021-79147

ویزای مولتی انگلیس چند ماهه است؟

ویزای مولتی انگلیس چند ماهه است؟

ویزای مولتی انگلیس چند ماهه است؟

سرزمین‌ها از ديرباز برای در امان ماندن از حمله دشمنان برای خود مرز تعریف کرده‌اند. مرزها امروزه هم مانند گذشته برای محافظت از افراد یک کشور ترسیم شده‌اند اما کارکردهای مختلفی دارند. ورود به یک کشور و خروج از آن دارای قوانین محکمی است که همه افراد موظف به رعایت آن هستند.

ویزا یا روادید همان برگه قانونی است که به وسیله آن امکان سفر به کشورهای دیگر فراهم می‌شود. ویزای مولتی یکی از انواع گذرنامه‌ها محسوب می‌شود که با آن امکان سفر فراهم می‌شود. یکی از کشورهای پر رفت و آمد کشور انگلیس است که افراد زیادی به آن سفر می‌کنند.

سوال بیشتر متقاضیان سفر به بریتانیا این است که ویزای مولتی انگلیس چند ماهه است؟ برای پاسخ به این پرسش همراه ما باشید.

ویزای مولتی انگلیس چیست؟

ویزای سفر به کشورهای جهان انواع متفاوتی دارد و ویزای انگلیس نیز از این موضوع مستثنی نیست. دارنده ویزای عادی فقط یک‌‌بار امکان استفاده از آن را دارد و البته تحت شرایطی ۲ الی ۳ بار هم فرصت سفر با همان ویزا را خواهد‌داشت. کسی که ویزای مولتی دریافت می‌کند، در طول مدت اعتبار این ویزا بارها اجازه ورود به کشور مقصد و خروج از آن را دریافت می‌کند.

حداکثر زمان اقامت در انگلیس با ویزای مولتی چه مدتی است؟

دارنده ویزای مولتی کشور انگلیس در طول یک سال به مدت ۶ ماه امکان اقامت در این کشور را خواهد‌داشت. اگر از ویزای مولتی استفاده می‌کنید باید به این نکته توجه داشته‌باشید که درصورت اثبات این موضوع که‌ شما کشور انگلیس را به عنوان محل سکونت خود انتخاب کرده‌اید، این کشور درخواست صدور ویزای شما را قبول نمی‌کند.

شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای مولتی انگلیس در سال ۲۰۲۳

اگر قصد دریافت ویزای مولتی انگلیس را داريد، به موارد زیر توجه داشته‌باشید:

  • سابقه سفرهای قبلی؛ درصورتی که قبلا به کشور انگلیس یا سایر کشورها سفر کرده‌اید، رفتارهای شما توسط انگلیس بررسی می‌شود تا میزان پایبندی به قانون و هنجارهای کشوری که مقصد شما بوده سنجیده شود. اگر نقض قانون صورت گرفته باشد، صدور ویزا دچار مشکل می‌شود.
  • سابقه سفر به انگلیس؛ میزان اقامت فرد در سفرهای قبلی بررسی می‌شود و اگر افسر سفارت انگلیس به این نتیجه برسد که متقاضی کشور انگلیس را به عنوان محل زندگی انتخاب کرده‌است، از صدور ویزا جلوگیری خواهدکرد.

قوانین مربوط به ویزای مولتی انگلیس

قوانین مربوط به ویزای مولتی انگلیس عبارتند از:

  • بعد از پایان دوره سفر باید کشور انگلیس را ترک کنید.
  • متقاضی امکان حمایت مالی از همسفران خود را خواهد‌داشت.
  • متقاضی باید امکان پرداخت هزینه زندگی در طول سفر را داشته‌باشد.
  • چنانچه در طول سفر قصد انجام فعالیت تجاری را دارید باید مدارک آن را ارائه دهید.
  • به غیر از مسائل مربوط به تجارت، هرگونه اشتغال به کار برای کسب درآمد در انگلیس غیر مجاز است.
  • امکان استفاده از منابع عمومی وجود ندارد.
  • متقاضی حق ثبت ازدواج ندارد.
  • امکان فعالیت مدنی را نخواهید‌داشت.

هزینه ویزای مولتی انگلیس چقدر است؟

برای دریافت ویزای مولتی ۶ ماهه چیزی معادل ۸۹ پوند باید پرداخت شود. درصورتی که قصد دریافت مولتی ویزای یک سال و بیشتر را داشته‌باشید، هزینه ویزای انگلیس هم متفاوت خواهد بود.

جمع بندی

دریافت ویزای مولتی انگلیس نیازمند رعایت شرایط و قوانین این کشور است. مانند هر نوع ویزای دیگر در این مورد هم باید با شناخت کافی اقدام کرد.