021-79147

تحصیل در بلغارستان

در این مقاله می خواهیم در خصوص تحصیل در بلغارستان اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. با ما همراه باشید.

تحصیل در بلغارستان و چگونگی آن

تحصیل در بلغارستان علاقمندان بسیاری دارد.  دانشگاه های بلغارستان در رشته هایی نظیر پزشکی، ریاضیات و شیمی بسیار شناخته شده می باشند. سطح آموزش و پرورش در بلغارستان بسیار بالا می باشد. مدارک دانشگاهی در این دانشکده مورد تایید تمام دانشکده های معتبر در سراسر کشور می باشد. لازم به ذکر است درصد قبولی و پذیرش در دانشکده های بلغارستان بسیار راحت تر از سایر دانشکده ها می باشد. و همین مورد یکی از مزایای ورود به این دانشگاه ها می باشد. کیفیت زندگی در کشور بلغارستان بسیار بالا می باشد.

علت علاقه افراد به تحصیل در بلغارستان.

این کشور دارای فرهنگ بسیار پویایی می باشد.

دارای شهر های تاریخی و طبیعت بسیار زیبایی می باشد.

دارای افرادی مهربان و مهمان نواز.

امنیت بالا در سطح زندگی.

سیستم آموزشی بسیار پیشرفته.

هزینه های تحصیل بسیار به مقرون به صرفه.

هزینه های پایین در زندگی.

نحوه دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان

این کشور از لحاظ جذب دانشجوی بین المللی در بین کشور های اروپایی بسیار شناخته شده می باشد. سالانه تعداد بسیار زیادی دانشجو از خاورمیانه و اروپا درخواست پذیرش از این کشور را دارند. ارائه مدارک معتبر، آموزش عالی و هزینه کم زندگی این کشور را به مقصد تحصیلی بی نظیری برای دانشجویان تبدیل کرده است. لازم به ذکر است پذیرش در دانشکده های این کشور مستلزم پرداخت هزینه می باشد. در نتیجه این کشور پرداخت بورسیه به دانشجویان را در دستور کار خود ندارد. لازم به ذکر است گذراندن دوران کارشناسی 4 سال در این کشور به طول می انجامد. افراد در ابتدای این 4 سال می توانند در تمامی رشته های دانشگاهی که به آن علاقمند هستند تحصیل نمایند.

قوانین کشورهای مختلف در مورد ازدواج و تابعیت کاملاً با یکدیگر متفاوت است. در کشور کانادا ازدواج مانند کشور ما نیست. در کشور ما دو نفر از جنس مخالف با بستن پیوند زناشویی به صورت عرفی و شرعی به همسری یکدیگر در می‌آیند. اما در کشور کانادا برای شریک زندگی چند تعریف وجود دارد. که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

  • شریک قانونی: این شخص طی فرایند قانونی و با دادن تعهد و امضا با طرف مقابل ازدواج می‌کند.
  • شریک عرفی: به شریکی گفته می‌شود که بدون طی پروسه قانونی با طرف مقابل حدود یکسال و بیشتر رابطه زناشویی و زندگی مشترک دارد.
  • شریک زناشویی: در این حالت افراد با یکدیگر زندگی مشترکی ندارند و فقط گاهی اوقات رابطه زناشویی دارند.

به همین دلیل شما باید مشخص کنید که می‌خواهید کدام ازدواج را انجام دهید. ماموران هنگام بررسی ویزا با دقت همه شرایط را برای جلوگیری از ساختگی بودن ازدواج بررسی می‌کنند. به همین علت هرگز سعی نکنید آنها را گول بزنید. اگر دو نفر نامزد باشند باید بدانید که قوانین کشور کانادا ویزای نامزدی را در برنمی‌گیرد. به همین دلیل برای اقامت دائم نامزدتان باید حتماً با او ازدواج کنید.

لازم است بدانید تمامی دروسی که در 4 سال دوران کارشناسی تدریس می شوند به زبان بلغاری و انگلیسی می باشند. در ادامه نحوه دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان اطلاعاتی را بیان خواهیم کرد. برای اخذ ویزای تحصیلی در بلغارستان باید مراحلی را طی کنید. در ادامه در خصوص هر کدام از این مراحل اطلاعاتی را در اختیارتان می گذاریم.

مرحله اول انتخاب یک دانشگاه برای تحصیل

اولین قدم برای اخذ پذیرش در دانشکده های بلغارستان انتخاب یک دانشکده برای ادامه تحصیل در آن می باشد. همانطور که در بالا تر نیز ذکر کردیم زبانی که در دانشکده های بلغارستان تدریس می شود انگلیسی و یا بلغاری می باشد. در نتیجه باید با توجه به رشته تحصیلی مورد نظر و زبانی که قادر به فراگیری آن هستید اقدام به انتخاب یک دانشکده مناسب نمایید.

مرحله دوم اقدامات لازم در خصوص پذیرش در دانشکده مورد نظر

بعد از این که دانشکده مورد نظر خود را انتخاب کردید باید اقدام به انجام اموری برای پذیرش در دانشکده مورد نظر نمایید. همه دانشکده ها برای اخذ پذیرش نیاز به طی کردن اموری خاص جهت اخذ پذیرش را دارند. دانشجو باید اقدامات لازم جهت اخذ پذیرش را به صورت کامل انجام دهد. به طور مثال جهت اخذ پذیرش در دانشکده مورد نظر در بلغارستان باید به سقف نمره مورد نظر در زبان انگلیسی دست پیدا کنید. در صورتی که دانشجو امکان اخذ نمره مورد نظر در زبان را کسب نکرده باشد می تواند به راحتی درخواست گذراندن کلاس های زبان جهت اخذ نمره مورد نظر در دانشگاه را نماید.

