021-79147

ویزای همراه آلمان به چه ویزایی می‌گویند؟

ویزای همراه آلمان به چه ویزایی می‌گویند؟

ویزای همراه آلمان به چه ویزایی می‌گویند؟

مهاجرت یک تصمیم بسیار بزرگ است که افراد پیش از انجام آن باید علاوه‌بر شناخت دقیق مقصد خود، مسائل اطراف از قبیل خانواده را نیز درنظر بگیرد. کشورهایی که میزان مهاجرت‌های گوناگون به آن‌ها بیشتر است، قوانین روشنی برای اقامت همراهان افراد مهاجر درنظر گرفته‌اند.

آلمان یکی از کشورهای اروپایی است که سال‌های زیادی برای توسعه و پیشرفت خود تلاش کرده و البته موفق هم بوده‌است. افرادی که از کشورهای مختلف قصد مهاجرت به این کشور صنعتی را داشته و تمایل دارند خانواده را همراه خود ببرند، این سؤال را می‌پرسند که ویزای همراه آلمان به چه ویزایی می‌گویند؟

ویزای همراه آلمان به چه ویزایی می‌گویند؟

افراد به هر دلیلی که تصمیم به مهاجرت گرفته‌باشند، بر اساس قوانین ‌مربوط به مهاجرت می توانند با رعایت شرایطی، اعضای خانواده خود را نيز برای ادامه زندگی به این کشور ببرند.

دریافت ویزای همراه آلمان برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار آسان است، اما قوانین برای سایر کشورها شرایط خاصی دارد که باید رعایت شود.

انواع ویزای همراه کشور آلمان چگونه است؟

برای آشنایی با انواع ویزای همراه کشور آلمان در سال ۲۰۲۳ مواردی را ارائه می‌دهیم:

  • دریافت ویزای همراه برای کار در آلمان؛
  • دریافت ویزای همراه برای تحصیل در کشور آلمان؛
  • دریافت ویزای همراه به منظور سرمایه‌گذاری در آلمان؛
  • دریافت ویزای همراه به سبب‌ ازدواج با شهروند آلمانی؛

نکته: مواردی که بيان شد دارای شرایط و قوانين مختلفی است که برای دریافت ویزای همراه باید رعایت شود.

ویزای همراه آلمان به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

ویزای کشور آلمان به افراد زیر تعلق می‌گیرد:

  • همسر؛ فردی که به واسطه او ویزای همراه صادر می‌شود، بر اساس قوانین مهاجرت کشور آلمان می‌تواند برای همسر خود تقاضای ویزای همراه کند. این قانون شامل نامزد فرد هم می‌شود به شرط آن که حداقل ۶ ماه باهم زندگی کرده‌باشند.
  • فرزند؛ فرزندانی که ازدواج نکرده‌اند و سن آن‌ها کم‌تر از ۱۸ سال است، امکان دریافت ویزای همراه را خواهند‌داشت. شرط صدور این ویزا برای فرزند آن است که متقاضی متعهد شود که به مدت یک یا دو سال مخارج آن‌ها را به عهده می‌گیرد. فرزند خوانده‌ها هم مانند فرزندان امکان استفاده از ویزای همراه را دارند.
  • پدر و مادر؛ دریافت ویزای همراه برای پدر و مادر کار آسانی نیست و فقط زمانی انجام می‌شود که وابستگی مالی و روحی والدین به فرزند خود اثبات گردد. شرایط ویزای همراه پدربزرگ و مادربزرگ هم مانند والدین است.

چگونگی درخواست ویزای همراه آلمان؟

برای تکمیل پاسخ به سؤال ویزای همراه آلمان به چه ویزایی می‌گویند؟ باید مراحل انجام آن را بدانید:

  1. درخواست پذیرش ویزای همراه؛ متقاضی هنگامی که قصد درخواست ویزا برای خود را دارد بهتر است نام همراه یا همراهان خود را نیز در فرم ذکر کند تا در مراحل بعدی کار بهتر پیش برود. متقاضی می‌تواند پس از حضور خود در کشور آلمان درخواست ویزای همراه نماید و آن را در سایت رسمی این کشور ثبت نماید.
  2. جمع‌آوری مدارک؛ پس از درخواست ویزای آلمان برای همراه، متقاضی باید کليه مدارک هویتی و مورد نیاز را جمع‌آوری کند تا پس از تایید درخواست، در اختیار مراجع ذی‌صلاح کشور آلمان قرار دهد.
  3. گرفتن وقت مصاحبه؛ متقاضی با مراجعه به سفارت کشور آلمان ضمن ارائه مدارک، علت درخواست ویزای همراه را صریح و روشن می‌کند. سفارت درصورت لزوم با همراه فرد نیز مصاحبه خواهدکرد.

برای دریافت ویزای همراه آلمان چه مدارکی لازم است؟

  • آدرس محل سکونت در کشور آلمان باید توسط این کشور تأیید شود.
  • بهره‌مندی از بیمه سلامت.
  • ارائه مدارکی مبنی بر تسلط به زبان آلمانی.
  • ارائه مدارکی برای اثبات نسبت خویشاوندی با همسر، فرزند و…
  • اگر متقاضی تابعیت آلمانی دارد باید مدارک آن را ارائه دهد.
  • متقاضی درصورتی که تابعیت آلمانی ندارد، باید مدارک اقامت خود را ارائه نماید.
  • کلیه مدارک فرزندان متقاضی باید ارائه گردد.
  • حق حضانت فرزند باید برای کشور آلمان اثبات شود.

هزینه ویزای همراه آلمان در سال ۲۰۲۳ چقدر است؟

هزینه ویزای همراه در کشورهای مختلف متفاوت است اما این هزینه در یک کشور اروپایی به مراتب بیشتر است. به طور میانگین ۱۰۰ الی ۲۵۰ دلار هزینه برای ویزای آلمان برای همراه لازم است که البته در برخی موارد افزایش پیدا می‌کند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به طور مختصر و مفید به این سؤال پاسخ دهیم که ویزای همراه آلمان به چه ویزایی می‌گویند؟ نکته که باید به آن توجه داشته‌باشید این است که شرایط کشورهای اروپایی نیز به دلیل مسائل مختلف دچار تغییرات گوناگون می‌شود. اگر قصد تهیه ویزا برای خانواده خود را داريد، پیش از هر اقدامی وضعیت این کشور را از هر نظر ارزیابی کنید.