کشور بمانند، حمایت مداوم ارائه می دهد.
علاوه بر حمایت بیشتر کانادا از اوکراین که در اجلاس سران ناتو در ویلنیوس، لیتوانی تایید شد، شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، امروز مسیر جدیدی را برای اوکراینی‌ها برای کمک به حفظ خانواده‌ها اعلام کرد.
از 23 اکتبر 2023، این مسیر جدید برای کسانی که از تهاجم غیرقانونی روسیه فرار کرده اند و می خواهند در کانادا بمانند، اقامت دائمی را فراهم می کند. برای واجد شرایط بودن، اتباع اوکراینی باید در کانادا با وضعیت اقامت موقت باشند و یک یا چند عضو خانواده در کانادا داشته باشند. کسانی که واجد شرایط هستند عبارتند از: همسر اوکراینی، پارتنر، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ، خواهر و برادر و فرزندان یا نوه های یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم این کشور. اطلاعات دقیق تر در نزدیکی راه اندازی برنامه در ماه اکتبر در دسترس قرار خواهد گرفت.
اوکراینی هایی که ویزای CUAET دارند تا 31 مارس 2024 فرصت خواهند داشت تا تحت تدابیر ویژه موقت به کانادا سفر کنند. پس از پایان درخواست‌های خارج از کشور تحت CUAET در 15 جولای 2023، اوکراینی‌ها و اعضای خانواده‌شان همچنان می‌توانند برای ویزای اقامت موقت برای آمدن به کانادا، تحت تدابیر مهاجرتی از قبل موجود، درخواست دهند.

وضعیت مهاجران اوکراینی با وضعیت اقامت موقت در کانادا

پس از ورود به کانادا، ساکنان موقت، واجد شرایط درخواست برای اقامت طولانی مدت تا سه سال از طریق مجوزهای تحصیلی و مجوزهای کار آزاد خواهند بود که همه آنها در اولویت خواهند بود. آنها همچنین به خدمات اسکان مانند آموزش زبان و خدمات استخدامی دسترسی خواهند داشت. این اقدامات به آنها کمک می کند تا در جوامع سراسر کشور رشد و پیشرفت مناسبی داشته باشند.

دولت کانادا برای استقبال از اوکراینی ها، به همکاری نزدیک با شرکای استانی، منطقه ای و شهری و همچنین ارائه دهندگان خدمات شهرک سازی و جامعه اوکراینی-کانادایی ادامه می دهد.