لازم به ذکر است پذیرش در هر دانشگاهی منوط به نظر تیم پذیرش دانشکده مورد نظر می باشد.

مرحله سوم آمادگی جهت اخذ ویزا

بعد از در دست داشتن مدارک مرحله قبل می توانید اقدام به اخذ ویزا نمایید. توجه داشته باشید درخواست اخذ ویزا منوط به در دست داشتن مدرک استادی پلن می باشد. برای انجام امور اخذ ویزا در ایران نیازمند درخواست مصاحبه از سفارت بلغارستان در ایران را دارید. دریافت نوبت جهت مصاحبه با سفارت بین 1 تا 3 ماه به طول می انجامد. بعد از انجام مصاحبه یک ویزا به مدت 90 روز صادر می شود. مدت این ویزا در صورتی از 3 ماه به یک سال تغییر می کند که مدارک تکمیل شده خود را به صورت کامل به دانشکده مورد نظر خود تحویل دهید. این ویزا به صورت سالانه قابل تمدید می باشد. در نتیجه این ویزا باید به صورت سالانه برای دانشجویان تمدید شود و تا پایان مدت تحصیل این ویزا قابل تمدید می باشد. دانشجویان بعد از طی کردن دوران تحصیل با موفقیت می توانند با کار به مدت 3 سال در این کشور اقامت دائم اخذ نمایند.

کم هزینه ترین دانشگاه های بلغارستان

به طور کلی می توان بیان کرد تحصیل در دانشکده های بلغارستان نسبت به سایر کشور های اروپایی کمتر می باشد. در این مقاله به 4 دانشکده کم هزینه در کشور بلغارستان اشاره خواهیم کرد.

دانشکده وارنا: این دانشکده خصوصی می باشد و برای تحصیل در این دانشکده باید مبلغی را تحت عنوان پیش پرداخت پرداخت نمایید. پرداخت شهریه در این دانشکده بین 1200 تا 2400 یورو می باشد. شروع کار این دانشکده در سال 1991 بوده و به عنوان اولین دانشکده آزاد شروع به فعالیت کرده است.

دانشکده گابروو: این دانشکده فنی می باشد. در نتیجه از رشته های برتر این دانشکده به مهندسی در آن می توان اشاره نمود. دانشجویان با پرداخت هزینه بسیار اندک قادر به تحصیل در این دانشکده می باشند.

دانشگاه ترودور کابلشکوف: دانشجویان برای تحصیل در این دانشکده باید به صورت سالانه شهریه ای معادل 1200 تا 2200 یورو پرداخت نمایند. این دانشکده دانشجویان بسیاری را در زمینه حمل و نقل و ارتباطات پذیرش می کند.

دانشگاه اقتصاد وارنا: شاید بتوان گفت یکی از کم هزینه ترین دانشکده موجود در کشور بلغارستان دانشکده وارنا می باشد. هزینه تحصیل در این دانشگاه سالانه حدود 1000 تا 2000 یورو می باشد.

به 4 مورد از دانشکده های کم هزینه در کشور بلغارستان به اختصار پرداختیم. این دانشکده ها جزو برترین و بهترین دانشکده های موجود در کشور بلغارستان می باشد. که با صرف هزینه اندک می توانید در این دانشکده های معتبر امکان تحصیل را اخذ نمایید.

در این مقاله سعی کردیم در خصوص تحصیل در بلغارستان و ویژگی های ای کشور جذاب اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم. امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات لازم و کافی در خصوص کشور بلغارستان و شرایط تحصیلی در این کشور را کسب کرده باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مهم ترینهای

مهاجرت به کانادا

اولین قدم شما، پیدا کردن مناسب ترین مسیر مهاجرتی است که منافع شما را به بهترین نحو تضمین کند.


فهرست دانشگاههای کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


رشته ها ی تحصیلی در کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


مطالب اختصاصی

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین اخذ اقامت اوکراین ، به مراتب از کشورهای دیگر مانند اروپا، روسیه ، چین، ترکیه، امارات و... آسان ...

تحصیل در مولداوی

تحصیل در مولداوی

تحصیل در کشور های خارجی از جمله پر متقاضی ترین روش ها برای مهاجرت است. دانشگاه ها از نظر سطح ...


بازار کار مشاغل در کانادا

کانادا کشوری آزاد، پویا و مملو از فرصت‌های شغلی است. بازارهای کاری کانادا بسیار گسترده هستند و تقریباً تمامی صنایع روز دنیا در این کشور فعال اند. کشور کانادا از نظر شاخص‌های کیفیت زندگی، ثبات سیاسی و بازار کار در رده‌ی بهترین کشورها در جهان قرار دارد. برای ورود به بازارهای کاری کشور کانادا باید شناخت کافی از شرایط استخدام هر رشته و فرصت های شغلی موجود کسب کرد. در این بخش از سایت تراست اطلاعات جامعی از بازار کار مشاغل مختلف در کانادا برایتان فراهم آورده ایم.