021-79147

شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری را بدانید

شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری را بدانید

شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری را بدانید

همه هدف انسان از تلاش و کوشش، ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود و دیگران است. گاهی رفع نیاز اقتصادی، شرایط اجتماعی یا مسائل فرهنگی و سیاسی عامل کوچ کردن از سرزمین مادری می‌شود. مهاجرت به آمریکا به هر دلیلی که باشد، اگر آگاهانه باشد احتمال موفقیت آن بیشتر است.

پیشرفت‌های گوناگونی که بر اثر جذب ثروت‌های نقاط مختلف جهان از طریق استعمار و… در اروپا و آمریکا به وجود آمده‌است، این کشورها را مقصد بسیاری از مهاجرت‌ها نموده‌است. شاید بارها واژه لاتاری را شنیده‌اید، این لغت پرکاربرد در واقع یکی از راه‌های آسان برای دریافت اقامت آمریکا است. اگر می‌خواهيد شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری را بدانید، در ادامه همراه ما باشید.

لاتاری چیست؟

لاتاری یا lottery همان واژه بخت‌آزمایی یه قرعه‌کشی است. همان‌طور که می‌دانید کشور آمریکا مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت است. این کشور برای ایجاد فرصت برای همه علاقمندان زندگی در آمریکا هر ساله اقدام به برگزاری لاتاری می‌کند.

لاتاری در تاریخ معینی برگزار می‌شود و افراد متقاضی باید در سایتی که دولت آمریکا اعلام می‌کند ثبت‌نام نمایند. درصورت برنده‌ شدن در قرعه‌کشی، شخص باید با فراهم نمودن شرایط مهاجرت به آمریکا، برای سفر و کسب اقامت آمریکا آماده شود.

شرایط ثبت نام در لاتاری چیست؟

شرکت در این بخت‌آزمایی بزرگ برای همه علاقمندان فراهم نیست. کسانی که در لاتاری ثبت نام می‌کنند باید دارای شرایط زیر باشند:

  • محل تولد؛ یکی از اهداف برگزاری لاتاری، حضور همه نژادها در کشور آمریکا است، بنابراین کشورهایی که تعداد زیادی مهاجر در ایالات متحده دارند، اجازه شرکت در لاتاری را ندارند. مردم هند، چین و… از این قرعه‌کشی محروم هستند. کشور ایران تقریبا همیشه سهمی از لاتاری دارد. برای اینکه شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری در سال ۲۰۲۳ را بدانید، باید گفت که بیش از ۴۵۰۰ نفر در این سال در لاتاری برنده‌ شده‌اند.
  • مدرک تحصیلی؛ حداقل میزان تحصیلات باید برابر ۱۲ سال تحصیلی باشد. افرادی که دیپلم مراکز فنی و حرفه‌ای دارند برای تکمیل ۱۲ سال باید از سابقه کار استفاده نمایند. برای ثبت‌نام لاتاری فقط باید آخرین مدرک ذکر شود و نیازی به اسکن و ارسال مدارک نیست.
  • سابقه کار؛ افرادی که در فنی و حرفه‌ای یا هنرستان‌ها تحصیل کرده‌اند، باید حداقل ۲ سال سابقه کار نیز داشته‌باشند. سابقه کار فقط برای افرادی مورد نیاز است که ۱۲ سال تحصیلی آن‌ها کامل نیست، بنابراین برای متقاضیان دیگر ضرورت ندارد.
  • شرایط سنی؛ برای لاتاری سن تعریف نشده اما افرادی که کمتر از ۱۲ سال تحصیلی را سپری کرده‌اند، اجازه شرکت در آن را ندارند و اين به معنای محدودیت سنی برای افراد سنين کمتر از دیپلم است.

مزایای برنده شدن در لاتاری

اگر شما هم می‌خواهید شرایط مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری را بدانید، آگاهی از مزایای آن نیز خالی از لطف نیست:

  • برندگان این بخت‌آزمایی بزرگ شهروند آمریکا محسوب می‌شوند و همسر و فرزندان ایشان نیز امکان دریافت اقامت دائم این کشور را خواهند‌داشت.
  • این افراد امکان تحصیل در دانشگاه‌های دولتی، کار و بهره‌مندی از سایر حقوق شهروندی را دارند.
  • برندگان برای سکونت در هر کدام از شهرهای آمریکا حق انتخاب دارند.
  • برنده شدن در لاتاری ارزان‌ترین و البته آسان‌ترین راه دریافت اقامت دائم آمریکا است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام در لاتاری

ثبت‌نام در لاتاری کار پیچیده‌ای نیست و نیاز به بارگذاری مدارک ندارد. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • ارائه یک قطعه عکس.
  • پرکردن فرم ثبت‌نام ارائه شده از سوی کشور آمریکا.
  • اگر متقاضی دارای همسر و فرزند است حتما باید مشخصات آن‌ها را نیز در فرم وارد کند.

نکاتی که برای ثبت‌نام لاتاری باید بدانید

توجه به این نکات پاسخ سوالات بسیاری خواهد‌بود:

  1. برای لاتاری مدرک زبان لازم است؟ خیر برندگان این قرعه‌کشی نیازی به آموختن زبان نداشته و مصاحبه با ایرانیان نیز به زبان فارسی انجام می‌شود، امکان پس از اقامت به طور طبیعی برای ایجاد ارتباط باید زبان را بياموزيد.
  2. پس از برنده شدن نیاز به اسپانسر دارم؟ خیر. برنده لاتاری مانند شهروند آمریکا خواهد بود و نیاز به اسپانسر ندارد.
  3. اگر شرایط ثبت‌نام لاتاری را نداشته‌باشم چه کنم؟ درصورتی که شرایط را ندارید می‌توانید به عنوان زیرمجموعه والدین سا همسر خود اقدام به شرکت در لاتاری نمایید.
  4. بدون پاسپورت می‌توان در لاتاری شرکت کرد؟ ثبت‌نام لاتاری در سال ۲۰۲۳ بدون داشتن پاسپورت هم امکان‌پذیر است.

جمع بندی

لاتاری و برنده شدن در آن یک اتفاق مهم است، اما در هرصورت مهاجرت از سرزمین مادری کاری دشوار است که پیش از ترک آن باید همه مسائل مربوط به مهاجرت ارزیابی شود.