021-79147

ازدواج بین المللی در چه کشور هایی امکان پذیر است؟

ازدواج بین المللی در چه کشور هایی امکان پذیر است؟

ازدواج بین المللی در چه کشور هایی امکان پذیر است؟

ازدواج بین المللی به جهت ازدواج میان اتباع دو کشور مختلف عموما صورت می گیرد. ایرانیانی که قصد ثبت ازدواج بین المللی دارند، مناسب ترین کشور را کشور ترکیه می دانند. چرا که ثبت ازدواج بین المللی در کشور ترکیه آسان تر از دیگر کشور ها برای ایرانیان می باشد. سفر به ترکیه بدون نیاز به ویزا انجام می گیرد، هزینه های ثبت ازدواج در این کشور کم بوده و همچنین قوانین راحتی برای این منظور وجود دارد.

ثبت ازدواج اتباع خارجی با پاسپورت انجام می شود و برای آن ها نیازی به اجازه نامه والدین نمی باشد.

ثبت ازدواج در کشور ترکیه

در طی سالیان اخیر ازدواج بین المللی در کشور ترکیه متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده است. متقاضیان دو تبعه خارجی که قصد ثبت ازدواج بین المللی در کشور ترکیه را دارند، به واسطه ماموران اجرایی شهرداری ازدواج شان صورت می گیرد.

لازم به ذکر است که جهت ازدواج اتباع خارجی در کشور ترکیه، دو طرف باید حداقل 18 سال رسیده باشند.

اخذ گواهی سلامت از دیگر ضروریات ثبت ازدواج بین المللی در کشور ترکیه است. این گواهی به منظور آن اخذ می شود که ازدواج بلامانع باشد.

پروسه ثبت ازدواج در کشور ترکیه

ثبت ازدواج در هر کشور پروسه ای دارد. برای ثبت ازدواج در ترکیه نیز باید این پروسه طی شود. در پروسه ثبت ازدواج در کشور ترکیه به صورت بین المللی، مهم ترین بخش جمع آوری مدارک مورد نیاز است. تکمیل مدارک هر چقدر دقیق تر باشد، پروسه ثبت ازدواج در ترکیه سریع تر و راحت تر انجام می گیرد.

از جمله اصلی ترین مدارک برای ثبت ازدواج بین المللی اتباع خارجی در این کشور، اخذ گواهی تجرد است. این مدرک باید تاییدیه یکی از ادارات فرمانداری شهرستان را داشته باشد.

لازم به ذکر است که اگر کنسولگری کشور تبعه خارجی اگر در کشور آنکارا باشد، باید گواهی تجرد متقاضی نیز به تایید وزارت امور خارجه این کشور برسد.

بهترین کشور ها برای ثبت ازدواج بین المللی کدام اند؟

کشور های زیادی امکان ثبت ازدواج بین المللی را میسر کرده اند. ایرانیانی که قصد ثبت ازدواج بین المللی را دارند، داشتن پاسپورت و همچنین برگه تجرد ضروری می باشد.

ثبت ازدواج بین المللی در ترکیه و ثبت ازدواج بین المللی در گرجستان، بهترین کشور ها برای ثبت ازدواج بین المللی می باشند.

لازم به ذکر است که ثبت این نوع ازدواج در ترکیه شرایط ساده تری در مقایسه گرجستان دارد. اما نکته ای که درباره ثبت این نوع ازدواج در کشور گرجستان وجود دارد این است که در گرجستان می توان با تراول داکیومنت نیز ثبت ازدواج را انجام داد.

در نظر داشته باشید که سفر به گرجستان مستلزم ویزا است، اما برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا ندارید.