021-79147

سوالات متداول ویزای آلمان را بدانید

سوالات متداول ویزای آلمان را بدانید

سوالات متداول ویزای آلمان را بدانید

انسان همیشه برای کسب تجریه یا ايجاد تغییرات به فکر در حال سفر بوده است. دلایل سفر بسیار متعدد است که افراد گاهی به دلخواه و گاهی هم به اجبار مسافرت کرده‌است. امروزه شکل مسافرت‌ها نیز دستخوش تغییر و تحول شده‌است. صنعت بزرگ و پرسود توريست گواه روشن تحولات این عرصه است.

کشور آلمان باتوجه به ویژگی‌های صنعتی و طبیعی، مقصد بسیاری از مسافرت‌های مردم دنیا است. تهیه ویزای سفر به اين کشور اولین گام سفر است. اگر می‌خواهيد سوالات متداول ویزای آلمان را بدانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

سوالات متداول ویزای آلمان را بدانید

برای دریافت ویزای آلمان باید به تعدادی سؤال پاسخ دهید:

  • خودتان را با یک جمله توصیف کنید؟

در پاسخ به این سؤال باید مهم‌ترین ویژگی‌های شخصیتی خود مانند تلاش و پیگیری، صداقت و راستگویی، سازگاری و… را بازگو کنید‌

  • در چه زمانی قصد سفر به کشور آلمان را داريد؟

تاریخ معین سفر خود را به اطلاع سفارت برسانید.

  • درصورت سفر به آلمان در کجا ساکن خواهید‌شد؟

محل اقامت خود را پیش از مصاحبه باید به طور دقیق معین کرده‌باشید و آدرس را در اختیار سفارت آلمان قرار دهید. توجه داشته‌باشید که محل سکونت شما برای کشور آلمان بسیار مهم است.

  • برنامه شما برای تعطیلات در آلمان چیست؟

هدف از این سؤال آگاهی از برنامه شما برای بازگشت به ایران و دیدار خانواده و… است. سفارت آلمان می‌خواهد مطمئن شود که اگر شما به عنوان توریست یا برای تحصیل به این کشور می‌روید، قصد کار در این کشور را ندارید.

  • چه کسی در آلمان منتظر شماست؟

اگر از اقوام نزدیک شما کسی در این کشور اقامت دارد صادقانه بگویید، اما به هیچ عنوان از سکونت طولانی مدت اقوام دور خود صحبت نکنید چون آگاهی از این موضوع ممکن است به ضرر شما باشد.

سوالاتی پيرامون کشور آلمان

برای  این که سوالات متداول ویزای آلمان را بدانید باید در مورد کشور آلمان نیز اطلاعات مفیدی داشته‌باشید:

  • چند مکان توریستی کشور آلمان را نام ببرید؟

تعدادی از جاذبه‌های گردشگری آلمان از قبیل دیوار برلین، پارک‌های معروف، کاخ‌ها و… را یاد بگیرید تا از شناخت شما مطمئن شوند.

  • انواع مرزهای آلمان پ همسایگان این کشور را بگویید؟

آلمان به کشورهایی چون لهستان، دانمارک، بلژیک، چک، اتریش، هلند، فرانسه و لوکزامبورگ مرز مشترک دارد. در مورد وضعیت جغرافیایی کشور آلمان حتما مطالعه کنید.

  • کشور آلمان از چند ایالت تشکیل شده‌است؟

این کشور به صورت ایالتی اداره می‌شود و دارای ۱۶ ایالت است که شما باید نام آن‌ها را نیز بدانید.

سوالاتی پيرامون ویزای تحصیلی کشور آلمان

درصورتی قصد دریافت ویزای تحصیلی داريد، سوالات زیر را باید پاسخ دهید:

  • چرا کشور آلمان را برای تحصیل انتخاب کرده‌اید؟

در پاسخ به این سؤال از نظام آموزشی قدرتمند آلمان بگویید و به این نکته اشاره کنید که مدرک دانشگاه‌های آلمان در همه دنیا اعتبار ویژه‌ای دارد.

  • چرا می‌خواهید در این شهر تحصیل کنید؟

ویژگی‌های شهر موردنظر خود را بیان کنید و با بیان ذکر جاذبه‌های فرهنگی، تفریحی و… میزان آشنایی پ اشتیاق خود را بیان کنید.

  • چرا کشور آلمان را برای این دوره یا طرح انتخاب کرده‌اید؟

اگر برای گذراندن دوره یا طرح خاصی قصد سفر به آلمان را داريد، به‌طور واضح و شفاف دلایل خود را بیان کنید. علاقه خود را برای بهرمندی از فضای یادگیری عالی این کشور ابراز نموده و بگویید که گذراندن طرح  در این کشور یک امتیاز مثبت در رزومه شما محسوب می‌شود.

  • دلیل انتخاب این دانشگاه برای ادامه تحصیل چیست؟

از جایگاه علمی دانشگاه مورد نظر در سطح جهان بگویید و آن‌چه در باره محیط دانشگاه و میزان شهریه دریافتی آن می‌دانید را بیان کنید.

  • نمرات شما در طول دوران تحصیل و نیز نمره زبان آیلتس چگونه است؟

اطلاعات خواسته شده را با ارائه مدرک و دقیق به اطلاع مصاحبه‌گر برسانید و از میزان آشنایی خود به زبان آلمانی هم صحبت کنید.

  • در صورت سفر به آلمان چه کسی از تحصیل شما حمایت خواهدکرد؟

اگر نیازی به کمک دیگران نداريد این موضوع را به وسیله حساب بانکی خود اثبات نمایید. درصورتی که مشمول استفاده از بورسیه تحصیلی هستید آن را به اطلاع سفارت برسانید. چنانچه حامی مالی داريد مدارک آن را نیز ارائه نمایید.

  • برنامه شما پس از اتمام تحصیل چیست؟

باید به طور قاطع اثبات کنید که هدف شما از تحصیل و یادگیری هرنوع مهارت بازگشت به کشور و خدمت به مردم سرزمین مادری است.

جمع بندی

برای اینکه سوالات متداول ویزای آلمان را بدانید، علاوه‌بر موارد ذکر شده، اگر مقاصد دیگری از سفر خود داريد، حتما درباره آن نبز به صورت ویژه تحقیق کنید.