021-79147

درباره اقامت خرید ملک در کشور آلمان بیشتر بدانید

درباره اقامت خرید ملک در کشور آلمان بیشتر بدانید

درباره اقامت خرید ملک در کشور آلمان بیشتر بدانید

مهاجرت اگر به موقع و هدفمند باشد، کاری بسیار پسندیده است که انسان را به خواسته‌هایش می‌رساند. روش‌های هجرت و زندگی در یک کشور دیگر متفاوت است و شرایط کشور مقصد برای فرد مهاجر اهميت زیادی دارد.

کشورهای اروپایی مهم‌ترین مقصد سفر برای تحصیل و زندگی و… هستند و در میان آن‌ها کشور توسعه‌یافته آلمان همچنان مورد توجه بسیاری از افراد و به ویژه جوانان است. یکی از شیوه‌های گرفتن اقامت در این کشور، اقدام برای خرید ملک است. برای سرعت گرفتن جریان اقامت آلمان خود با ما همراه باشید تا درباره اقامت خرید ملک در کشور آلمان بیشتر بدانید.

خرید ملک در آلمان برای ایرانیان

بر اساس قوانین کشور آلمان، خرید ملک در این کشور برای همه خارجی‌ها امکان‌پذیر است و محدودیت خاصی وجود ندارد. ایرانیان نيز  در صورت داشتن شرایط امکان خرید خانه و مستغلات را دارند و نیازی نیست که حتما ساکن این کشور باشند. خرید ملک در آلمان مانند یک سرمایه‌گذاری است و صاحب ملک می‌تواند آن را اجاره دهد یا خرید و فروش کند.

اقامت در آلمان از طریق خرید یا اجاره ملک در سال 2023

کشور آلمان مانند سایر کشورهای اروپایی در سال‌های گذشته تحولات اقتصادی گوناگونی را تجربه کرده‌است. مسئله گرانی مسکن دامن‌گیر مردم این کشور نیز شده و در شهرهای بزرگ خرید و اجاره مسکن افزایش زیادی داشته‌است.

اگر قصد دارید از طریق خرید ملک در کشور آلمان اقامت بگیرید به این دو نکته توجه داشته‌باشید:

  1. براساس قوانین مهاجرت آلمان و چند کشور اروپایی دیگر، صرف خرید ملک در این کشور امکان اقامت آلمان را فراهم نمی‌کند، مگر اینکه شرایط دیگری از قبیل تحصیل، شغل، سرمایه‌گذاری و… داشته‌باشید. خرید ملک کار اقامت شما را تسهیل خواهدکرد ولی نباید تنها به آن متکی باشید.
  2. اگر به هر دلیلی قصد خرید ملک در کشور آلمان را داريد، باید بدانید که مردم این کشور به املاک خود وابستگی زیادی دارند، بنابراین به عنوان خریدار باید زمان کافی برای پيدا کردن ملک را داشته‌باشید.

برای خرید ملک در آلمان می‌توان وام دریافت کرد؟

یک نکته مربوط به موضوع درباره اقامت خرید ملک در کشور آلمان بیشتر بدانید، این است که آلمان برای خرید ملک به اتباع خارجی نیز وام ارائه می‌دهد. برخی از بانک‌های این کشور تسهیلات ۲۵ الی ۳۰ ساله برای متقاضیان خرید مسکن در نظر می‌گیرند.

وام خرید ملک در کشور آلمان را از بانک‌های دولتی و خصوصی می‌توان دریافت کرد. مشاوران حاضر در بانک متقاضی وام را به خوبی راهنمایی می‌کنند.

خرید ملک در آلمان چه مزایایی دارد؟

خرید ملک علاوه‌بر تسهیل اقامت در آلمان دارای مزایای زیر است:

  • باتوجه به وضعیت مسکن، این خرید یک سرمایه‌گذاری مطمئن است.
  • با خرید ملک سرمایه ریالی خود را به سرمایه ارزی تبدیل می‌کنید.
  • امکان بهرمندی از وام‌ مسکن با سود اندک.
  • امکان برخورداری از یک حساب بانکی بین‌المللی و استفاده از مزایای آن.
  • امکان اجاره ملک و دریافت اجاره بها.

برای خرید ملک در آلمان چه مراحلی باید طی شود؟

برای خرید ملک بايد ابتدا با‌دقت ملک مورد نظر خود را طی کنید و سپس‌ مراحل زیر را به ترتيب انجام دهید:

  • ابتدا وام‌هایی که توسط بانک‌های مختلف کشور آلمان پرداخت می‌شود را بررسی کرده و بهترین گزینه را انتخاب نمایید.
  • ملک مناسب با سرمایه خود را انتخاب کنید.
  • اگر به زبان آلمانی مسلط نيستيد، حتما با یک مترجم به دفتر قرارداد مراجعه کنید.
  • معامله را حتما در دفتر اسناد رسمی این کشور ثبت کنید.
  • بعد از گذشت ۴ هفته از خرید مسکن حتما مالیات آن را پرداخت نمایید.

چقدر سرمایه برای خرید ملک در آلمان لازم است؟

قیمت ملک در آلمان نیز مانند سایر کشورها، یکسان نبوده و با توجه به شرایط مختلف کاملا متفاوت است. شهر، محله، مساحت ملک و قدمت ساخت بر قیمت آن تأثیرگذار است. نزدیکی خانه به مراکز مختلف از جمله مترو نیز قیمت را تغيير می‌دهد.

به طور متوسط برای خرید یک خانه معمولی در کشور آلمان باید بیش از ۳۵۰۰۰۰ یورو و بیشتر سرمایه‌گذاری کنید.

سخن پایانی

علاقه به مهاجرت و زندگی در کشورهای توسعه‌یافته در بین افراد بسیاری ديده می‌شود. آن‌چه درباره مهاجرت بسیار بدیهی و مهم است، توجه به راه‌های قانونی مهاجرت و استفاده از تجربیات افراد دیگر است.

اگر قصد خرید ملک در آلمان و یا هر کشور دیگری دارید، برای سرمایه خود یک برنامه‌ریزی دقیق داشته‌باشید تا با فریب و ناآگاهی داشته‌های مادی خود را از دست ندهید.