021-79147

تحصیل در کانادا

کشور کانادا به عنوان یکی از برترین و بهترین مناطق برای گذراندن یک زندگی ایده آل شناخته می شود. همان طور که می دانید، این کشور جزو بهترین کشور های جهان از دیدگاه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … می باشد. به همین دلیل نیز جایگاه ارزشمندی را در میان تمامی مردم جهان دارد. بسیاری از مردم جهان که قصد مهاجرت دارند، کانادا را به عنوان مقصد نهایی خود انتخاب می کنند. افراد به دلایل گوناگونی قصد سفر به کشور کانادا را دارند. تحصیل در کانادا به عنوان یکی از اصلی ترین دلایل مردم کشور ایران شناخته می شود. چرا که بخش بزرگی از کشور ایران به افراد 7 تا 25 سال اختصاص دارد و به همین دلیل نیز بسیاری از مردم قصد دارند تا فرزندان خود را به چنین کشور های پیشرفته ای بفرستند.

در سال های اخیر، مراکز و مجموعه هایی تاسیس شده اند تا روند گرفتن اقامت کانادا را از طریق تحصیل برای شما فراهم سازند. در این بین برخی از مراکز توانسته اند موفقیت های بیشتری را کسب کنند و برخی از آن ها ناکام بوده اند. اما قبل از هر چیزی، هر فرد باید اطلاعات کاملی را در رابطه با شرایط تحصیل در کانادا داشته باشد. داشتن این اطلاعات موجب می شود تا شما بتوانید به شکل بهتری نسبت به اخذ شهروندی این کشور اقدام نمایید.

مزیت های اصلی تحصیل در کانادا

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان های سرشماری کشور کانادا، هم اکنون 400 هزار دانش آموز و دانشجو بین المللی در این کشور به تحصیل در کانادا می پردازند. دلایل گوناگونی وجود دارند که سبب شده تا بسیاری از مردم کانادا را به عنوان محل مناسبی برای تحصیل انتخاب کنند. این کشور از رشد اقتصادی مطلوبی بهره مند بوده و همچنین جامعه چند فرهنگی دارد. با وجود جامعه چند فرهنگی، ارتباط گیری با جامعه نیز بسیار راحت تر می باشد. سطح علمی بالای کالج های کشور کانادا و همچنین دانشگاه های این کشور، به عنوان مزایای تحصیل در کانادا شناخته می شود.

 

شما می توانید به وسیله تحصیل در کانادا، به کار کردن نیز بپردازید و پس از گرفتن مدرک تحصیلی معتبر، به شروع کار رسمی خود بپردازید. کشور کانادا شرایط خاصی را برای چنین افرادی وضع کرده تا بتوانند از اقامت دائم کانادا نیز بهره مند شوند. هزینه تحصیل بسیار پایین و وجود بورسیه های تحصیلی فوق العاده در این کشور به عنوان دلایلی محکم برای تحصیل در کشور کانادا شناخته می شوند.

 

سیستم آموزشی کانادا، فاقد محدودیت سنی است

بسیاری از محققین و فعالان عرصه آموزش و پرورش جهان، عقیده دارند که بهترین سیستم آموزشی جهان متعلق به کشور کانادا می باشد. به همین دلیل نیز تحصیل در کانادا جزو اولویت بسیاری از مردم کشور ایران شناخته می شود. سال ورود به مدارس در کشور کانادا از سنین 5 یا 6 سالگی شروع می شود. سرانجام شما در سن 18 سالگی از مدرسه دبیرستان خود خارج خواهید شد.

موسسات فنی، دانشگاه و کالج های معتبر کشور کانادا می توانند در مسیر تحصیل در کانادا، کمک بزرگی را به شما کنند. توجه داشته باشید که دانشگاه های کشور کانادا آزمون های سراسری را برگزار نمی کنند. در واقع برای پذیرش در دانشگاه ها و کالج های کانادا، نیاز به نمرات دبیرستان و سوابق تحصیلی می باشد

پذیرش در دانشگاه ها و مدارس کانادا

بسیاری از مردم جهان، یکی از متداول ترین و بهترین روش ها برای اخذ شهروندی کانادا را، تحصیل در کانادا می دانند. روش تحصیل در کانادا مانند تحصیل در کشور ایران و سایر کشور های اروپایی می باشد. حداقل سن برای گرفتن ویزا تحصیلی کانادا، 4 سال می باشد. علاوه بر این موضوع، معدل دیپلم شما باید حتما بیشتر از 14 باشد. در غیر این صورت شما در میان واجدین نخواهید بود. یکی از ویژگی های تحصیل در کانادا، نبود محدودیت برای تحصیل است. یعنی افرادی که دارای سن بالا نیز هستند، می توانند از شرایط تحصیل در این کشور بهره مند شوند.

 

برای تحصیل در کانادا، نیاز به مدرک زبان دارید

یکی دیگر از شروط اصلی برای گرفتن شهروندی کانادا از طریق تحصیل در کانادا، داشتن مدرک بین المللی زبان می باشد. اگر از مدرک زبان بهره مند نیستید، باید قبل از هر چیزی در دو ترم از آموزش زبان در این کشور بهره مند شوید. استفاده از چنین روشی مناسب شما نمی باشد. چرا که در چنین شرایطی نیاز دارید تا هزینه های سنگینی را پرداخت کنید. به همین منظور نیز پیشنهاد ما این است تا قبل از سفر خود به کانادا، مدرک زبان خود را دریافت نمایید.

برای تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی، نمره آیتلس شما باید حتما بالای 6 باشد. در مقطع کارشناسی ارشد نیز نمره شما باید بالای 5/6  باشد. همچنین کشور کانادا برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند، حداقل نمره 7 آیتلس را تعیین کرده است. توجه داشته باشید که ممکن است برخی از دانشگاه ها نمرات بیشتر یا کمتری را تعیین کنند.

برخی از مدارک دیگری که برای تحصیل در کانادا نیاز دارید

 

اما پذیرش تحصیلی کانادا تنها شامل شرط های ذکر شده نمی شود. شما در کشور مبدا خود نباید هیچ گونه سابقه کیفری و … را داشته باشید. سوپیشینه به عنوان یکی از مسائل مهمی بوده که کشور کانادا آن را مورد بررسی قرار می دهد. همچنین شما باید تمکن مالی خود را به دولت کانادا اثبات کنید. این مسئله بدین معناست که شما می توانید به پرداخت هزینه های تحصیل خود در این کشور بپردازید. لازم به ذکر است که قوانین مهاجرتی از طریق تحصیل در کانادا، معمولا دچار قوانین جدیدی می شود. از این رو ممکن است در مدت زمان های کوتاهی این قوانین تغییر پیدا کنند.

جمع بندی

 

به طور کلی، بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان ایرانی علاقه دارند تا برای ادامه تحصیل خود، به کشور کانادا مهاجرت کنند. به همین منظور نیز مجموعه توریستی ما برای راحت تر کردن شرایط مهاجرت به کشور کانادا، مسیر مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا را برای شما هموار خواهد کرد. شما می توانید با اعتماد به سابقه مجموعه ما، نسبت به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه اقدام نمایید. کارشناسان ما در تلاش هستند تا با ارائه اطلاعات لازم، شما را در این مسیر کمک کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


مهم ترینهای

مهاجرت به کانادا

اولین قدم شما، پیدا کردن مناسب ترین مسیر مهاجرتی است که منافع شما را به بهترین نحو تضمین کند.


فهرست دانشگاههای کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


رشته ها ی تحصیلی در کانادا

دانشگاه های کانادا جزو بهترین مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی دنیا هستند. در این بخش از سایت تراست اطلاعات کاملی از برترین دانشگاه های کانادا که در کشور ایران مورد تایید وزارت علوم هستند را برایتان فراهم آورده ایم.


مطالب اختصاصی

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین

اقامت اوکراین اخذ اقامت اوکراین ، به مراتب از کشورهای دیگر مانند اروپا، روسیه ، چین، ترکیه، امارات و... آسان ...

تحصیل در مولداوی

تحصیل در مولداوی

تحصیل در کشور های خارجی از جمله پر متقاضی ترین روش ها برای مهاجرت است. دانشگاه ها از نظر سطح ...


بازار کار مشاغل در کانادا

کانادا کشوری آزاد، پویا و مملو از فرصت‌های شغلی است. بازارهای کاری کانادا بسیار گسترده هستند و تقریباً تمامی صنایع روز دنیا در این کشور فعال اند. کشور کانادا از نظر شاخص‌های کیفیت زندگی، ثبات سیاسی و بازار کار در رده‌ی بهترین کشورها در جهان قرار دارد. برای ورود به بازارهای کاری کشور کانادا باید شناخت کافی از شرایط استخدام هر رشته و فرصت های شغلی موجود کسب کرد. در این بخش از سایت تراست اطلاعات جامعی از بازار کار مشاغل مختلف در کانادا برایتان فراهم آورده ایم.